Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (V2): Weinig punten voor het melkpak
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V2): Weinig punten voor het melkpak Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tweede ronde was weer een strijdlustige. In elk van de drie groepen werd slechts één remise genoteerd.

In de A-groep waren Willem-Jan van den Broek en Pieter Goossens degenen die het punt deelden. Opvallend, aangezien bij Willem-Jan remises schaars zijn. De twee toppers in de groep werden beslist door de favorieten. Ted Barendse wees Jouke van Gosliga terug, en Gert Legemaat deed hetzelfde met Kees van der Meer. Richard Oranje deed goede zaken met zijn overwinning op Bob Voogt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Jouke van Gosliga1-0
2Gert Legemaat-Kees van der Meer1-0
3Richard Oranje-Bob Voogt1-0
4Diederik van Heijgen-Ivar de Hoogt0-1
5Willem-Jan van den Broek-Pieter Goossens½-½
6Jorick Laan-Arnt Veenstra1-0
7Evert van den Hooven-Hugo van der Laan1-0
8Theo Rekveldt-Lito van Reede1-0


In de B-groep eindigde de topper tussen Simon Broos en Gerard Bilars in remise. De andere vier partijen kenden allemaal een winnaar.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Broos-Gerard Bilars½-½
2Rob Smits-Edgar Huisman1-0
3Cees Huygen-Arzhang Davazdahemami1-0
4Nordin Taraift-Tom Broekhuizen0-1
5João Barbosa-Jordy Krempel1-0


In de C-groep waren Dolf Mulder en Eric Wagter de enigen die de vredespijp rookten. Op de hoogste borden deden Sumit Ganguly en Rob Scherpenisse goede zaken door hun partijen te winnen. Er waren twee nieuwkomers. Beiden speelden een spannende eerste partij in de interne competitie, maar kwamen uiteindelijk net te kort. Joan Cortada Garcia was te sterk voor Geert Groot, en Max Verbeek dolf het onderspit tegen André Bruinink.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-Joop van Ham1-0
2Jan Torenstra-Rob Scherpenisse0-1
3Pedro Martim-Dick de Jong1-0
4Joan Cortada Garcia-Geert Groot1-0
5Paul van Riet-Mikel Mesanza1-0
6Dolf Mulder-Eric Wagter½-½
7Max Verbeek-André Bruinink0-1
8Leo Zuijdgeest-Aad de Jong0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-03-2015 02:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Ik wil geen wereldkampioen worden! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de jaren '50 won Otto (O.H.W.) Rost van Tonningen een partij van een tegenstander, die na afloop kennelijk van mening was, dat hij ongelukkig verloren had. Die zei toen: Over een match van 1000 partijen zou ik je stellig verslaan. Top! sprak Rost, waarna een zeeslang van een match ontstond. Hij heeft ooit een boekje willen uitgeven met de aardigste en merkwaardigste partijen. Toen alle openingen getest waren in de match, opende Rost er een met 1. f3 en 2. Kf2... Enkele sterke schakers hadden voor dat boekje een partij geanalyseerd, ik werd ook gevraagd (?!) en heb die met f3 en Kf2 uitgezocht. Ik weet niet of het boekje er ooit gekomen is, hij is in 2011 overleden. De match zal in een volgend leven moeten worden voltooid.

Een match van 1000 partijen - dat lijkt me zaaai. Ik speelde vorige ronde voor de honderdste keer tegen Barendse en deze week voor de tweehonderdste keer tegen Legemaat. Lekkere partijen op zich, behoorlijk gespeeld, niks mis mee, maar ik speel liever tegen iemand waarvan je niet weet wat je kunt verwachten.

Ik wil geen wereldkampioen worden, dan heb je niemand meer om tegen te spelen dan jezelf.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 03-03-2015 at 09:01.

03-03-2015 08:59 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

RE: Ik wil geen wereldkampioen worden! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik speelde vorige ronde voor de honderdste keer tegen Barendse en deze week voor de tweehonderdste keer tegen Legemaat. Lekkere partijen op zich, behoorlijk gespeeld, niks mis mee, maar ik speel liever tegen iemand waarvan je niet weet wat je kunt verwachten.


Kees, Ik nodig je van harte uit om eens een simultaan tegen de jeugd te spelen.

03-03-2015 10:33 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller