Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (6): Gert Legemaat stelt titel veilig
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (6): Gert Legemaat stelt titel veilig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep heeft Gert Legemaat zich verzekerd van de titel. Gert versloeg Henk van der Velde, en zag zijn laatst overgebleven concurrent Jan Willem Koelmans remiseren tegen Theo van Orsouw. Jan Willems achterstand op Gert bedraagt nu anderhalve punt. Hetzelfde geldt voor Arno Wiersma, die na een overwinning op Murdoch Mac Lean Jan Willem achterhaalde.

De spelers in de A-groep waren relatief vredesgezind deze ronde: 6 van de 10 partijen eindigden in remise.

Hoe anders was het in de B-groep: Slechts 1 van de 19 partijen werd remise. Koploper Vashish Sukul ging onderuit tegen René Poots: in een spannende partij ging René het beste om met zijn kansen. René kwam daardoor net als Vashish op 5 punten. Datzelfde gold voor Corniel Nobel en Rens ter Veen, die respectievelijk René Torenstra en Fausto Molinari versloegen. Dit viertal wordt op een half puntje gevolgd door René Weerts en Bas Atteveldt. De enige remise in deze groep betrof het duel tussen Bert Gerritsma en Simon Broos.

Kijk voor de uitslagen en standen op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-03-2017 02:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd Gert! Dit zijn Jan-Willemsiaanse (de Jong) optredens. Je liet er geen enkele twijfel over bestaan wie er het beste speelde in dit toernooi.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 24-03-2017 at 15:04.

24-03-2017 14:42 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd!

24-03-2017 23:04 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard feliciteer ik Gert mijn zijn fraaie overwinning. Niet minder fraai is echter de enorme over­score van Arno! Zelfs als hij de laatste ronde van Gert verliest (volgens mij de enige logische paring) zal die hoger zijn dan die van Gert.

Zelf deed ik onverwacht goede zaken. Op voorhand gaf ik mijzelf weinig kans tegen René Torenstra. In de maar liefst 16 voorgaande ontmoetingen was de score 4+ 3= 9-. Toegegeven, de laatste ontmoeting dateerde al weer van 12 jaar geleden (of ik moet in de tussentijd een potje hebben gespeeld die ik niet heb ingevoerd, wat kan, wat mijn discipline op dat vlak is niet meer wat hij geweest is), maar destijds was ik op papier de sterkere van de twee, en dat is al lang niet meer het geval.

Tel daarbij op dat Vashish dit toernooi zeer goed speelt en nog geen enkele misstap had begaan, en ik zelf twee halfjes had gemorst en slecht met het nodige geluk op 4 uit 5 was gekomen, en je zal begrijpen dat ik meestrijden om de titel uit mijn hoofd had gezet.

Sterker nog, het was voor het eerst in lange tijd dat ik de partij inging met het idee: een snelle remise, dat zou fijn zijn...



Toen ik de volgende dag merkte dat René Poots Vashish had verslagen, bleek ik op eens in de race om de titel.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik denk dat Vashish beter papieren heeft dan ik, en door de loting denk ik dat ook René Poots (die tegen Rens ter Veen mag aantreden) een betere uitgangspositie heeft. We gaan het wel zien, want het is voor alle vier mogelijk te winnen en de mensen met 4½ punt kunnen nog dromen van het (gedeelde) podium.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 25-03-2017 at 21:16.

25-03-2017 21:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tegenstander hielp mij afgelopen donderdag behoorlijk. Nadat hij wat beter uit de opening was gekomen overzag hij dat ik d5 tussendoor kon spelen, waarna de stelling ineens duidelijk beter voor mij was. In het kader van mijn 'actief spelen' cyclus ben ik vervolgens enthousiast richting de witte koning gemarcheerd.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-03-2017 21:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

en door de loting denk ik dat ook René Poots (die tegen Rens ter Veen mag aantreden) een betere uitgangspositie heeft.


Er van uitgaande dat ik volgens het verloop van de indelingen zwart heb, is het tegen 1.b4 nog niet zo maar gewonnen. Dat zou een grove onderschatting zijn!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Rene Poots on 29-03-2017 at 10:34.

29-03-2017 10:31 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller