Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC4 wint ook vierde wedstrijd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC 4 wint ook vierde wedstrijd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC IV heeft ook de vierde wedstrijd gewonnen. Ditmaal werd een verzwakt SHTV II verslagen.
Overwinningen waren er voor Walter Anema, Ted Barendse, Kees van der Meer en Ashwin Kumar; Jan Bosma (tegen een sterke tegenstander) en Martin Glimmerveen droegen een remise bij.
DSC IV blijft in de Promotieklasse bovenaan staan.

09-01-2018 08:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen overtuigende overwinning, maar de matchpunten tellen.

Met wit tegen een op papier mindere tegenstander had ik toch op meer gehoopt. Aanvankelijk dacht ik na Lxh7 ook wel aardig te staan, maar na ...Df6 bleek het toch niet zo overtuigend en kreeg zwart een sterk centrum en een stelling die eenvoudiger te spelen was. Uiteindelijk kreeg ik in een remiseaanbod in een stelling waar ik oppervlakkig alles nog gedekt had, maar ik er eigenlijk vanuit ga dat er wel een combinatie in zit voor zwart. Gelukkig zag mijn tegenstander het niet, en koos hij onder druk van de klok voor een remiseaanbod, dat ik volgens mij niet met goed fatsoen kon weigeren. Bovendien gaf teamleider Henrik mij gebaren aan dat de tussenstand 4-1 was, dus het was ook nog eens het beslissende halfje.

Mijn tegenstander kreeg volgens mij nog een standje van een van zijn teamgenoten, omdat die dacht dat ze de resterende borden nog allebei konden winnen. Op zich was dat niet helemaal onwaar, maar niet heel realistisch. Peter leek mij te verliezen uit gewonnen stelling, terwijl Jan een plusremise scoorde.

Al met al, waren er geloof ik pijnlijke nederlagen voor Henrik en Peter op bord 7 en 8, terwijl ze juist een ratingoverwicht van bijna 400 punten hadden. Volgende keer, tegen medekoploer Botwinnik 1, zullen we uit een ander vaatje moeten tappen.

09-01-2018 09:04 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het doel was matchpunten halen. Doelstelling bereikt. Ik was er wederom niet bij door buitenlandverplichtingen, maar met Jan B. als sterinvaller word ik niet echt gemist gok ik zo. Grijns

Ben benieuwd of er nog leuke partijfragmenten gedeeld kunnen worden.

09-01-2018 16:21 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het beste is om tenminste drie spelers in je team te hebben die niet anders kunnen dan alles winnen omdat ze veel te laag zijn ingedeeld. De kans dat je dan uit de overige vijf partijen minder dan een punt binnenhaalt is klein dus de rest kan gewoon vrijuit spelen wat de kans op een goed resultaat nog groter maakt.

10-01-2018 00:13 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Stand na vier ronden in de Promotieklasse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de Promotieklasse staan nu drie teams, dicht bij elkaar, bovenaan; elk met 8 punten uit vier wedstrijden, en elk ongeveer 21 bordpunten.
De vijf andere teams hebben tezamen 8 punten, uit elk vier wedstrijden, en elk rond de 13 bordpunten.

Het verschil tussen de drie promotiekandidaten en de vijf degradatiekandidaten blijkt twee bordpunten per wedstrijd te zijn. Het standpunt van Van den Belt - zie bovenstaand bericht - lijkt mij correct.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 16-01-2018 at 13:51.

16-01-2018 13:39 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller