Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 5 begint met overwinning
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC 5 begint met overwinning Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het vijfde is de competitie met een overwinning begonnen. In Scheveningen werd het tweede team van RSC-BP met 6-2 verslagen.

Met een grotendeels nieuw team (slechts drie spelers van vorig seizoen spelen nu weer in DSC5.) werd er afgereisd naar Scheveningen. Daarnaast hadden we ook ook nog drie invallers nodig.
Tijdens de wedstrijd bleek dat allemaal geen probleem te zijn.

Diederik van Heijgen opende de score met een remise. In een stelling waar weinig meer te beleven viel werd het punt gedeeld. Diederik had al geconstateerd dat de meeste borden er voor ons goed uitzagen. Dat bleek ook zo te zijn.

René Torenstra haalde de eerste overwinning binnen:


Strategisch staat Zwart al zeer ruim in de plus, maar Wit zag de simpele tactiek over het hoofd die volgde op het antwoord dat hij in petto had op het logische ...f5. Wit speelde f4?? en Zwart won.

Simon Broos had een pion gewonnen en zijn tegenstander had geen spel, en won dus. Ik mocht het derde punt toevoegen. Na de opening won ik een pion. Mijn tegenstander dacht die terug te winnen maar dat kostte een tweede pion. Vervolgens was het een kwestie van de zaak dichthouden en stukken afruilen, waarna mijn vrijpion de doorslag gaf.

Arno Wiersma stelde de matchpunten veilig. In een stelling waar al stukken van het bord waren had hij een onbereikbare vrijpion.
Adriaan ter Mors had een moeilijke stelling maar sleepte een remise uit het vuur.

René Weerts won een stuk en daarmee de partij.
In deze stelling speelde René's tegenstander een zet die onder "hoopschaak" valt: "Ik hoop dat hij mijn paard slaat".


35... Pb6? e4! en de wakker geworden loper zorgde later voor grote materiaalwinst op b2.

Cees Korving was als laatste bezig ging in het verre eindspel onderuit.

Eindstand 6-2 derhalve.

 RSC Belgisch Park 21673DSC517432-6
1A. van der Toorn1778Arno Wiersma18560-1
2D. Ramondt1687Diederik van Heijgen1833½-½
3F. de Leeuwe1741Adriaan ter Mors1746½-½
4G.J. van der Zijden1737René Torenstra17550-1
5G. Werkhoven1779Kees Korving16951-0
6J. Wuister1577Albert Kemeling17050-1
7M. van Velzen1504Simon Broos16570-1
8J.D. Feenstra1577René Weerts16940-1

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 27-09-2016 at 21:21.

27-09-2016 07:50 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Partijfragmenten en gedetailleerde uitslag toegevoegd.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-09-2016 21:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller