Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC4 wint van DD3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC 4 wint van DD3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft de uitwedstrijd tegen DD 3 met 2½ - 5½ gewonnen.

Een gunstige start, DSC4 staat meteen bovenaan in de Promotieklasse. Geen inhaalrace dus dit jaar, we behoeven de positie alleen maar vast te houden.

Schrijver dezes was druk bezig met schaken en kan geen journalistiek verantwoord verslag opstellen. Gemeld wordt wel dat Flohil, Slaa, Anema en Lode een zege boekten; remises werden bijgedragen door Barendse, Van der Meer en Tamerus.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-10-2017 09:21 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Een kat in het nauw wint heel erg gauw. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Toen mijn oppo (-nent) Lc1-f4-g3 speelde, waren de zwarte velden op zijn dame-vleugel natuurlijk zwak. Dat riep om b5!
Daar speelde ik op, maar rekende niet goed door dat het al erg snel kon. Mijn voorbereiding met a7-a6?! en Pc6-a7? waren niet handig.
Mijn oppo speelde wel handig, en al bloedend hing ik in de netten. Hij had het met een kleine combi kunnen afmaken, maar gelukkig zagen we het geen van beiden.
Vermoedelijk teleurgesteld dat ik weer een beetje begon op te krabbelen, probeerde mijn oppo een ander kleine combi (Lxe7 met het idee Dc7xe7 Db5xb6). Niet handig, want met Lb6xf2 schaak kwam de koning in het open veld en heeft zwart opeens alle kansen.
Het duurde wel even voordat het teveel voor de koning werd. Wit probeerde nog via een stuk-offer een eeuwig schaak in de stelling te brengen, maar paard en dame schaakten zo handig, dat de loper met schaak geschaakt werd.
De titel suggereerde een snelle overwinning voor de kat, maar ik ben geen kat. Als ik niet Lxf2 maar Tf8-b8 had gespeeld (dreigt de dame op b5 te slaan na Lb6xf2), dan had ik gelijk een stuk gewonnen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Walter on 01-10-2017 at 23:03.

01-10-2017 15:33 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, een prima uitslag voor DSC4! Zelf mocht ik invallen op het vijfde bord, en het lukte me om vanuit uit een QGD met wit een droomstelling te creëren. Ik dacht op rozen te zitten, en zag daardoor niet het gevaar aankomen toen mijn tegenstander plots een doorslaggevende combinatie vond.
Van de andere borden heb ik niet veel meegekregen tijdens mijn partij, maar wat ik zag was niet bepaald hoopvol. Laten we zeggen dat in de kritische fase van de avond DSC4 in ieder geval z'n mannetje gestaan heeft! De wedstrijd van de avond moet de partij van Ricardo zijn geweest. Hij speelde op het 3e bord een prachtige partij naar horen zeggen. Hopelijk kan hij nog een fragmentje laten zien op het forum.

01-10-2017 20:25 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ontsnapte met een blauw oog (remise) in een - voor mij - moeilijke partij, waarin ik de draad na de opening niet heb kunnen vinden. Wist uiteindelijk een paardeindspel met een pion minder nog te keepen.

Hierbij (met dank aan DD) een link naar foto's van die avond (ook van de wedstrijd DD - WSC: https://photos.app.goo.gl/EN6uHyxcDmKbzMiv2

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

02-10-2017 08:42 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller