Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Ivar de Hoogt prolongeert Kolderschaaktitel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Ivar de Hoogt prolongeert Kolderschaaktitel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ivar de Hoogt heeft zijn titel van 2015 met succes verdedigd. In de ‘Can-I?’ finale was hij te sterk voor Arno Wiersma.

Koldermeester Corniel Nobel had dit jaar een aantal nieuwe varianten op het programma gezet. Daarnaast waren er 4 varianten waarvan het hoofdthema al eens eerder op een Kolderschaakavond voorbij waren gekomen.

Zie voor een uitgebreid verslag de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-12-2016 03:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ivar gefeliciteerd, netjes!

Nog wel minstens een grappig moment gisteren: ik speelde in de laatste voorronde tegen Ivar, en kreeg een zeer overwegende stelling, die ook veel materiaal opleverde. Toen ik ook nog zijn dame won deed hij nog snel een zet, maar stak toen zijn hand uit om - naar ik dacht - op te geven. Groot was mijn verbazing toen hij me daarna duidelijk moest maken dat hij gewonnen had omdat hij geen pionzet meer van mij kon doen, iets dat ik totaal niet had meegenomen in mijn inschatting van de stelling!

Overigens deed ik het nog helemaal niet zo slecht. Ik verloor in de eerste ronde kansloos van een ontketende Jan van der Kolk 'die dit spel nog nooit had gedaan', en alleen maar goede zetten deed. Daarna verwachtte ik niet zo veel meer van het toernooi, maar had toch nog bijna de finale gehaald dus!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

20-12-2016 16:58 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 166

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

-

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 20-12-2016 at 23:03.

20-12-2016 17:53 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Geslaagd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zou ik mijn titel eervol weten te verdedigen of raak ik deze al tastend in het duister kwijt aan een lokale held van de dag?
Niets van dit alles. De gevarieerde opdrachten zorgden ervoor dat mijn hersenen als cilinders gingen tollen, terwijl het cilinderschaak juist vanavond niet op het menu stond. Kansloos was ik, keer op keer.
Gefeliciteerd young heroes on the check, goed gedaan.
En ik?
I'll be back !

20-12-2016 23:45 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller