Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC-ers actief tijdens Leiden Zomertoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Simon Broos Simon Broos is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 47

DSC-ers actief tijdens Leiden Zomertoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard deden er ook dit jaar weer een aantal DSC’ers mee aan het LCT (14 t/m 23 juli 2017, 9 ronden). Wel wat minder dan in voorgaande jaren overigens. Om allerlei redenen lieten vaste klanten als Kees van der Meer en André van der Weijde dit keer verstek gaan.

Het probleem van een zomertoernooi is dat de ouderen onder ons geacht worden - we leven nu eenmaal in een egalitair land - ELO-punten in te leveren voor de jongeren. Zo speelde ikzelf bijvoorbeeld tegen 2 gastjes van 11 en één van 15. Ze hadden een gemiddelde rating van nog geen 1400, maar ik moest me tevreden stellen met 2 remise en 1 overwinning (tegen 780 ELO).

Een andere probleem is natuurlijk de buitenlanders. Die doen altijd in grote getalen mee en komen alleen maar om ons ELO-punten te ontfutselen. Zo speelde ik tegen drie Fransen, die er samen met 20 punten van mij vandoor gingen! En dat is niet alles. Eén van die Fransen werd ook nog eens eerste in de B-groep en ging dus met de hoofdprijs aan de haal! Euro’s (500) stromen van noord naar zuid.

Het toernooi (A-groep) is overigens gewonnen door IM Stefan Kuipers. Hij hield daarmee 6 GM’s achter zich, waaronder Friso Nijboer en Roeland Pruijssers!

De scores van de DSC’ers (allen in de B-groep) zijn als volgt:

Name Score Rating TPR
21 Broos, Simon 5.5 1757 1743
50 Weerts, Rene 4.0 1760 1621
68 Dirkse, Simon 3.5 1499 1457
69 Van der Laan, Hugo 3.0 1699 1624
70 Albregtse, Tjerk 3.0 1687 1632

Simon Broos

23-07-2017 18:20 Simon Broos is offline Send an Email to Simon Broos Search for Posts by Simon Broos Add Simon Broos to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Aan de deelnemerslijst te zien was er in Leiden een cohort van het Vreemdelingenlegioen van de partij. Die willen inderdaad wel eens een sloot van je - met hard werken verdiende - ratingpunten overnemen...

Ook Bram van der Velden heeft overigens meegespeeld in Leiden. Hij speelde in DSC1, maar voor zover mij bekend heeft hij afgelopen jaar niet bij DSC gespeeld. Hij is wel lid. Het jaar ervoor hebben hij en ik in de Interne nog een goede partij gespeeld.
In Leiden scoorde hij in groep A 5 uit 9.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 24-07-2017 at 11:55.

24-07-2017 08:49 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bram zat drie jaar in het buitenland Kees. En is nu weer terug in het land en bij de club!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 24-07-2017 at 09:43.

24-07-2017 09:43 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil er geen aparte draad voor aanmaken, maar ik wil hier nog wel even melden dat Jan Torenstra zijn groep tijdens het Seniorentoernooi (voorheen Bilderbergtoernooi) met 4 uit 5 (+3 =2) heeft gewonnen. W-We was +2,23. Dat is voor hem de eerste keer!

Bij het ONK staat hij inmiddels op 1 uit 2, maar dat toernooi is een stuk sterker.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-07-2017 13:52 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller