Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » DSC wint 24e Massakamp met Westland
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

DSC wint 24e Massakamp met Westland Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De vierentwintigste editie van de massakamp tussen DSC en het Westland vond deze keer plaats in de Anjerhof in Naaldwijk. Er werd dit jaar op 32 borden gespeeld waarbij het tot het eind spannend was voor DSC. In het begin kwam DSC heel snel op een achterstand, met zo'n 3 bordpunten verschil. Deze achterstand werd lang door de Westlanders vastgehouden.

Ikzelf had als een van de eersten een punt weggegeven aan het Westland doordat ik de opening niet kende, en snel een toren achter stond. Corniel Nobel had in een aantal minuten een pion weggegeven en vrij snel daarna ook zijn partij.

Bij Ernst Hanewald zag het er naar uit dat hij de pot makkelijk ging winnen, maar toen hij wat overmoedig werd, had hij per ongeluk de tegenstander pat gezet. Bij Edgar Huisman zag zijn partij er ook mooi uit, maar hij had de winnende zet over het hoofd gezien, zijn tegenstander had wel de winnende zet gevonden.

Ondertussen had Michael Stoops een vrij stabiele partij, maar had een mooi eindspel waar zijn paard sterker was dan de loper van de tegenstander. Hierdoor kon het paard rustig door de stelling huppelen, en langzaam ervoor zorgen dat hij in een winnende stelling kwam te staan. Vashish Sukul had ook een mooi eindspel en kon ervoor zorgen dat er een pion kon promoveren, waardoor de tegenstander opgaf. Langzaam werd de achterstand ingehaald door DSC.

De doorslag kwam op het eind door winst op de hogere borden. Gert Legemaat heeft op bord 1 gewonnen, en toen Henrik Tamerus, Ted Barendse, Wim Kortis en Arno Wiersma achter elkaar de laatste wedstrijden hadden gewonnen, is de uitslag uiteindelijk 14½-17½ geworden.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de uitslagen op de website van het massakamp.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 15-09-2015 at 17:01.

15-09-2015 15:07 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Isis Isis is a Female
actief DSC-lid




geregistreerd: 12-03-2002
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dan de partij van mij, waar ik het niet aandurfde om bij zet 6 het paard te slaan en daarna de koning op e6 te zetten... Ik was al na zet 6 hopeloos verloren en zal dit zeker nooit meer zo spelen.




En voor de liefhebber de partij van Michael hieronder

15-09-2015 15:29 Isis is offline Send an Email to Isis Search for Posts by Isis Add Isis to your Buddy List Add Isis to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt voor het verslag. Leuk dat je zelf meegespeeld hebt, al ging er dan 'iets mis'. Lach

16-09-2015 12:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Ik word oud... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb slecht gespeeld en lang verloren gestaan.
Uiteindelijk miste mijn tegenstander een zet en hij sloeg terug en bood remise aan.
Ik heb heel kort geaarzeld, want ik kon in twee zetten winnen. Na zulk slecht spel? Remise geaccepteerd. Inderdaad, de variant die een toeschouwer aangaf en die mijn tegenstander toonde, is dood remise.
Ik word oud...

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

17-09-2015 12:46 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller