Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (N12): Vol huis bij eerste interne avond in 2015
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N12): Vol huis bij eerste interne avond in 2015 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de tweede maandagavond van 2015 werd de najaarscompetitie voortgezet. Met liefst 30 partijen was het weer een vol huis, zeker samen met de wedstrijd die het jeugdteam (DSC11) speelde tegen WSC 6.

In de A-groep won koploper Ted Barendse. Hij versloeg Jouke van Gosliga. Kees van der Meer won de topper tegen Richard Oranje. Gert Legemaat deed eveneens goede zaken met een overwinning op Jan Peter van Zandwijk.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jouke van Gosliga-Ted Barendse0-1
2Richard Oranje-Kees van der Meer0-1
3Gert Legemaat-Jan Peter van Zandwijk1-0
4Arend Bosma-Ivar de Hoogt0-1
5Henrik Tamerus-Diederik van Heijgen0-1
6Willem-Jan van den Broek-Bob Voogt0-1
7Pieter Goossens-Jan van de Donk½-½
8Hugo van der Laan-Evert van den Hooven1-0
9Rob Smits-Simon Broos1-0


In de B-groep won Arnt Veenstra de topper tegen Mark Breton. René Torenstra deed in de strijd om de promotieplaatsen uitstekende zaken door Gerard Bilars te verslaan. Herman Zonderland speelde knap remise tegen Martin Verolme.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Mark Breton-Arnt Veenstra0-1
2René Torenstra-Gerard Bilars1-0
3Edgar Huisman-Antoon Frehe0-1
4Herman Zonderland-Martin Verolme½-½
5Jaco Brandsen-René Poots1-0
6Rachid Tarafit-Jordy Krempel1-0
7Michiel van der Windt-Simon Dirkse½-½
8Vashish Sukul-Ernst Hanewald1-0
9René Weerts-Cees Huygen1-0
10Nordin Tarafit-Ferdinand Schreuder1-0


In de C-groep won koploper João Barbosa van Marfa Blanter. Achtervolgers Reinaldo Astudillo en Jan Zonneveld speelden remise. Michael Stoops pakte een belangrijk punt tegen Lito van Reede in de stijd om de bovenste plaatsen.
Nieuwkomer Pedro Martim won bij zijn debuut in de interne competitie. Hij versloeg Aad de Jong. Joan Cortada Garcia kwam in zijn tweede partij in de interne nog tekort tegen Eric Wagter.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Marfa Blanter-João Barbosa0-1
2Reinaldo Astudillo-Jan Zonneveld½-½
3Lito van Reede-Michael Stoops0-1
4Sumit Ganguly-Jesse Mulderij0-1
5Tom Laeven-Paul van Riet0-1
6Joop van Ham-Jan Torenstra0-1
7Paul van der Meer-Rob Scherpenisse0-1
8Bert van der Willik-Dolf Mulder1-0
9Eric Wagter-Joan Cortada Garcia1-0
10Leo Zuijdgeest-André Bruinink0-1
11Pedro Martim-Aad de Jong1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:19.

13-01-2015 02:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

De Tussenstand? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Speel ik mijn beste seizoen ooit op DSC, kan niemand er getuige van zijn wegens het ontbreken van De Tussenstand!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

13-01-2015 09:51 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wilde ik gisteren plaatsen, blijk ik wel bij de bestanden te mogen maar niet te kunnen overschrijven... Ik ga Antoon weer lastig vallen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-01-2015 11:46 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Standen? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maar, beste Herman, kennen schakers dan standen? Leven wij in een standenmaatschappij?
Niks hoor.
Koning, keizer, admiraal, schaken kunnen ze allemaal!
Ook een nederige hertog, graaf of baron mag schaken, ja zelfs een gewone burger - mits die zich aan de regels houdt, natuurlijk.
Schakers hebben helemaal geen standen nodig!

(P.S., ik zeg soms niet wat ik bedoel.)

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

13-01-2015 11:52 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Michael Stoops
DSC-lid


geregistreerd: 11-01-2015
aantal berichten: 1

Wijzig bestandsrechten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Weet niet of je wel in kan loggen als "su"nu. Anders kan je de bestandsrechten bijvoorbeeld aanpassen door "chmod 755 bestandsnaam". Dit geeft de mogelijkheid om het bestand te overschrijven.

13-01-2015 12:04 Michael Stoops is offline Send an Email to Michael Stoops Search for Posts by Michael Stoops Add Michael Stoops to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bob Voogt en ik speelden weer een onderhoudende partij waarin de weinige tijd in het eindspel mij teveel parten speelde.



Willem-Jan van den Broek - Bob Voogt , 12 januari 2015, stelling na 35. ... Txd6

Wit heeft op de 28e zet een kwaliteit geofferd en deze is zojuist door zwart weer teruggegeven. Is de pion op d2 sterk of zwak? Ik onderzocht twee mogelijkheden: allereerst 36. Td3 waarna Txd3 37. Dxh3 geforceerd is en wit dreigt met de koning naar e2 te lopen en pion d2 op te halen (Dc1 van zwart kan met Dc2 beantwoord worden); wit heeft dan (minstens) remise. De andere mogelijkheid betreft directe activiteit op de damevleugel; ik koos d.m.v. 36. c5?! voor het laatste. Sterker was echter 36. a5!! geweest. Slaan op a5 kost zwart na 37. c5 direct de partij - het beste lijkt 36. ... Dd4 maar dan komt 37. De3 De4 [Dxe3 38. Txe3 c5 (bxa5 39. c5!) 39. axb6 Txb6 40. Td3 en de zwarte pion op d2 wordt gewonnen] axb6 en wit heeft een fantastische vrijpion, terwijl de dreiging d2 op te halen erin blijft zitten en ook gebruik kan worden gemaakt van de manoevre h4-h5. Ik heb het computerondersteund bekeken en kom tot de conclusie dat wit waarschijnlijk wint.

Na het gespeelde 36. c5 volgde bxc5 37. a5 Da1 38. a6 Kf7 en nu koos ik voor 39. a7 Dxa7 40. De5 waarna Bob Dd7 speelde (De7 is beter) en ik met 41. Dh8 vervolgde.



Deze stelling is niet minder voor wit, bijvoorbeeld 41. ... De8 42. Dxh7 Kf8 43. Te3 Df7 44. Dh8+ Ke7 45. De5. Zwart koos voor 41. ... Ld5 en na 42. Dxh7 Ke8 43. Dh8+ Ke7 44. Te3+ Le4 stond het als volgt.



Hier was 45. h5! sterk geweest: gxh5 46. Th3 De8 47. De5+ Kd7 48. Dxc5



analysediagram

Het rekentuig vindt niets beters dan 48. ... De7 49. Txh5 Tg6 waarna wit met 50. De3 en vervolgens Kg3 en Th2 de pion op d2 ophaalt en de partij wint. De pion verdedigen met bijvoorbeeld 50. ... Td6 leidt na 51. Da7 tot mat in 5!

Vanuit het een na laatste diagram speelde ik echter 45. De5+ en 46. Dxc5 waarna ik nog een remisemogelijkheid verknalde om vervolgens met nog seconden op de klok het onderdelft te spitten.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 13-01-2015 at 12:07.

13-01-2015 12:06 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb even met hulp van hippe tekst-uit-plaatjes-lezen-software de standen als tabellen op de webstite geplaatst. De actuele standen staan dus nu weer op de site.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:18.

13-01-2015 12:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Dank. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Wederopstandig van de Tussenstand! Er is gestand gedaan. Opdat dit gestandaardiseerd moge worden!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

13-01-2015 13:35 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Dit jaar word ik kampioen, als... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit jaar word ik kampioen, als...

Eerder dit seizoen mocht ik tegen Legemaat. Sterke speler, heb ik een nadelige score tegen. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling win ik. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.

De ronde erna tegen Barendse. Sterke speler, heb ik een nadelige score tegen. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling sta ik op winst. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.

Na tegen Voogt en Van Zandwijk (sterke spelers) min of meer ten onrechte niet verloren te hebben, mocht ik afgelopen maandag tegen Oranje. Sterke speler, afgelopen jaar heeft hij me twee keer hard van het bord gezet. Diverse zetten van hem zie ik niet aankomen, maar gelukkig kan ik lekker blijven prutsen. Plotseling win ik. Grappig, maar een niet erg verdiende zege.

In iedere partij sta ik minder na de opening. Of ik nu wit heb of zwart, het maakt niet uit. Een van mijn recente tegenstanders zei na de partij eerlijk: Deze opening begrijp je nog steeds niet goed. Terecht, en het geldt niet alleen voor die opening. Gelukkig heb ik er geen last van.

Ik sta nu nog tweede, net achter Barendse. Maar dit jaar word ik DUS kampioen, als... als het geluk zo aanhoudt. Dat kan niet anders.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-01-2015 11:46 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit was mijn eerste lange partij sinds de externe wedstrijd tegen Novelty Destroyers in November. Ik speel de laatste tijd niet zo veel meer. Geen zin. Bang om te verliezen. Ik kijk liever toe. Is ook leuk. Zelf spelen is niet goed voor mn hart. Van die dingen. Maar jammer is het wel, vind ik zelf ook. Nog steeds op zoek naar de juiste instelling.

Het nieuwe jaar biedt misschien de oplossing. Nieuwe voornemens. Toch meer spelen, want ik vermoed dat ik het ergens toch wel leuk vind om te doen. Bovendien hou ik van de gedachte dat schaken goed zou zijn tegen de achteruitgang van je brein. Minder waarde hechten aan het resultaat want dat beinvloed de lol. Fuck het mogelijke verlies en pretty please, with sugar on top, enjoy youself. Andere openingen spelen want door maar vast te houden aan wat ik al ken kom ik steeds weer in dezelfde vervelende stellingen terecht. Geen remises meer aannemen want dat deed ik veel te gemakkelijk. Gewoon doorgaan als er nog spel is. Dan leer je misschien nog wat.

So, Lets play. Ik moest tegen Edgar. In mijn database stonden 4 partijen en in alle 4 partijen had Edgar zwart. En alle partijen waren remise geworden. (Klopt dat wel??) Vanavond had ik zwart. Op de opening hoefde ik me dus niet voor te bereiden. Dat kwam goed uit want andere onbekende openingen spelen is toch een van de voornemens.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

14-01-2015 12:47 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller