Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (N7): Een denksportcentrum vol strijdlustige schakers
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N7): Een denksportcentrum vol strijdlustige schakers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het denksportcentrum was weer afgeladen vol; er was nauwelijks nog een tafeltje vrij. Dat was het gevolg van 27 partijen in de interne en een externe thuiswedstrijd van DSC7. En de schakers hadden er zin in; van de 35 partijen eindigden er slechts 3 in remise (waarvan er 1 in de externe).

In de A-groep wist Kees van der Meer clubkampioen Gert Legemaat pootje te lichten. Ted Barendse versterkte daardoor zijn koppositie; hij won van Diederik van Heijgen. Bob Voogt en Jouke van Gosliga speelden remise.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Diederik van Heijgen1-0
2Kees van der Meer-Gert Legemaat1-0
3Bob Voogt-Jouke van Gosliga½-½
4Jos de Best-Richard Oranje0-1
5Jorick Laan-Hugo van der Laan1-0
6Kees Korving-Henrik Tamerus0-1
7Willem-Jan van den Broek-Rob Smits1-0


In de B-groep werd in geen enkele partij het punt gedeeld. Arnt Veenstra won de topper van Gerard Bilars. Ook Roel Visser en René Torenstra deden goede zaken. Nordin en Rachid Tarafit konden kun succesvolle debuut van vorige week geen gelijksoortig vervolg geven; Edgar Huisman en Bart Vlasblom bleken te sterk.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gerard Bilars-Arnt Veenstra0-1
2Theo Rekveldt-Roel Visser0-1R
3Mark Breton-René Torenstra0-1
4Cees Huygen-Jaco Brandsen0-1
5Martin Verolme-Jason van Oudheusden1-0
6Jordy Krempel-Corniel Nobel0-1
7Edgar Huisman-Rachid Tarifit1-0
8Bart Vlasblom-Nordin Tarifit1-0
9René Weerts-Simon Dirkse1-0
10Vashish Gajadhar Sukul-Ferdinand Schreuder0-1


In de C-groep won Jan Zonneveld van koploper Jesse Mulderij. João Barbosa deed eveneens goede zaken door Paul van Riet te verslaan. André Bruinink en Dolf Mulder speelden in deze groep remise.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jesse Mulderij-Jan Zonneveld0-1
2João Barbosa-Paul van Riet1-0
3Michael Stoops-Reinaldo Astudillo0-1
4Marfa Blanter-Joop van Ham1-0
5Jan Torenstra-Nishant Narayan1-0
6Tom Laeven-Sumit Ganguly0-1
7Dick de Jong-Paul van der Meer1-0
8André Bruinink-Dolf Mulder½-½
9Eric Wagter-Leo Zuijdgeest1-0
10Aram Hassan-Igor Korpershoek0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:20.

11-11-2014 01:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag toch echt een andere indeling in de C-groep.

__________________
Mopper

11-11-2014 02:03 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Uitvluggeren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubkampioen Legemaat waardeer ik - naast om andere redenen - om zijn strijdlust.
In onze partij, in opkomende tijdnood, ontstond een stelling met dynamisch evenwicht, ongeveer gelijk. We hadden in die stelling kennelijk beiden moeite een consistent plan te bedenken. Legemaat speelde unverfroren door, vermeed een voor de hand liggende zetherhaling - en werd door een plotseling opstekende koningsaanval van het bord geblazen.

Dat uitvluggeren voelt voor mij nog steeds als een farce. Waar is de tijd dat je na het afbreken een uur voor 16 zetjes kreeg, voor een zorgvuldig, kunstzinnig eindspel. Later werden dat 20 zetjes, dat vond ik al doorwerken.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

11-11-2014 08:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kwam in mijn partij tegen Diederik in grote problemen. De opening had ik nogal losjes aangepakt, en Diederik bleek een groot gevoel voor de positie te hebben.
Ik was verplicht een pion te offeren voor vage aanvalskansen op zijn koning in het midden. Toen die koning echter tijdig rocheerde had ik misschien iets van compensatie voor die pion, maar zeker niet genoeg.

Schaken is echter een moeilijke sport, en het kiezen van een goed plan / goede opstelling ook. In de laatste fase wist ik Diederik - ook nog in tijdnood - alsnog te verschalken. Daarmee kreeg hij echter te duidelijk weinig, en ik eigenlijk te veel!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

11-11-2014 10:29 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was er niet (sorry, vergeten af te melden), dus ik weet niet waarom er staat dat ik verloren heb :-)

11-11-2014 22:02 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik bij het plaatsen van de uitslagen blijkbaar niet zo wakker. Ik heb Martin vervangen door de echter tegenstander van Richard (Jos), en de uitslagen van de C-groep van deze week (i.p.v. vorige week) geplaatst.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 12-11-2014 at 17:18.

12-11-2014 17:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller