Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2015-2016 » Interne competitie (N1): Interne start met vol huis
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N1): Interne start met vol huis Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste ronde van de interne competitie startte met een vol huis. Met 25 partijen in de interne competitie en thuiswedstrijden van DC7 en DSC11 waren alle tafels in de beide speelzalen bezet. In de A-groep was de sfeer nog redelijk vredelievend; er was een flink aantal remises. In de B-groep waren dat er een stuk minder. En in de C-groep was zoals gebruikelijk geen enkele remise te bespeuren.

Uitslagen
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ivar de Hoogt½-½
2Richard Oranje-Kees van der Meer1-0
3Jan Peter van Zandwijk-Bob Voogt0-1
4Wim Kortis-Diederik van Heijgen1-0
5Kees Voorberg-Willem-Jan van den Broek½-½
6Hans van Calmthout-Jorick Laan½-½
7Pieter Goossens-Brown0-1
8Henrik Tamerus-Henk van der Belt1-0
9Martin Glimmerveen-Evert van den Hooven1-0
10Jan van de Donk-Arnt Veenstra½-½
11René Torenstra-Hugo van der Laan1-0
12Fred Laven-Theo Rekveldt½-½
13Koen Tan-Rob Smits0-1
14Cees Huygen-Corniel Nobel0-1
15Kees Venema-Edgar Huisman½-½
16Martin Verolme-Gerard Bilars1-0
17Joăo Barbosa-Roel Visser1-0
18René Poots-René Weerts0-1
19Nishant Narayan-Jordy Krempel1-0
20Jan Zonneveld-Jan Torenstra1-0
21Ernst Hanewald-André Bruinink1-0
22Aad de Jong-Paul van Riet0-1
23Bert van der Willik-Dolf Mulder1-0
24Aram Hassan-Oszkár Decostere1-0
25Taco Oosten-Paul van der Meer0-1

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 22-09-2015 at 17:34.

22-09-2015 01:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik zou zweren dat Michael Stoops extern speelde Glimlach

22-09-2015 09:50 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ook. Maar die jongen is zo veelzijdig, die deed er vast nog een potje in de interne bij.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-09-2015 10:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Remise is niet hetzelfde als vredelievend, toch? Bij Gert tegen Ivar wist eerstgenoemde een paard+loper eindspel niet tot winst te voeren begreep ik. Misschien een kans voor een korte analyse, Gert/Ivar?

Ikzelf speelde met wit tegen Evert een ietwat vreemde partij. Ik had het gevoel dat Evert wat onlogische zetten speelde, maar dat de witte stelling toch vrij instabiel bleef. Uiteindelijk liet ik Evert een pion slaan op f3, in de veronderstelling dat ik daarna een winnende zet had. Dit klopte niet, maar daarna wist ik veel problemen te veroorzaken voor Evert en de winnende aanval kwam - waarschijnlijk met enig fortuin - alsnog. Ik ga morgen eens bekijken of dit het tonen waard is Glimlach

22-09-2015 10:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar is de tussenstand Grijns Ja!

22-09-2015 22:39 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tussenstand Groep A:
1. Richard Oranje
2. De rest

Glimlach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-09-2015 08:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De vele partijen (41 inclusief externe competitie) op de eerste competitieavond waren vrijwel allen beeindigd toen naast elkaar Jan-Peter van Zandwijk tegen Bob Voogt, ikzelf tegen Kees Voorberg en Gert Legemaat tegen Ivar de Hoogt nog aan het zwoegen waren. Vooral de laatste partij trok de aandacht omdat Gert - met als belangrijkste tegenstander de klok - hierin moest bewijzen dat het eindspel KLP-K gewonnen is.



Gert Legemaat - Ivar de Hoogt, 21 september 2015

Ik weet niet meer wie hier aan zet was en of de witte koning op e3 (en niet f4) stond maar dat maakt ook niet zoveel uit: Gert is er in geslaagd Ivar in de goede hoek te dringen. Wit kan hier geforceerd in enkele zetten winnen (een mooie opgave voor de lezer) maar de tijdsdruk bleek voor Gert helaas teveel.

Zelf zat ik tegen Kees de hele avond in de verdediging; met actief spel kon het halfje worden zekergesteld. Ook tijdens de analyse achteraf zagen wij niet hoe hij had kunnen winnen maar met behulp van het rekentuig kan ik nu concluderen dat hij een goede kans gemist heeft.



Kees Voorberg - Willem-Jan van den Broek, 21 september 2015

Met 26. Lf6 Tf8 27. Le7 had Kees envoudig materiaal kunnen winnen; in plaats daarvan speelde hij 26. g4 waarna zwart zich succesvol kan verdedigen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 26-09-2015 at 14:19.

26-09-2015 14:17 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Willem-Jan: Tja, dat je zo makkelijk materiaal kunt winnen met Wit zie ik pas nu je het zegt. Toen ik naar het diagram keek werd mijn oog meteen naar het hoekje getrokken: 26.a5 ziet er op het eerste gezicht aantrekkelijk uit, en het is misschien ook wel goed. Maar eerst het hele bord bekijken is wellicht een betere strategie Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-09-2015 23:12 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik draag de volgende link naar een trainingsvideo over eindspel KLP-K graag op aan Gert en al die anderen die hun techniek op dit terrein wat willen bijschaven:

.

Hedenmiddag kreeg grootmeester David Smerdon (BSG) in zijn meesterklassepartij tegen Steven Geirnaert (HWP Sas van Gent) hetzelfde eindspel op het bord en won dit naar verluidt - ŕ tempo spelend - binnen een minuut. Enkele andere sterkere schakers lukte het echter (net als Gert) niet.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 29-09-2015 at 14:03.

26-09-2015 23:20 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller