Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC wint tegen HMC Calder in KNSB-beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

DSC wint tegen HMC Calder in KNSB-beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de eerste ronde van het KNSB-bekertoernooi moest DSC het opnemen tegen het sterke HMC uit Den Bosch.

Even een kort wedstrijdverslag:

Gisteren speelden Joost (bord 1 met zwart),Marten (3), Arend van Dop (4) en ik (2) tegen HMC Calder uit Den Bosch, dat 1e staat in klasse 1B en bovendien nog alles dik gewonnen heeft.
Vooraf dus een geduchte tegenstander. Ze kwamen echter met een team zonder GMs of IMs en op rating zelfs (iets) minder dan wij.

Joost had een goede stelling, maar liet een witte aanval te ver komen. Hij verloor dan ook. Was niet nodig, maar zulke dingen kunnen gebeuren.
Ik mishandelde een Pirc en stond na een zet of twintig verloren. In wederzijdse tijdnood wist ik te vluchten naar een stelling met een kwaliteit minder. Om de 35 zetten vol te maken (speeltempo is 35 zetten in 1.45 uur + 15 min. voor de rest van de partij) viel ik mijn tegenstanders dame op zet 35 aan. Die vergat hij weg te halen, zodat ik een dame won Glimlach
Tussenstand: 1-1
Arend had in de opening 2 pionnen veroverd en ruilde af naar een waarschijnlijk gewonnen toreneindspel. Hij liet zijn tegenstander nog ver komen, maar won uiteindelijk toch. 2-1 dus, en Marten had zijn ietwat verdachte stelling (naar eigen zeggen stond hij ergens verloren) omgetoverd in een remise-stelling. Toen hij ook nog een kwaliteit buitmaakte, won hij zelfs nog!

Al met al een geflatteerde 3-1 overwinning en we gaan door naar de laatste 8 van de poule!



13-01-2004 12:10 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De persoonlijke uitslagen:

DSC Delft-HMC Calder 3-1
1.Joost Michielsen (zw) - Michiel Abeln 0-1
2.Michiel van Wissen - Willem Muhren 1-0
3.Marten Wortel - Niels Ondersteijn 1-0
4.Arend van Dop - Rene Olthof 1-0

13-01-2004 12:28 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goedzo Michiel! Het stukje aangepast zodat het geschikt is als nieuwsitem. Je leert snel Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-01-2004 15:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De toegevoegde zin is afkomstig van Arno. Ik heb slechts een tekstuele aanpassing gedaan.

14-01-2004 09:52 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook goed. Grijns 8) Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-01-2004 10:08 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Michiel Michiel is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 217

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De HMC-ers hebben ook een verslagje en alle partijen!

Ga naar www.hmcdenbosch.nl vervolgens Zoekpagina en zoek op 'dsc delft'. Klik op Bekerjan04 en daar is het dan.

16-01-2004 10:18 Michiel is offline Send an Email to Michiel Search for Posts by Michiel Add Michiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller