Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2016-2017 » Interne competitie (N14): De ontknoping nadert
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N14): De ontknoping nadert Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met nog een speel­ronde voor de halfjaarlijkse promotie-degradatie is de spanning om te snijden.

In de A-groep heeft Ted Barendse de koppositie overgenomen van Gert Legemaat. Gert had een avondje vrij na een intensief Tata steel toernooi. Ted nam het op tegen Hans Stam, en wist in een op het oog remiseachtig eindspel toch nog de winst naar zich toe te trekken. Clubkampioen Bob Voogt kwam moeilijk uit de opening, maar wist met een tussenzet af te wikkelen naar een eindspel dat hij vervolgens won. Bij Jorick Laan tegen Arend Bosma dreeg Jorick in de eindstelling mat in 1, maar was Arend hem voor geweest en had net mat gezet.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Hans Stam1-0
2Arno Wiersma-Bob Voogt0-1
3Ivar de Hoogt-Arnt Veenstra1-0
4Jorick Laan-Arend Bosma0-1
5Wim Kortis-Enrico Blees1-0


In de B-groep won Tom Broekhuizen overtuigend van Jan van de Donk. Jan gaf een kwaliteit om het witte initiatief te stuiten, maar dat bleek niet heel veel te helpen. Vashish Sukul won van Paul van Riet en doet volop mee om de promotieplaatsen. Stijn Berghout meldde zich in de subtop door René Poots te verslaan, en André van der Weijde en Roel Visser handhaafden zich daar met een onderlinge remise. Zij zullen zich echter niet meer in de strijd om de eerste drie plaatsen kunnen Mengen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Broekhuizen-Jan van de Donk1-0
2Paul van Riet-Vashish Sukul0-1
3André van der Weijde-Roel Visser½-½
4Stijn Berghout-René Poots1-0
5Edgar Huisman-Ferdinand Schreuder0-1
6Albert Kemeling-Simon Dirkse1-0
7Dolf Mulder-René Weerts0-1


In de C-groep kwam koploper Gerard Bilars niet in actie. De nummer twee, Michael Stoops, verloor van Victor van der Kloet. Hij handhaaft zich desondanks op de tweede plek. Barman Herman Zonderland staat derde, op korte afstand gevolgd door Corniel Nobel. Corniel versloeg met zwart André Bruinink. Het duel tussen Paul van der Meer en Mohammad Faisal Alhalabi werd door Mohammad gewonnen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Victor van der Kloet-Michael Stoops1-0
2André Bruinink-Corniel Nobel0-1
3Paul van Riet-Mohammad Faisal Alhalabi0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 31-01-2017 at 11:51.

31-01-2017 09:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En half jaartje in de C-groep was leuk! Toch is het mijn hoop om weer terug te keren in de B-groep. Ondanks mijn score van 83 procent (5+ 0= 1-) na gisteren-avond is dit niet zeker. Ik ben de laatste ronde verhinderd en er zijn meerdere gegadigden voor de bovenste drie plekken. Vingers gekruist dan maar.

Gisteren zelf ging het niet slecht. Wel was het jammer dat André in 2 zetten alles weggaf. Maar goed, dat hoort ook bij schaken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-01-2017 09:47 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
En half jaartje in de C-groep was leuk! Toch is het mijn hoop om weer terug te keren in de B-groep. Ondanks mijn score van 83 procent (5+ 0= 1-) na gisteren-avond is dit niet zeker. Ik ben de laatste ronde verhinderd en er zijn meerdere gegadigden voor de bovenste drie plekken. Vingers gekruist dan maar.



Volgende week maandag, 6/2, is er training, de de week erop, de 13e, is speelronde 15. Als je dan terug bent kunnen we om de derde plek spelen.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

31-01-2017 12:44 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, niet goed gekeken. Dan moet ik de training missen en ben ik er wel bij de laatste ronde. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-01-2017 13:16 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Hmm, niet goed gekeken. Dan moet ik de training missen en ben ik er wel bij de laatste ronde. Glimlach


Ik weet natuurlijk nog niet zeker of ik kom

__________________
www.zonderland.nl Prodent

31-01-2017 14:49 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 166

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland

Quote

Originally posted by Corniel
En half jaartje in de C-groep was leuk! Toch is het mijn hoop om weer terug te keren in de B-groep. Ondanks mijn score van 83 procent (5+ 0= 1-) na gisteren-avond is dit niet zeker. Ik ben de laatste ronde verhinderd en er zijn meerdere gegadigden voor de bovenste drie plekken. Vingers gekruist dan maar.



Volgende week maandag, 6/2, is er training, de de week erop, de 13e, is speelronde 15. Als je dan terug bent kunnen we om de derde plek spelen.


Je kan net zo goed in de A groep spelen. Of misschien is de A groep wel te groot en horen er meer spelers van de A groep in de B of C groep thuis.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 31-01-2017 at 16:13.

31-01-2017 16:05 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde maandag een leuke pot tegen Bob Voogt. Na de opening, die ik probeerde zo actief mogelijk te spelen, kwam de onderstaande stelling op het bord. Daarin staat wit heel goed, maar ik overzag een zwarte mogelijkheid, waarna Bob ontsnapte. Wits laatste zet was g5.



De resterende stelling is nog steeds iets beter voor wit, maar die wist ik vervolgens feilloos om zeep te helpen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 8 time(s), it was last edited by Untagonklik on 01-02-2017 at 11:53.

01-02-2017 11:49 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller