Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Hogere DSC-teams maken status waar
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Hogere DSC-teams maken status waar Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als start van het nieuwe seizoen speelden de verschillende DSC-teams tegen elkaar. Daarbij werden de teams daar waar nodig aangevuld met spelers die niet in een team waren opgesteld afgelopen seizoen. Dit resulteerde in 5 wedstrijden waarin 32 partijen werden gespeeld. Daarbij won in de meeste confrontaties confrontaties het hogere DSC-team. Alleen DSC7 wist DSC6 pootje te lichten.

 DSC2-DSC38-6
1Joost Michielsen-Hans Stam2-0
2Gert Legemaat-Chiel van Oosterom0-2
3Sten Goes-Martin Glimmerveen1½-½
4Richard Oranje-Luciën van de Lisdonk1-1
5Bob Voogt-Ivar de Hoogt1-1
6Jan Peter van Zandwijk-Pieter Buzing1-1
7Walter Anema-Henrik Tamerus1½-½


 DSC4-DSC57-3
1Pieter Goossens-Gert-Jan Baas1½-½
2Wim Kortis-Arno Wiersma1½-½
3Jaap Flohil-Willem-Jan van den Broek1½-½
4Kees van der Meer-René Torenstra1½-½
5Diederik van Heijgen-Albert Kemeling1-1


 DSC6-DSC74-12
1Martin Verolme-Jouke van Gosliga½-1½
2Theo Rekveldt-Victor van der Kloet1-1
3Kees Korving-Arjan Drenthen0-2
4Hugo van der Laan-Marfa Blanter0-2
5Rob Smits-Michael Stoops1½-½
6Gerard Bilars-Mike Huisman0-2
7Simon Broos-Cees Huygen1-1
8Arnt Veenstra-Henk van den Belt0-2


 DSC8-DSC99½-6½
1Fred Laven-Adriaan ter Mors½-1½
2René Poots-André van der Weijde0-2
3Antoon Frehe-Jordy Krempel1-1
4Edgar Huisman-Jan van der Kolk2-0
5Simon Dirkse-Eric Wachter2-0
6Ted Barendse-Albert Huisman2-0
7Herman Zonderland-Hans Hendriks2-0
8Bert van der Willik-Bert Zwemstra0-2


 DSC10-DSC115-5
1Jan Torenstra-Coen Leentvaar1-1
2Joop van Ham-Raymond Thomas1-1
3André Bruinink-Niels Jansen1-1
4Ernst Hanewald-Iljo Boels2-0
5Paul van der Meer-Antal van Ravensteijn0-2

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Ted on 23-08-2016 at 15:01.

23-08-2016 10:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Correctie: DSC7 won met 12-4 van DSC6, zoals je al min of meer verklapt in jouw korte verslag van de avond.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Jouke on 23-08-2016 at 10:16.

23-08-2016 10:14 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit was een probeersel. Oorspronkelijk was een simultaan van de de clubkampioen (Bob Voogt) gepland, maar vanwege de simultaan van Stewart Haslinger over enkele weken is dit veranderd. Bob had daar desgevraagd geen problemen mee.

Vanwege indelingsperikelen heb ik slechts een korte partij gespeeld. Ik had persoonlijk de indruk dat men zich goed vermaakte. En het was (zeker vlak na het begin van een ronde) zo stil dat je een speld kon horen vallen. De wedstrijden werden dus zeer serieus genomen.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties op de avond. Gezien de opkomst was het een succes, maar wat vinden jullie van de formule? Met andere woorden: is dit voor herhaling vatbaar?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 23-08-2016 at 13:17.

23-08-2016 13:16 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt het erg goed gedaan bij je debuut in DSC8, Ted!

Ik kan niet echt beoordelen of het evenement een succes was. Ik had zelf nog niet zo'n zin om te spelen, maar potjes tegen Kees zijn altijd leerzaam.
Onze teamleider (Willem-Jan) had de teamleden flink aangespoord om te komen, dus als andere captains dat ook gedaan hebben kan dat een reden zijn voor de grote opkomst.

Zo'n eerste avond na de vakantie is wel een moment om weer eens bij te kletsen met mensen die je de hele vakantie niet gezien hebt, dus ik vond het prima dat er maar twee potjes werden gespeeld.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

23-08-2016 22:11 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met KLLpppp tegen K liet ik tegen Jaap pat toe, wonderschoon - dat wel! Restant van 54 seconden op de klok waren niet echt een excuus.

Per definitie is er in dit soort wedstrijden klassenverschil. Suggestie: verhoog de spanning door de verwachte teamscore te berekenen en bepaal aan de hand daarvan wie de echte winnaar van de wedstrijd is.

24-08-2016 08:43 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Ik ben benieuwd naar jullie reacties op de avond. Gezien de opkomst was het een succes, maar wat vinden jullie van de formule? Met andere woorden: is dit voor herhaling vatbaar?


Wat DSC3 betreft zeker voor herhaling vatbaar en dan graag standaard aan het begin van het seizoen. Leuke warming-up en even bijpraten na een vakantieperiode.

Ik had zelf leuke dubbele ontmoeting met de teamleider van DSC2, Richard Oranje.
Het eerste potje won ik na 13 zetten al met een fraai mat in 2 na een dame-offer op c6.
De tweede partij kwam ik minder uit de opening, vocht me terug, en volgens de computer stond ik zelfs iets beter in het middenspel. Helaas had ik daar voor te veel tijd gebruikt en ging ik in zware tijdnood in de fout.

Uiteindelijk verliest het 3e met 8-6 van het 2e maar laatstgenoemd team telde maar liefst 2 spelers van DSC1 (en wij maar 1 speler).
Gevoelsmatig is het derde gelijkwaardig aan het tweede. Ja!

24-08-2016 22:25 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De DSC clubavonden hebben zowel een sportief als een sociaal aspect.

Bij onze gewone interne en externe competitie heb je wat meer tijd voor de partij, 'echt schaken', en wat minder gelegenheid voor bijpraten.

Bij de seizoenopening met twee korte partijen speel je net als bij de Grand-Prix avinden, meer partijen met minder tijd om te rekenen (dus haast en tijdnood), en meer interactie en gezelligheid.

In Italie, schreef Marco Anink destijds, bestaat de externe competitie uit teams van viertallen, waarbij men in een middag tegen alle vier de tegenstanders speelt: vier partijen met een half uur pppp. Het is een wat ander formaat dan de reguliere externe competitie in ons land met slechts een partij per avond (of middag).

Hoeveel schaakavonden willen we per jaar besteden aan partijen met ruim bedenktijd (een partij per avond) en hoeveel aan avonden met meer partijen per avond en meer gezelligheid?
Ik kan me prima vinden in de huidige verdeling, maar als iemand meent dat er meer of juist minderavonden besteed moeten worden aan avonden met slechts een partij: meld het op deze website aan ons bestuur!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

25-08-2016 11:15 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Interessante opzet, het Italiaanse systeem waar Kees over spreekt.

Ik speelde in Italië (Serie B) overigens gewoon 1 potje op een zaterdagmiddag, voor mijn viertal tegen een ander viertal.

In Catalonië (Promotieklasse en 1e klasse) spelen ze dan weer net als in Nederland in achttallen, maar dan op zondag en vanaf 09:30 uur, zodat iedereen voor het grote zondagmiddagmaal weer bij de familie thuis kan zijn. Als je dan vanuit Andorra of Girona (in het Noorden) naar vlakbij Valencia (in het Zuiden moet), dan kan dat een vrij korte nacht betekenen. 'Toevallig' heb ik nog enkel thuiswedstrijden gespeeld...

Nee, dan is het Nederlandse aanvangstijdstip van 13:00 (of evt. 12:00) uur wat mij betreft zo gek nog niet.

Daarnaast spelen ze daar alleen maar in de periode januari tot maart, maar dan wel wekelijks.

Wat ik zeg: in Nederland doen we het zo slecht nog niet. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-08-2016 16:48 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan heb ik iets verkeerd begrepen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

30-08-2016 16:51 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk
Uiteindelijk verliest het 3e met 8-6 van het 2e maar laatstgenoemd team telde maar liefst 2 spelers van DSC1 (en wij maar 1 speler).
Gevoelsmatig is het derde gelijkwaardig aan het tweede. Ja!

Als je de wedstrijden van de leenspelers niet meetelt, dan wint DSC2 nog. Gevoelsmatig? Het tweede kan beter rekenen...

18-09-2016 19:57 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het idee van de avond was duidelijk: zoveel mogelijk spelers in teamverband leuke partijen laten spelen. Vandaar de inzet van Joost (in DSC2) en Chiel (in DSC3).

En omdat qua rating Sten Goes en ik elkaar (sinds kort) niet veel ontlopen kozen we ervoor om Sten i.p.v. mij in DSC2 te laten spelen, ik speelde daardoor niet.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

19-09-2016 09:43 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller