Gerard Bilars 
Erelid

aantal berichten: 58
 |
|
|
05-04-2017 23:52 |
|
Zonderland 
clubfotograaf

aantal berichten: 287
 |
|
|
06-04-2017 06:44 |
|
|
QuoteOriginally posted by Richard
Wat een wedstrijd inderdaad ! Punten en stukken gingen heen en weer en aan het einde moesten er 2,5 punt uit 3 borden worden behaald. Dit lukte doordat de tegenstanders nog nerveuzer waren dan DSC6 en door een paar goede partijen.
Rob Smits ruilde alles af en zijn tegenstander deed vrolijk mee. Hoewel er gewonnen moest worden dus. een vreemde tactiek maar geen tegenpunt in ieder geval.
Simon werd overspeeld door zijn tegenstander maar die verzuimde de hele tijd maar de genadeslag uit te delen. Simon keepte wonderbaarlijk de stelling naar potremise om vervolgens na een zetherhaling zijn kining verkeerd te plaatsen. Weg pion en weg remise. 3-2 schter ipv 2.5-2.5.
Henk van de Belt maakt het nog het meest bont. In een totaal gewonnen stelling kreeg henk de bibberitus en leek de partij helemaal weg tegeven waar een remise voldoende was. In plaats van gewoon te winnen gign Henk steeds mindere zetten doen en zijn tegenstander begon erin te geloven. Echter na de geadachte damewinst die niet doorging wist Henk het resterende zeer vervelende paard te pennen met zijn toren. De verbonden vrijpionnen van zijn tegenstander werden klanmgelegd en Henk kon eenvoudig doorlopen naar Dame. 5-3
Ja en dat voor een (halve) neuroot. En ik krijg er niet eens voor betaald. Wat doe ik mezelf toch aan.
Op een gegeven moment zag ik dus bijna niets meer en ik tuinde in allerlei paardvorkjes. Ik kon niet even pauzeren want zoveel tijd had ik niet meer en mijn tegenstander zette a tempo. Dus even bijkomen in de tijd van je tegenstander was er ook niet bij.
Weet jij nog de stelling waar ik volgens jou Ld2 had moeten spelen in plaats van Lf4? Mijn handschrift is nogal onleesbaar. Ik ben er bijvoorbeeld niet eens zeker van of 40 Te1 gespeeld is en of ik na 41. Dc4 Pf3 of Lf4 heb gespeeld.
Opmerkelijk was de winst van Gerard Bilars terwijl hij 234 elo punten minder heeft dan zijn tegenstander.
Goeie schakers houden het hoofd koel. Bijvoorbeeld:
This post has been edited 20 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 08-04-2017 at 18:12.
|
|
08-04-2017 16:57 |
|
|