Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (V5): koplopers winnen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V5): koplopers winnen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep won koplopers Ted Barendse en Gert Legemaat hun partijen. Ivar de Hoogt versloeg Jouke van Gosliga, en ook de andere twee partijen kenden een winnaar: Pieter Goossens en Martin Glimmerveen schreven beiden een punt bij.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Ted Barendse0-1
2Richard Oranje-Gert Legemaat0-1
3Ivar de Hoogt-Jouke van Gosliga1-0
4Hugo van der Laan-Pieter Goossens0-1
5Martin Glimmerveen-Theo Rekveldt1-0


In de B-groep vielen in de top de nodige remises te noteren. Rob Smits en Kees Korving, en Cees Huygen en Simon Broos deelden het punt. Hetzelfde was het geval bij Antoon Frehe en Coen Leentvaar. Edgar Huisman deed uitstekende zaken door wel te winnen; hij versloeg Mark Breton.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Rob Smits-Kees Korving½-½
2Cees Huygen-Simon Broos½-½
3Edgar Huisman-Mark Breton1-0
4Antoon Frehe-Coen Leentvaar½-½
5Gerard Bilars-Simon Dirkse0-1
6Michael Stoops-Jesse Mulderij0-1
7Corniel Nobel-René Poots1-0
8Rachid Tarafit-João Barbosa0-1
9René Weerts-Arzhang Davazdahemami1-0
10Michiel van der Windt-Jordy Krempel1-0
11Ferdinand Schreuder-Nordin Tarifit1-0


In de C-groep deed Sumit Ganguly goede zaken door het Indiase onderonsje met Siddarth Rajkumar te winnen. Vashish Sukul en Rob Scherpenisse speelden remise. Joop van Ham en Lito van Reede deden eveneens goede zaken door hun partij te winnen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Siddarth Rajkumar-Sumit Ganguly0-1
2Vashish Sukul-Rob Scherpenisse½-½
3Joop van Ham-Eric Wagter1-0
4Dolf Mulder-Lito van Reede0-1
5Aad de Jong-Dick de Jong0-2
6Paul van Riet-Ernst Hanewald1-0
7André Bruinink-Marfa Blanter0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-04-2015 at 00:32.

31-03-2015 01:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bob maakte gisteren in een redelijk scherpe stelling een voor hem zeldzame rekenfout (hij overzag een gemene tussenzet) verloor daarna geforceerd een stuk, en gaf direct op.

Met de 16 gespeelde zetten was dit (in onze historie van onderlinge partijen) veruit mijn snelste overwinning op Bob! Meestal spelen wel leuke en lange partijen, waarin ik misschien wel een plusscore heb, maar ook regelmatig het onderspit delf.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

31-03-2015 10:49 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Lesje van Corniel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog nooit speelde ik tegen Corniel en nu moest ik binnen anderhalve week tweemaal tegen hem aantreden. Tijdens het OPK viel hij door een jetlag tot tweemaal toe in slaap en kwamen we dus remise overeen. Gisterenavond toonde Corniel zich in het middenspel duidelijk de betere schaker. Alhoewel hij met duidelijk nadeel uit de opening kwam, wist hij het papieren verschil in rating van 170 punten ook op het bord waar te maken.

Er is nog veel te leren!

31-03-2015 12:23 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Een gelukje. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde met wit tegen Coen. Hij speelde direct na de opening beter dan ik en mijn stelling werd hoe langer hoe problematischer. De doorbraak die Coen forceerde was voldoende voor de winst maar hij zag leeuwen en beren die er niet waren en koos voor voorzichtigheid. Ik leefde dus nog even maar ik bleef slecht staan.

Na mijn 32e zet stond het zo.



Met het juiste plan gaat zwart zeker winnen. Ik snap de verleiding van zwarts 32e zet wel want de penning van de toren nodigt uit om aangepakt te worden. Ontzettend gemazzeld dat Coen de volgende wending over het hoofd zag.

32... Rd8 33.Nh6+ Kf8 34.Qf3+ Ke8 35.Qh5+ g6 36.Qe5+ Be7 37.Qh8+ Bf8 38.Qe5+ Be7 draw.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henrik on 01-04-2015 at 09:32.

31-03-2015 16:46 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

RE: Een gelukje. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Antoon Frehe
Ik speelde met wit tegen Coen. Hij speelde direct na de opening beter dan ik en mijn stelling werd hoe langer hoe problematischer. De doorbraak die Coen forceerde was voldoende voor de winst maar hij zag leeuwen en beren die er niet waren en koos voor voorzichtigheid.


Dat klopt. Enige zetten eerder stond het zo



Ik speelde 26 ... Rxf1+ 27 Kxf1 Rf8+ 28 Ke2 Qc4+ 29 Rd3 dxc3 30 bxc3 Qxa2+ 31 Rd2 Qc4+ 32 Rd3

Maar ik had natuurlijk 26 ... dxe3 moeten spelen en de pion is onhoudbaar of wit moet zijn paard geven. Ik was op de een of andere duistere reden bang dat een van mijn torens ongedekt kwam te staan.

01-04-2015 14:49 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller