Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC8 speelt gelijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Steven
forumlid


geregistreerd: 28-09-2003
aantal berichten: 6

DSC 8 speelt gelijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een spannende ronde speelde DSC8 gelijk in Voorburg.

Leo Zuijdgeest was de eerste partij die afgelopen was, met winst voor Leo. Nadat de tegenspeler zijn Dame had verloren (2x de eerste keer had Leo de mogelijkheid tot terugnemen geboden) was het niet meer te houden.

Helaas heb ik, na lang een gelijke stand te houden, verloren. De vrije pion was niet meer tegen te houden.

Onze joker (Rene Torenstra) heeft helaas op bord 1 niet kunnen winnen, eveneens als Rene Herbold.

De andere uitslagen kan ik niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij heeft Hein Rekveldt gelijk gespeeld samen met Paul van Riet. Dus moet Aad de Jong gewonnen hebben.

Toen stonden we een punt achter.

Frans Smit heeft met minder dan 5 minuten op de klok zijn tegenspeler mat gezet, waardoor wij een gelijkspel hebben afgedwongen.

10-01-2004 18:17 Steven is offline Search for Posts by Steven Add Steven to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

DSc 8 speelt gelijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als ik naar de stand van deze klasse kijk lijkt het een goede uitslag. Voorburg stond tweede en DSC8 derde.

Maar of het team er tevreden mee is, kan ik niet uit de tekst opmaken.

10-01-2004 19:30 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan, als joker Knipoog, niet voor het team spreken, maar objectief gezien is een gelijkspel een mooi resultaat. Zeker gezien het feit dat onze tegenstander twee spelers opstelde met een rating van 1800+. Borden 3-8 hebben het dus uitstekend gedaan.
Ikzelf had achteraf misschien beter in de remisevariant kunnen blijven zitten, maar ik had een pionoffer dat er zo veelbelovend uitzag dat ik ervoor ging. Mijn tegenstander verdedigde echter uitstekend, hoewel hij het aanvankelijk niet meer zag zitten, zo zei hij. Remise was op dat moment echter niet haalbaar, omdat DSC8 door de [dubbele] overwinning van Leo al voor stond.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-01-2004 22:58 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller