Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2017-2018 » Interne competitie (N2): Bram van der Velden wint ook tweede partij
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N2): Bram van der Velden wint ook tweede partij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep laat Bram van der Velden zijn terugkeer niet ongemerkt voorbij gaan. Ook in de tweede ronde versloeg hij een van de toppers in de interne competitie: Ted Barendse moest het ontgelden. Bob Voogt versloeg nieuwkomer Timo Bottema, terwijl Gert Legemaat zich herstelde met een overwinning op Luciėn van de Lisdonk. Jan Bosma luisterde zijn debuut in de interne op met een overwinning op Pieter Goossens.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Bram van der Velden0-1
2Timo Bottema-Bob Voogt0-1
3Hans Stam-Kees van der Meer1-0
4Luciėn van de Lisdonk-Gert Legemaat0-1
5Richard Oranje-Henrik Tamerus1-0
6Pieter Goossens-Jan Bosma0-1
7Simon Broos-Kees Korving½-½
8Willem -Jan van den Broek-Rob Smits1-0


In de B-groep waren in verband met de externe competitie slechts twee wedstrijden. Corniel Nobel was te sterk voor de debutereden Brent van Dusseldorp. Het duel tussen Eric Wagter en Kees Venema eindigde in remise.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Eric Wagter-Kees Venema½-½
2Brent van der Dusseldorp-Corniel Nobel0-1


In de C-groep won Paul van Riet van Zimo Sibbing, en wist Jan Torenstra Ernst Hanewald pootje te lichten. Wim Meijer debuteerde met een nederlaag tegen de terugkerende Reinaldo Astudillo.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Zimo Sibbing-Paul van Riet0-1
2Paul van der Meer-Aad de Jong½-½
3Ernst Hanewald-Jan Torenstra0-1
4Jan van der Kolk-Dolf Mulder1-0
5Reinaldo Astudillo-Wim Meijer1-0
6Hugo Soleiro Licona-Jan Bouke Tiersma0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 31-10-2017 at 19:16.

26-09-2017 01:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Henrik profiteerde niet van mijn onverantwoorde (winst)poging. Het mat was niet aan hem besteed. In het resterende eindspel liet hij zich iun de uitvluggerfase pardoes mat in 1 zetten. Als hij iets scherper was geweest had hij zijn conceptuele scherpe pionoffer kunnen bekronen.

26-09-2017 19:11 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nadat mijn tegenstander in de externe NN bleek te zijn, deelde Arno mij in tegen een potentieel nieuw lid dat dit jaar in Delft is komen studeren. Ik betoonde mij niet de beste gastheer ooit (winnen, foei!), maar heb dat hopelijk met de gezellige (dank aan alle analisten) analyse goed gemaakt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-09-2017 at 15:59.

26-09-2017 21:26 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"Niet onaardig uit de opening gekomen" ..
Ik ben bang dat je tegenstander deze eufemistische opwaardering van zijn stelling in een optimistische bui nog niet kan beamen. Fijn partijtje Corniel!

27-09-2017 13:43 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ivar de Hoogt
"Niet onaardig uit de opening gekomen" ..
Ik ben bang dat je tegenstander deze eufemistische opwaardering van zijn stelling in een optimistische bui nog niet kan beamen. Fijn partijtje Corniel!

Dat zou kunnen. Het is een stelling waarin wit niet veel kan beginnen, dat is prettig, maar ik vond het toch fijn wel een heel concreet en snel winstplan te vinden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-09-2017 19:08 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Henrik profiteerde niet van mijn onverantwoorde (winst)poging. Het mat was niet aan hem besteed. In het resterende eindspel liet hij zich iun de uitvluggerfase pardoes mat in 1 zetten. Als hij iets scherper was geweest had hij zijn conceptuele scherpe pionoffer kunnen bekronen.


Dit vraagt toch om een pgn-etje! Of op zijn minst een?duagrammetje met het mat dat Henrik niet vond Glimlach

28-09-2017 02:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller