Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Plezierig Druivenschaaktoernooi - maar OV-problemen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Plezierig Druivenschaaktoernooi - maar OV-problemen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb met genoegen meegespeeld bij het Druivenschaaktoernooi; een genoeglijk en goed-georganiseerd toernooi.
Toch denk ik er niet met genoegen aan terug. De reden is, dat de terugreis steeds moeilijker wordt.
Bij de eerste ronde, op 25 augustus, kon ik tevoren niet nagaan of de laatste bus naar Delft zou rijden, en ook niet of de voorlaatste mogelijkheid - een omweg van mijl op zeven overigens - wel reed.
Ik heb aan een vriendelijke clubgenoot met auto, Simon Broos, gevraagd of hij me naar Delft kon en wilde rijden - en gelukkig...
Bij de derde ronde, op 1 september, stond ik bij de bushalte gereed om de voorlaatste mogelijkheid te nemen om naar Delft te gaan - en de bus reed niet. Even later verdween op het scherm ook de aankondiging van de laatste voor mij geschikte busdienst.
Ik ben gauw teruggelopen naar de speelzaal en heb aan een vriendelijke clubgenoot met auto, Rene Poots, gevraagd of hij me naar Delft kon en wilde rijden - en gelukkig...

Ik ben daar notoir ongelukkig over. Sinds in 1961-62 een wijze leraar ons onderwees dat toekomstige generaties het onze generaties niet in dank gaan afnemen als wij in 100 of 200 jaar alle beschikbare voorraden olie gaan verbruiken voor autorijden, heb ik zonder rijbewijs gedaan: we hebben fiets, bus, trein. Maar dan moet het OV wel rijden! Ik heb de laatste paar jaar problemen gehad bij deelname aan het Hoogovens schaaktoernooi (Tata); bij het Leiden Chess Tournament, en nu ook bij het Druivenschaaktoernooi. Ik heb Connexxion zojuist overigens gevraagd of er een reden was voor het uitgevallen van de busdiensten.

Ik vind het bezwaarlijk om anderen tot last te zijn. Dat gevoel deel ik met veel andere bejaardjes.
Ik ben blij dat ik goed thuisgekomen ben - dank je wel, Simon, Rene. Maar ik weet niet of ik in de toekomst nog in ben voor dit soort avonturen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

02-09-2017 12:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kees,

Je neemt de woorden aangaande OV problemen uit de mond. Als aangewezene op het OV omdat ik simpelweg geen enkele andere keuze heb dan lopen, kom ik dit dus regelmatig tegen. Leiden Chess tournament deed ik vroeger aan mee toen de HTM nog tot 1 uur reed EN (dat is de organisatie aan te rekenen) het belachelijke Fisher tempo van een increment van een halve minuut nog niet had verzonnen.
Ook de beroerde verbinding vanuit Naaldwijk naar Den Haag is voor mij de reden geweest om het druiventoernooi niet meer te spelen, net als externe uitwedstrijden. Helaas is het nu bij zelfs een keer bij DSC overkomen dat ik mijn partij moest afraffelen/staken/opgeven enzovoort om die laatste bus te halen (die overigens wel reed). De schaaksport heeft bij mij om die reden een zware deuk opgelopen maar ook bij spelavonden van andere spellen kom ik dit probleem helaas tegen. Ik wil ook niemand tot last zijn maar als je dan vraagt aan organisatie om een tempo te mogen spelen zodat je zeker bent van de voorlaatste verbinding dan geven ze niet thuis (LCT dus). Uiteindelijk verplichten ze je haast wel om een beroep te doen op anderen. Hulde aan de clubgenoten die inderdaad zio bereidwillig zijn om je dan mee te nemen. Dat mag ook inderdaad gezegd worden.

04-09-2017 16:34 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Mopper Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op vrijdagavond 1 september reden de bussen, die ik nodig had, dus niet.

Ik heb op 2 september elektronisch aan Connexxion gevraagd of daar een reden voor was. Ik kreeg per omgaande als reactie: Wij stellen reacties van onze reizigers bijzonder op prijs. Een zorgvuldige behandeling van uw melding hoort daar voor ons bij. Daarop volgde een bericht over de wijze van afhandelen.
Op 7 september berichtte Connexxion mij, dat mijn vraag naar de betreffende afdeling was gestuurd. In dat bericht werd de reden aangegeven, waarom de vraag niet onmiddellijk kon worden beantwoord; de termijn is (kennelijk) 15 werkdagen (!).
Op 28 september (gisteren) verliep die periode. Ik heb geen antwoord gehad. Ik heb Connexxion laten weten dat ik daarover teleurgesteld ben. Het schetst een wrang beeld van de betrouwbaarheid van Connexxion in het bijzonder en het OV in het algemeen. Dat heb ik Connexxion overigens maar niet bericht, ze zullen het wel eens vaker horen ...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-09-2017 10:58 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Tip Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is nooit een probleem om iemand mee te nemen. Ik zit liever met een volle auto dan alleen. Dus, Kees, als ik volgend jaar meedoe ben je van harte welkom.
Maar misschien is de volgende tip nog wat waard: neem een ov-kaart op naam, neem een abonnement op ov-fiets (kosten €0,01 per jaar, wordt automatisch afgeschreven) en huur een ov-fiets voor €3,50 per dag. Je mag er zelfs twee huren op één abonnement.
Het abonnement kan je op de ns-site regelen. Ik heb er al een aantal keren gebruik van gemaakt en vind het een uitstekende voorziening.

30-09-2017 13:26 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Reactie! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag, 16 oktober 9:19, heeft OV een reactie gegeven. Het is niet bekend en niet te achterhalen waarom die bussen op 1 september zijn uitgevallen. Ze bieden excuses aan.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-10-2017 09:08 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller