Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 7 weggespeeld
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 289

DSC 7 weggespeeld Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Twee keer eerder verloor DSC7 dit seizoen, echter, dat waren dragelijke verliespartijen. Gisteravond moest het 7e zijn meerdere erkennen in Promotie 4. Kansloos verloor het van dit team uit Zoetermeer met de voor zich sprekende cijfers; 7-1.
Slechts Antoon en invaller Bart Vlasbom wisten een half puntje binnen te slepen. De andere spelers wekten niet de indruk ook maar een kleine kans op een punt te hebben gehad. Behendig werd eenieder van het bord geschoven.
Met nog twee rondes te gaan zal men moeten bewijzen een waardig team in de 2e klasse te zijn. Degraderen zit er niet in, maar zou theoretisch kunnen. Kortom, de mouwen zullen de komende wedstrijden opgestroopt moeten worden.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

27-01-2015 20:27 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben niet behendig weggespeeld. Echter bij een kansrijk kwaliteitsoffer zag ik een tussenzetje over het hoofd en toen was het vechten. Dat eindspel maakte mijn tegenstander overigens voortreffelijk af.
Als ik het offer niet had geplaatst was er geen vuiltje aan de lucht en was het een gelijke stelling met betere kansen voor wit. Zonde
Aan mijn reeks mooie resultaten op Tata Steel kwam dus door overmoed gisteren een einde. Ook niet erg want anders ga je naast je schoenen lopen. Ik troost mij in de gedachte dat ik DSC7 geen wedstrijdpunten door de neus geboord heb.

27-01-2015 21:03 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Moeilijk, lastig, beter, goed, winst, gemiste kans, slechter, tijdnood, a draw. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wit offerde snel een pion voor de aanval en had behoorlijk compensatie. Ik heb een tijdje gedacht dat ik uiteindelijk in een directe konings aanval ten onder zou gaan maar dat viel mee. Wit gebruikte erg veel tijd om dingen te vinden die er misschien niet waren. Na een merkwaardig afwikkeling stond ik plotseling wat beter en was ik optimistisch over mijn kansen. Achteraf bezien had ik inderdaad groot voordeel maar ik kon de winnende variant domweg niet vinden helaas. Toen was het nog even knokken voor remise. Deels doordat wil nog maar weinig tijd had is dat gelukt.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 28-01-2015 at 09:16.

27-01-2015 23:28 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller