Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2015-2016 » Interne competitie (N2): Verrassingen alom
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N2): Verrassingen alom Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tweede ronde van de interne competitie waren veel verrassende uitslagen. Daarnaast werd er in de gehele interne competitie geen enkele partij met remise afgesloten.

In de A-groep ging Bob Voogt verrassend onderuit tegen René Torenstra. Ook Koen Tan zorgde voor een verrassing door Kees van der Meer te verslaan.
Ook de nederlagen van Richard Oranje en Ted Barendse waren verrassend. Beide spelers draaien al jaren mee in de top, maar gingen tegen respectievelijk Wim Kortis en Ivar de Hoogt ten onder.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Wim Kortis-Richard Oranje1-0
2Bob Voogt-René Torenstra0-1
3Rob Smits-Gert Legemaat0-1
4Ivar de Hoogt-Ted Barendse1-0
5Arnt Veenstra-Hans Stam0-1
6Theo Rekveldt-Michael Stoops1-0
7Kees Korving-Jan van de Donk1-0
8Henk van der Belt-Jouke van Gosliga0-1
9Kees van der Meer-Koen Tan0-1


In de B-groep boekte Kees Venema een knappe overwinning op Mark Breton. Corniel Nobel versloeg met de witte stukken Jesse Mulderij, en Simon Broos won van Roel Visser. Vashish Sukul wist na een lang gevecht Tom Broekhuizen te verslaan. Gerard Bilars behaalde hetzelfde resultaat tegen Cees Huygen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Corniel Nobel-Jesse Mulderij1-0
2Mark Breton-Kees Venema0-1
3Roel Visser-Simon Broos0-1
4Vashish Gajadhar Sukul-Tom Broekhuizen1-0
5Gerard Bilars-Cees Huygen1-0


In de C-groep waren slechts 4 partijen i.v.m. de 'externe' wedstrijd DSC10 - DSC8. Dolf Mulder versloeg Aram Hassan. Niels Janssen moest zijn meerdere erkennen in Marfa Blanter. Oszkár Decostere boekte zijn eerste overwinning. Dat ging ten koste van David Hu, die dus met een nederlaag debuteerde. Jordy Krempel tenslotte was te sterk voor Taco Oosten.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Dolf Mulder-Aram Hassan1-0
2Niels Janssen-Marfa Blanter0-1
3Oszkár Decostere-Daniel Hu1-0
4Jordy Krempel-Taco Oosten1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 29-09-2015 at 00:54.

29-09-2015 00:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vorige ronde was er niets leuks te zeggen over mijn partij, nu gelukkig wel. Ik speelde een leuke en ingewikkelde pot tegen Jesse Mulderij, een van de vele nieuwe gezichten voor mij op de club. In een complexe stelling maakte hij een klein foutje waarna het kaartenhuis instortte.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

30-09-2015 08:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah, fijn om de analyse nog even te zien. Tb7 was dus een goede zet geweest. Leuke complexe stelling idd die snel explodeert.

30-09-2015 12:42 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb na een partij altijd wel ergens spijt van, ook als ik win. Maar hoe beter mijn tegenstander, hoe beter ik zelf ook speel. Er zijn maar weinig partijen waarvan ik denk: "Ja, dat is nou goed gespeeld". Dit is er één van, maar Bob werkte natuurlijk aardig mee.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-10-2015 00:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Torenstra jr.
Ik heb na een partij altijd wel ergens spijt van, ook als ik win. Maar hoe beter mijn tegenstander, hoe beter ik zelf ook speel. Er zijn maar weinig partijen waarvan ik denk: "Ja, dat is nou goed gespeeld". Dit is er één van, maar Bob werkte natuurlijk aardig mee.



We hebben deze partij gisteravond bekeken, en het was inderdaad een erg fijne partij. Met zwart met voordeel uit de opening en dit goed vast gehouden. Afgemaakt met tussendoor een aantal uitroeptekenzetten volgens mij, erg lekker! Ik zou bijna zeggen: een partij uit één stuk. Vooral tegen Bob - doorgaans toch een soort muur - is dat een mooie prestatie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 02-10-2015 at 11:06.

02-10-2015 10:52 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller