Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC 7 - Botwinnik 3, 6,5-1,5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC 7 - Botwinnik 3, 6,5-1,5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC7 behaalde gisteravond een ruime overwinning op Botwinnik. Daar zag het halverwege de avond allerminst naar uit. Gezien de stand op de diverse borden leek een algehele remise meer in de rede.
Hoe het tot in detail tijdens de partijen verliep, kan ik niet beoordelen. Zelf deed ik het langst over mijn partij. Heel af en toe keek ik wat rond, mijn tegenstander was zeg maar; ruimdenkend ;-) Dus ik liep vooral in het begin van de wedstrijd wat rond.
Daar zag ik wel dat de tijd die Lito voor stond, ruim drie kwartier, René er graag bij zou willen hebben. Met slechts enkele minuten op de klok verblunderde hij uiteindelijk zijn bijna gewonnen partij, de stelling was absoluut in zijn voordeel. Tijdnood speelde hem toch parten. Lito won uiteindelijk zijn partij na wat van geblunder van zijn tegenstander. Ook die gaf in schreeuwende tijdnood wat stukken weg. Lito had daar moeite mee, hij vond dat hij met mazzel gewonnen had. Ik zeg, hallo, tijd is ook een factor, prima gespeeld dus.
Adriaan won als vervanger van Jan van de Donk soeverein op bord een. Coen op bord twee had een gelijkwaardige stelling, hoorde dat inmiddels het vierde punt binnen was en bood remise aan. Daarmee was de winst zeker gesteld.
Zowel Rob als Antoon hadden voor twee pionnen een vol stuk in het voordeel, beiden wonnen uiteindelijk overtuigend. De partij van Arzhang op bord drie heb ik totaal gemist, hij won in ieder geval ook een punt.
Zelf speelde ik een solide partij, alhoewel ik toch zwaar onder druk kwam te staan in het middenspel. Voorzichtig liep ik langs een diep ravijn. Gelukkig zag ik bijtijds een touw om me aan vast te klampen.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 12-11-2014 at 10:40.

11-11-2014 15:53 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik speelde in het begin redelijk planloos. Probeerde normale zetten te doen maar zoals gewoonlijk was het een mix van zetten die ik bij anderen heb gezien en waar ik de betekenis niet van begrijp plus mijn eigen sausje van voorzichtheid in de hoop niet meteen blunders te maken. Na een zet of 12 was ik mezelf een beetje zat en besloot ik ervoor te gaan. Ik hoopte maar dat mijn gevoel me niet in de steek liet.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

11-11-2014 20:50 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller