Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Site update
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Site update Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag heeft er een aanzienlijke site update plaatsgevonden. Dit alles om onze website nog aantrekkelijker te maken. Zowel voor onze leden als voor buitenstaanders.

Het menu is verbeterd [externe links openen nu in een nieuw venster], er is een sitemap toegevoegd, waardoor iedereen in één oogopslag kan zien [nu ja er staat zoveel dat je even zal moeten scrollen] wat er allemaal op onze site te vinden is, en tot slot zijn de headers van de verschillende onderdelen zo aangepast dat zoekmachines ons makkelijker zouden moeten kunnnen vinden.

Er zijn nog steeds een aantal puntjes waaraan gewerkt moet worden. Zo is het nog steeds niet mogelijk om de partijendatabase online te bekijken [hij is alleen te downloaden] en ziet een gedeelte van het forum er lang zo hip niet uit als de rest. Maar ook daar wordt aangewerkt. U hoort nog van ons.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-01-2004 16:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"U Hoort nog van ons", zo eindigde ik mijn laatste (en eerste) reactie in deze draad. Maar nu is de vraag: wat mist u nu eigenlijk nog aan onze site? Hoe kunnen wij hem nog verder verbeteren? Doe hier uw suggesties. We zullen kijken of (en hoe snel) wij deze kunnen inwilligen...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-01-2004 19:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het gaat allemaal steeds meer de kant op van de mooiste schaaksite van Nederland, Corniel Goed zo!.
Mijn grootste punt is iets waar je kennelijk al aan werkt: het design van het forum sluit niet aan bij de site zelf. Op het moment dat de kleurstelling meer in de buurt van de site komt [ik weet niet of je ook met vlakken en zo kunt werken?] lijkt mij de zaak af. Mooi werk.
Ik kan alleen heel kleine dingen bedenken, zoals een foto van het denksportcentrum bij de routebeschrijvingen en een scriptje voor een 'last updated' tijd op de hoofdpagina, alleen maar om te kunnen pronken met de snelle updates van de site Glimlach.
Zoals gezegd, Pinda's.
Ik ben benieuwd naar de verdere reacties. En, geachte forumleden, schroom niet om uw lof ook hier neer te planten. Schouderklopjes zijn af en toe ook plezierig, zeker als ze verdiend zijn.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-01-2004 03:34 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tanx Rene, bedankt voor je input. Ik heb maar direct een artikel toegevoegd over het denksportcentrum. En over de update. Dat is lastiger dan je denkt. Want wat valt er allemaal onder update? Code die wordt gewijzigd, html die wordt aangepast, plaatjes die opnieuw worden geupload, of posts die worden toegevoegd? Als je alleen dat laatste meeneemt is het vrij simpel. Anders moet je namelijk alle bestanden (inmiddels meer dan 100) gaan nalopen en kijken wanneer ze voor het laatst geweizigd zijn. Dat gaat de server niet leuk vinden...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-01-2004 12:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ze het nu niet kunnen vinden weet ik het ook niet meer Grijns.
De 'Last updated' is ook niet echt nodig, natuurlijk Knipoog. Trouwens, de datum van de nieuwsberichten staat er ook bij. Dat is eigenlijk hetzelfde. Alleen moeten we dan nieuws genereren met z'n allen Knipoog.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-01-2004 14:49 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Renato
De 'Last updated' is ook niet echt nodig, natuurlijk.
Maar toch maar ff gedaan...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-01-2004 17:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Renato
Mijn grootste punt is iets waar je kennelijk al aan werkt: het design van het forum sluit niet aan bij de site zelf. Op het moment dat de kleurstelling meer in de buurt van de site komt lijkt mij de zaak af.

Ik zou de kleurtjes al lang aangepast hebben, was het niet dat de forms voor het editen van styles sinds het overzetten een error geven. Grijns Helaas hebben we de oorzaak van dit probleem nog niet kunnen traceren.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

23-01-2004 21:40 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Daar kan ik jullie niet mee helpen; ik ben maar een VB-programmeur van de oude stempel Grijns.

[Edit: ] En het update-scriptje werkt, Corniel Goed zo!.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

24-01-2004 00:31 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Klein puntje:

zowel bij 'de regio' als bij 'links' staat en verwijzing naar de HSB. Dat lijkt me dubbelop.

30-01-2004 11:04 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
zowel bij 'de regio' als bij 'links' staat en verwijzing naar de HSB. Dat lijkt me dubbelop.

Mij leek het handig. Zo staat het meisjeskmapioenschap zowel onder Jeugd als onder activiteiten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-01-2004 11:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kweenie hoor... zo kun je van bijna elke link wel een kopie onder 'aktiviteiten' (of 'links') zetten. Lach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

30-01-2004 11:56 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En nou staat "links" ook nog eens helemaal rechts...

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-02-2004 04:39 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heb je trouwens nog reacties gekregen op de mailing, Corniel? Zo ja, dan kun je de [ongetwijfeld positieve] antwoorden misschien op een Reacties pagina zetten.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

01-02-2004 18:33 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog een puntje: Bij 'de regio' ontbreekt 'Tijdnood'

02-02-2004 15:31 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zover ik weet heeft Tijdnood momenteel geen website. De site die ze hadden staat nog steeds in het menu, zij het als commentaar, op het moment dat ze weer een site hebben staan ze er zodra Sander of ik dat weet weer bij.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-02-2004 16:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Komt er nog een link naar Nedstat? (Of is die er al en kan ik hem niet vinden)

04-02-2004 14:18 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onderaan alle pagina's (behalve op het forum, daar alleen de portal) staat een footer, met disclaimer e.d. een een link naar Nedstat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-02-2004 14:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Suggestie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is het iets om het "Wie is online?" panel ook op de voorpagina te zetten? Onder de agenda is wel een plekje, denk ik.
Ten eerste geeft dat aan dat de site interactief is [zonder dat je dat via het menu zou moeten uitvinden] en ten tweede zou je een link in dat panel naar de forum-portal kunnen plaatsen. Ik heb het idee dat het forum nu een beetje is weggestopt in het menu, en zo zou het makkelijker te vinden zijn.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-02-2004 21:42 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben eindelijk begonnen met het veranderen van de stylesheets achter forum. Omdat ik nog lang niet klaar ben heb ik een forum (nu ja twee, maar een daarvan is hidden), dít forum dus, voorzien van deze nieuwe stijl.

Wanneer een pagina niet voorzien is van de ICC banner heb ik er al iets aan gedaan en heeft het dus zin om fouten/errors te melden.

Merk direct op dat het menu nog ontpreekt. Daar moet ik nog een slim trucje voor verzinnen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-04-2004 15:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prachtig!
Ik zal je eerst even uit laten razen Glimlach
Eén dingetje: "Favouriten" Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-04-2004 17:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller