Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (V7): Rustige ronde op Bevrijdingsdag
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V7): Rustige ronde op Bevrijdingsdag Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De zevende ronde van de voorjaarscompetitie was relatief rustig. Op Bevrijdingsdag werden 20 partijen gespeeld.

In de A-groep kwam koploper Gert Legemaat niet in actie. Richard Oranje deed goede zaken en verstevigde zijn tweede plek. Ted Barendse liep tegen een onnodige nederlaag op tegen Arno Wiersma. Bob Voogt steeg een aantal plaatsen door Willem-Jan van den Broek te verslaan.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Richard Oranje-Luciën van de Lisdonk1-0
2Ted Barendse-Arno Wiersma0-1
3Willem-Jan van den Broek-Bob Voogt0-1
4Pieter Goossens-Kees van der Meer0-1
5Jan Peter van Zandwijk-Rob Smits½-½


In de B-groep heeft Hugo van der Laan zijn koppositie versterkt. Hij versloeg Arnt Veenstra. Simon Broos en Jos de Best deden eveneens goede zaken. Ze wonnen van respectievelijk Wybe Sierksma en Edgar Huisman. Koen Tans terugkeer in de interne begon met een nederlaag; Simon Dirkse was te sterk. Pieter Hofstee debuteerde in de Voorjaarscompetitie met een remise tegen Roel Visser.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hugo van der Laan-Arnt Veenstra1-0
2Wybe Sierksma-Simon Broos0-1
3Simon Dirkse-Koen Tan1-0
4Edgar Huisman-Jos de Best0-1
5Mark Breton-Corniel Nobel0-1
6Gerard Bilars-Jordy Krempel1-0
7Roel Visser-Pieter Hofstee½-½
8Frank Brabander-René Poots0-1


In de C-groep blijft Herman Zonderland fier aan kop. Hij remiseerde tegen Ferdinand Schreuder. Victoria Pelova staat tweede na een overwinning op Ernst Hanewald. Leo Zuijdgeest boekte een knappe overwinning op Paul van Riet.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Herman Zonderland-Ferdinand Schreuder½-½
2Victoria Pelova-Ernst Hanewald1-0
3Paul van Riet-Leo Zuijdgeest0-1
4Eric Wagter-Rob Scherpenisse0-1
5Igor Korpershoek-João Barbosa0-1
6Michael Stoops-Bert Zwemstra0-1
7Marfa Blanter-André Bruinink1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-05-2014 01:03 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Herman zonderland-Ferdinad Schreuder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ferrdinand had nog een appeltje met me te schillen. Heel lelijk had ik vorige week van 'm gewonnen tijdens het Grand-Prix-Rapid. In een totaal verloren stelling gaf ik 'mat achter de paaltjes'. Laatst legde iemand me euforisch uit dat dat nou juist de heerlijkste overwinningen zijn, hoe lelijker hoe mooier, hoe zoeter ze smaken, het geeft de prettigste herinneringen en prachtige verhalen.
Echter dit keer was ik de gehele partij de bovenliggende partij, hij stond constant onder druk. Echter met 2,5 minuut op de klok, zag ik de winst over het hoofd. In de analyse kwam dat overduidelijk naar voren, mat in een zet of drie. Uiteindelijk ontsnapte Ferdinand met herhaling van zetten. Het moet zoet voor 'm smaken, geen volle winst, maar wel een half punt gewonnen. Ik zag het niet en dan verdien je het ook niet, wel blij met het halve punt.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 06-05-2014 at 14:09.

06-05-2014 14:08 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

RE: Herman zonderland-Ferdinad Schreuder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

[i]Ik zag het niet en dan verdien je het ook niet.


Je verdient het wel, je maakt het alleen niet waar. En dat is inherent aan sport en maakt sport zo emotioneel en daarom zo leuk. Toen ik een moeilijke voortzetting naar winst tegen Arzhang niet zag en daarna de partij weggaf kon ik me daarmee nog enigszins verzoenen. De winnende zet was te moeilijk voor mij op dat moment. Tegen Jordy zag ik een zeer makkelijke voortgang naar winst over het hoofd en liet 'm na 'm overspeelt te hebben ontsnappen met remise. Daar ben ik dan nog dagen doodziek van.

06-05-2014 16:44 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had zelf een niet zo best potje tegen Mark Breton. Zijn zetten bleken uiteindelijk echter nog slechter dan de mijne.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-05-2014 08:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zou gedacht hebben dat wit in de uitgangsstelling een groot plusje heeft, al staat Pc2 wonderlijk.
De zwarte stelling op de damevleugel is onverdedigbaar na b2-b4, Ta1 en a4 en eventueel Pa3. De witte koningsvleugel lijkt me wel te houden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-05-2014 08:58 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na f4 valt het denk ik mee. Anders (zie varianten) is het zeker lastig voor zwart.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-05-2014 11:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller