Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [11]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [11] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de elfde ronde boekte Arend Bosma een belangrijke overwinning op Richard Oranje.

Een aantal toppers was niet aanwezig deze ronde. Gert was verhinderd, Ted speelt het Corus-toernooi en Michiel, Joost en Arend van Dop bekerden tegen HMC-Den Bosch. Maar toch stond er een kraker op het programma.

Arend Bosma mocht het met wit opnemen tegen Richard Oranje. Arend won in het middenspel ergens een stuk, maar had dit eigenlijk niet in de gaten. De partij ging naar de tijdnoodfase, waarin Arend na afruil van veel materiaal plotseling in de gaten kreeg dat hij iets voor stond. De resterende tijd was net voldoende om de zege veilig te stellen.

Ook Kees van der Meer deed goede zaken. Hij toonde in de opening al snel aan dat het systeem dat Arno speelde zo niet gespeeld moest worden. Hij won een kleine kwaliteit en drukte Arno daarna gestaag van het bord.

Pieter Quist deed deze ronde van zich spreken door Hora Vlam aan de zegekar te binden, en ook Roman Bojanowski boekte een knappe overwinning. Hij versloeg Joram op den Kelder.

De volledige uitslagen van de elfde ronde en de tussenstand kunt u via de onderstaande links bekijken:

De uitslagen van ronde elf.

De stand na ronde elf.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-01-2004 18:16 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

jammer, ik had vanmorgen een mailtje gestuurd dat ik mee wilde doen...

12-01-2004 19:24 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja en dan mijn verhaal(tje). Ik mocht aantreden tegen Walter Anema. Vorige keer moest ik nog tegen Arend van Dop en omdat hij die won dacht ik dat het dan wel tijd zou worden voor een tegenstander van gelijk niveau.

Maar zo werkt het dus niet. Efin, Op aanraden van Michiel speelde ik eens g6 en met wat rare zetten kwamen we oppeens in een draak terecht. Dat was lang geleden met zwart. Lang stond ik ongeveer gelijk tot iets beter, maar Walter speeldee een Karpovachtige (niet te verwarren met kinderachtige) La7. Mijn antwoord was acceptabel en langzaam verdween het witte voordeel zelfs.

In een redelijk gelijkstaand middenspel begon ik lijnen te openen om voordeel te verkrijgen van mijn loperpaar. Walter kon zijn dubbelpion opheffen, maar stond minder. Zeker naar het op zijn minst dubieuze b3. Ik had een aantal dreigingen ingebouwd, die Walter keurig pareerde. En toen gebeurde het. Ik dacht dat ik pion kon offeren omdat ik vervolgens een dubbele aanval had op twee ongedekte stukken...

Hellaas kon het ene ongedekte stuk het andere dekken en toen was het snel gebeurt met de koopman. Zeker toen ik totaal gedesilluisoneerd een vol stuk cadeau deed.

Ik voelde me een *-in-het-kwadraad: Lange tijd goed tot heel goed staan, maar dan de techniek missen om dit tijdelijke voordeel omzetten in en (materieel) blijvend voordeel. Gelukkig geef ik het toe. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-01-2004 11:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

achterklap Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geachte forumcollega's,

Ik maak bij deze expliciet bezwaar tegen uitingen die uitgelegd kunnen worden als achterklap.
Nogmaals: ik maak EXPLICIET bezwaar tegen uitingen die uitgelegd kunnen worden als achterklap.

met de meest hoogachting,
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

13-01-2004 12:19 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mee eens. En dan hebben jullie kritiek op de werkwijze van BNN..?!
Dit soort dingen zijn vooral vervelend wanneer namen van mensen gebruikt worden die niet op dit forum kunnen/willen reageren. Trouwens, wanneer dat wel gebeurt, is weer zo'n forumtwist (en nu dus zelfs intern!) wenselijk?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-01-2004 17:01 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, ik heb kritiek op de werkwijze van BNN Tong Hoe dat met de overige forum-gebruikers zit weet ik niet [dus om hen nu algemeen te "beschuldigen"...]

Maar om nu van een forum-twist te spreken Marco... Maak het niet groter dan het is. Het is gewoon kwestie van elkaar wijzen op dingen, meer niet. Ik denk niet dat Kees en Corniel met elkaar op de vuist gaan [al dan niet verbaal] komende maandagavond Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-01-2004 17:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn computer [3 maanden oud!?] wil sinds vrijdag niet meer opstarten Huil, en is dus in de reparatie. Ik kan de interne van volgende week gewoon indelen [programma staat op mijn laptop] maar heb waarschijnlijk geen mogelijkheid het maandag ook op internet te plaatsen. Volgende week zal de indeling dus helaas niet online verschijnen.

Mijn excuses.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-01-2004 18:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller