Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2015-2016 » Interne competitie (V4): Bob Voogt herrovert koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V4): Bob Voogt herrovert koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep ging koploper Gert Legemaat onderuit tegen Ted Barendse, die in het middenspel het initiatief greep en dat in een punt wist om te zetten. Bob Voogt profiteerde, zij het uiterst moeizaam. Een veel mindere stelling tegen Pieter Goossens werd toch nog in een overwinning omgezet. Willem-Jan van den Broek wist in een spannende stelling in de tijdnoodfase Richard Oranje pootje te lichten.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse0-1
2Pieter Goossens-Bob Voogt0-1
3Rob Smits-Kees van der Meer½-½
4Richard Oranje-Willem-Jan van den Broek0-1
5Henk van der Belt-Kees Korving1-0
6Jorick Laan-Evert van den Hooven1-0
7Simon Broos-Edgar Huisman1-0


In de B-groep heeft Kees Venema de koppositie gegrepen. Hij versloeg Simon Dirkse, en zag Edgar Huisman verliezen van Simon Broos. Nishant Narayan boekte een knappe overwinning op Martin Verolme.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Dirkse-Kees Venema0-1
2Arnt Veenstra-Hugo van der Laan½-½
3Marfa Blanter-Raymond Thomas½-½
4Martin Verolme-Nishant Narayan0-1


In de C-groep eindigde geen enkele partij in remise. René Poots verstevigde zijn koppositie door Martijn van den Hooven te verslaan. Zimo Sibbing staat tweede na een overwinning op André Bruinink, en René Weerts derde na een overwinning op Aram Hassan.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-Martijn van den Hooven1-0
2André Bruinink-Zimo Sibbing0-1
3René Weerts-Aram Hassan1-0
4Aad de Jong-Jan Torenstra0-1
5Cees Huygen-Gerard Bilars0-1
6Dolf Mulder-Ernst Hanewald1-0
7Paul van der Meer-Bert van der Willik0-1
8Victor Vega-Eric Wagter0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

12-04-2016 00:57 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren vond ik de partij van onze buren, Oranje - Van den Broek, vele malen interessanter dan voor onze eigen partij.
In een bekende stelling, die ik zelf ook speel, offerde wit plotsklaps zijn loper op f7. Eerst slaan en dan pas nadenken, zou je zeggen. Zwart echter nam ruim de tijd om ... het offer te weigeren, waardoor zijn koning in het centrum bleef zonder stuk extra. Het leverde wel een boeiende stelling op, een leuke partij, terwijl ik van mijn eigen partij niet veel bakte. Van den Broek heeft hem dus uiteindelijk gewonnen! Tsja...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

12-04-2016 08:42 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stelling die Kees bedoelt:



R. Oranje - W.J. van den Broek, 11 april 2016, stelling na 9. Lxf7+

Tot de 9e zet had ik dit koningsgambiet eerder op het bord gehad - met een overweldigend resultaat. Terugslaan op f7 is nu echter een blunder: 9. ... Kxf7 10. Pe5+! Ke6 (Ke8 11. Dh5+ en 12. Df7 mat; of Ke7 11. Tf7+ Ke8 12. Dh5) 11. d5+! Kxe5 12. hxg3



Een dubbel stukoffer van wit dat zwart vanwege schaak op de diagonaal a1-h8 (na voorbereiding) niet overleeft (na lang rekenen komt mijn computer tot 12. ... Df6 13. De1 Pc6 14. Dc3+ Pd4 15. Le3 Dxf2 16. Dxf2 Pf6 17. b4 met dreiging 18. Lb2+, evaluatie +5.zoveel).

Ik nam het offer dus niet aan. Het middenspel was interessant maar op de 18e zet (ik stond niet slechter) schoot ik er (ten gunste van een pion) een kwaliteit bij in waarna Richard beter stond. Zo'n 10 zetten later ging ook hij in de fout waarbij ik de kwaliteit terugwon en alle stukken van het bord gingen. Die pion stond echter ik nog steeds vóór en het resterend eindspel was eenvoudig gewonnen.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Upperdog on 12-04-2016 at 09:36.

12-04-2016 09:27 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller