Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Derde avond zomertoernooi brengt de Sveshnikov
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Derde avond zomertoernooi brengt de Sveshnikov Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde avond van het Zomervarianten ontdekkingstoernooi kende een duopresentatie. Lisa Hortensius had haar broer Nick meegenomen, en samen presenteerden ze een variant van de Svenshikov. Daarbij gaven ze voor de uitspeelstelling een aantal plannen voor de witte en de zwarte .

Hun uitspeelstelling was:



Een verslag en de uitslagen zijn te vinden op de toernooiwebsite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 25-07-2017 at 11:15.

25-07-2017 01:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Goede training! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lisa en Nick Hortensius verzorgden een goede inleiding; de voornaamste thema's in de uitspeelstelling werden duidelijk aangegeven. Wit staat wat beter; de zwarte stelling lijkt me wat gemakkelijker spelen dan de witte.

Ik hield bij het uitspelen met zwart de mogelijke zwakten in het oog, en bereikte zonder grote problemen een gelijkstaand eindspel.
Met wit had ik moeite om de strijd om het initiatief niet te verliezen (dat kostte dan ook veel tijd). Ten dele is dat natuurlijk de verdienste van mijn tegenstander; ten dele is dat eigen aan de stelling: vanuit de uitspeelstelling bereikte ik niet gemakkelijk voordeel. Nauwkeuriger: ik bereikte met wit in het geheel geen voordeel.

Het verbaast me dat, bij het uitspelen door de deelnemers, wit zoveel beter scoort dan zwart.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 26-07-2017 at 10:00.

25-07-2017 17:51 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller