Delfts Schaakforum » Internationaal » Toernooien & activiteiten » 24 - 28 Mei: Bavaria Donau Cup
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

24 - 28 Mei: Bavaria Donau Cup Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van 24 tot 28 mei 2017 organiseert mijn schaakclub in Regensburg de Bavaria Donau Cup. Dit is in de week van Hemelvaart (donderdag 25 Mei) wat waarschijnlijk het aantal vakantiedagen dat men moet nemen vermindert.

Er zijn 7 ronden, er wordt gespeeld in een groep, tempo is 90 min voor eerste 40 zetten + 15 min rest van de partij, plus 30s per zet. Inschrijfgeld is 50 euro bij aanmelding tot en met 10 mei. Daarna 70 euro. Jeugd tot en met 18 jaar betaalt 30 euro, IM's en GM's gratis.
Toernooi is internationaal en wordt meegerekend voor de FIDE. Hoofdprijs is 500 euro en de 10 eerste plaatsen krijgen prijs. Er zijn ook diverse ratingprijzen, jeugdprijzen, seniorprijzen en damesprijzen.

Dit toernooi wordt voor de eerste keer georganiseerd dit jaar, hopelijk wordt het een jaarlijks event. Ik doe sowieso mee en zou het erg op prijs stellen als er een paar DSC'ers mee zouden doen.

Er zijn in principe een paar logeerplekken bij mij beschikbaar. Stuur me even een mailtje als je er een wil krijgen.

Meer info: http://donaucup.sc-bavaria.de/

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sofya Blanter on 25-01-2017 at 17:21.

25-01-2017 17:20 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Hemelvaarttoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor wie het wat dichterbij zoekt, is er tegelijkertijd ook een toernooi in Groningen.

http://www.groningercombinatie.nl/weekendtoernooi/

Ik doe hier aan mee. Wie mee wil rijden die kant op kan zich melden.

groeten,

Derk

23-02-2017 14:07 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Ik overweeg mee te doen. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat lijkt me allebei wel leuk om aan mee te doen. Helaas weet ik nog niet hoeveel speling ik tegen die tijd in mijn planning heb.

26-02-2017 14:53 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

voortgang overweging Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Regensburg valt voor mij nu sowieso af. Na het te hebben uitgezocht, vind ik het te ver weg.

04-03-2017 21:00 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Groningen wordt het waarschijnlijk ook niet vanwege een herkansing Tevreden

06-04-2017 07:35 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe was het in Regensburg, Sofya?

Het weekendtoenooi in Groningen was erg geslaagd. Niet heel sterk bezet, dus zo kom je als prutser ook nog eens op een livebord te spelen.
Mijn resultaat was bijna klimaatneutraal. Verloren van drie duidelijk sterkere tegenstanders, gewonnen van drie op papier zwakkere, met veel moeite trouwens. Eén zwakkere heb ik laten glippen, in die partij stond vanuit de opening direct goed tot gewonnen. Te slap spel en taai verdedigd door mijn tegenstander. In ronde 6 kwam ik goed weg, ik liet mijn koning van g8 naar c5 jagen door een dame en een toren zonder de consequenties te kunnen overzien, maar toen de storm was uitgewoed was het mijn beurt toen mijn koning b6 bereikte en ik kreeg de witte koning wel snel mat.

https://lichess.org/R0CRPDiQ/black#0
Volgende keer trouwens gewoon 4. ... fxe4.

FM Clemens in ronde 2 had zich op mij voorbereid, de smeerlap! ;-) (En ik had nergens tijd voor gehad, moest mijn moeder die ochtend nog helpen de tuin klaar te maken voor de open tuinen dag.) En ik was zo stom om niet af te wijken van mijn partij in Reykjavik. Tot overmaat van ramp haalde ik varianten door elkaar uit mijn openingsboek. Nauwelijks een echte partij.
Tegen IM Hoeksema in ronde 4 ging het beter, totdat ik vreselijk blunderde. Na de aangewezen normaalzet vond mijn tegenstander het nog erg onduidelijk (al heeft hij daar objectief ook een plusje).
Tegen Erik-Jan Hummel in de laatste ronde vloog ik erin met een dubieuze zet (10. g4?!) Ik hoopte die ronde ook iets eerder klaar te zijn, moest die avond nog terug naar Delft rijden. Maar na zijn 13. ... f4?! (ik was terecht banger voor 13. ... fxe4! -+) ging het wel weer. Daarna stond ik een tijdje zelfs wat beter, maar ik had veel meer tijd gebruikt voor de opening. Zoals dat dan gaat liet ik een afwikkeling toe naar een ongunstig eindspel dat lange tijd net te keepen leek. Combinatie van tijdnood en vernuftig spel van mijn tegenstander deed me de das om, uiteindelijk ging ik door mijn vlag in verloren stelling. Vroeg klaar zijn gisteren was grandioos mislukt...

http://live.followchess.com/#!groninger-weekender-2017/137319527

https://www.flickr.com/photos/harrygiele...157681326251213

https://deschaakreporter.wordpress.com/2...elvaartweekend/

29-05-2017 10:00 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller