Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Nieuwby
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Nieuwby Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste forumorganisatoren,

Gaarne vraag ik Uw aandacht en medewerking voor het volgende.
Uit de lijst van deelnemers blijkt dat vrijwel allen nieuwby zijn.
Zelfs de VoorZitter is een nieuwby. Zelfs de ClubkampiOen is een nieuwby.
Nu heeft iedere schaakvereniging eigen rangen en standen, er heerst een strenge hierarchie gebaseerd op rating, het aantal jaren dat men lid is van de gemeenschap en de bestuurlijke status. Wat dat aangaat is de samenleving een getrouwe afspiegeling van de schaakvereniging.
Ik constateer dat die hierarchie zich niet verhoudt met de status, zelfs van de leden uit regel 5.
Ik stel voor dat U daar iets aan gaat doen.

Achtend,
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

27-03-2002 13:52 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Rangen op dit forum zijn afhankelijk van het aantal berichten dat je hebt gepost en van je gebruikersgroep. Gebruikersgroepen zijn eigenlijk bedoeld voor het toekennen van verschillende beheers- en toegangsrechten op het forum. Niet meer niet minder. Het toekennen van een bijzondere rang aan een forumlid - bijvoorbeeld 'clubkampioen' - vereist het aanmaken van een nieuwe gebruikersgroep, wat het beheer er niet makkelijker op maakt. (Merk op dat het toekennen van een titel wel kan per gebruiker!) Buiten het aantal posts zijn er (helaas) geen andere dynamische grootheden (zoals bijvoorbeeld rating) waarop de rangen kunnen worden gebaseerd.

Ik wil niemand aanmoedigen veel berichten te posten om maar een hogere rang te krijgen. Dergelijke gebruikers zijn niet erg welkom. Alle gebruikers op het forum zijn gelijk ongeacht hun rang!

Ik sta open voor voorstellen ter verbetering van de rangen, maar voel eigenlijk weinig voor het aanmaken van nieuwe gebruikersgroepen om rangen te kunnen toekennen (als dat het enige doel daarvan is). Daar zijn de gebruikersgroepen niet voor bedoeld.

Als het bestuur van de club behoefte heeft aan een forum dat alleen toegankelijk is voor het bestuur dan valt daarover natuurlijk te praten. Dat zou - naar mijn mening - een goede reden zijn voor het aanmaken van een group 'bestuur'. Daarbij wil ik nog opmerken dat ieder forumlid slechts in 1 group kan zitten.

Mochten de leden zich nou vreselijk storen aan de blauwe sterretjes dan zou ik eventueel de rangen voor moderators afhankelijk kunnen maken van het aantal berichten, net als bij de gewone gebruikers. Dat zou betekenen dat iedereen dezelfde sterretjes krijgt - afhankelijk van aantal posts. Hiervoor moeten echter wel de rangen binnen de groep 'forumlid' worden gedupliceerd naar de andere groepen.

Ook een mogelijkheid zou zijn om de rangen overal te verbergen. Dat zou ik persoonlijk wel jammer vinden, ik vind het wel een gezellige feature (niet vanwege mijn eigen sterretjes, die kunnen wat mij betreft gestolen worden).

Wellicht dat ik hiervoor binnenkort een zogenaamde 'Poll' open.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

27-03-2002 14:24 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb mijzelf kunnen overtuigen, en heb drie nieuwe gebruikersgroepen aangemaakt:

- redactie
- bestuur
- kampioenen

Ieder met hun eigen sterretjes en rank. De leden die onder deze groepen worden ingedeeld kunnen natuurlijk nog een specifieke titel erbij krijgen.

De leden van de betreffende groepen kunnen - als ze dat willen - ieder een apart forum krijgen.

Deze herindeling ging ten koste van de sterretjes van moderators. Lach Die moeten daar maar mee leren leven.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-03-2002 00:32 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie dat ik in het algemeen belang mijn vier blauwe sterretjes heb moeten inleveren... Huil

Nu vind ik dat niet zo erg hoor. Ik heb er nog drie over! Grijns

Ze zijn alleen een beetje geel geworden, wat in het geheel niet erg is. Ik vroeg me alleen af waarom ik niet een blauw sterretje (als moderator) heb gekregen? Ik geef toe dat het in aantal sterretjes een degradatie is, maar dat vind ik niet erg. Maar anders kan het blauwe sterretje voor moderator beter worden geschrapt denk ik...

P.S. Ik vind een combinatie van gele en blauwe sterretjes ook wel mooi! (maar dat heeft meer te maken met mijn voorliefde voor een voetbalclub uit Leeuwarden Glimlach ).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-03-2002 01:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ze zijn alleen een beetje geel geworden, wat in het geheel niet erg is. Ik vroeg me alleen af waarom ik niet een blauw sterretje (als moderator) heb gekregen?
Ik had je teruggeplaatst in de groep 'forumlid'. Ik hoef je namelijk niet in een aparte groep te zetten om je moderator rechten te kunnen geven in een specifiek forum. Ik was alleen vergeten dat je dan geen toegang hebt tot het beheer forum, dus ik heb je maar een blauw sterretje gegeven. Ik hoop niet dat je dat erg vindt. Grijns

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

28-03-2002 01:29 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Ik was alleen vergeten dat je dan geen toegang hebt tot het beheer forum, dus ik heb je maar een blauw sterretje gegeven. Ik hoop niet dat je dat erg vindt. Grijns


Hoezee!!! Ik kan weer in het beheer-forum! Nu voel ik me weer heel belangrijk!!! Grijns

En die blauwe ster is natuurlijk veeeeeeeel meer waard dan een heleboel gelen!!! Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-03-2002 12:11 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote



P.S. Ik vind een combinatie van gele en blauwe sterretjes ook wel mooi! (maar dat heeft meer te maken met mijn voorliefde voor een voetbalclub uit Leeuwarden Glimlach ).



Maar mijn beste, dat kun je ook heel goed doen met gele en blauwe smilies.
Wat me op het volgende brengt: kan iemand mij vertellen welke smilies opgenomen zijn inonze letterverzameling Unicode, ISO 10.646?
Gaarne uw reactie, ik vraag me namelijk ook af wie dat soort dingen interesseert,
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

28-03-2002 13:46 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by WInfvdM
Wat me op het volgende brengt: kan iemand mij vertellen welke smilies opgenomen zijn in onze letterverzameling Unicode, ISO 10.646?
Gaarne uw reactie, ik vraag me namelijk ook af wie dat soort dingen interesseert


Wel Kees, volgens mij geen enkele.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-03-2002 14:51 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller