Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Maandag 19 december Kolderschaak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Maandag 19 december Kolderschaak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het eind van het kalenderjaar komt altijd te snel, maar dat heeft ook zijn prettige kanten. Maandag 19 december wordt weer het traditionele kolderschaak gehouden. Sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een begrip binnen Delft en daarbuiten.

Spelleider Corniel Nobel is al maanden in voorbereiding om een aantal afwijkende vormen van schaken te bedenken, waarop hij de vele deelnemers die avond weer zal verrassen.

Gaan pionnen recht of schuin, is het schaakbord een cilinder, zijn er nachtruiters, of zitten er valkuilen op het bord, elke partij (waarschijnlijk zeven ronden) die we spelen gelden weer andere regels, maar welke?

De twee hoogstgeplaatste spelers na zeven ronden spelen om de titel tegen elkaar een ‘Can I?’. Met name voor de toeschouwers is dit een spektakel. De finalisten zien enkel hun eigen stukken, de toeschouwers zien het hele bord.

Kijk voor meer informatie op de toernooipagina. Daar zijn ook een aantal van de vele varianten te bekijken die in de loop der jaren de revue zijn gepasseerd.

10-12-2016 19:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maanden voorbereiding wellicht niet, maar ik heb m'n definitieve selectie voor morgen weer compleet. Ben benieuwd of ik na morgen nog lid mag blijven van DSC. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-12-2016 19:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller