Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC 6 wint van promotie 5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Mark Breton Mark Breton is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2013
aantal berichten: 19

DSC 6 wint van promotie 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eindelijk zijn alle degradatie zorgen van DSC6 van de ban. Na eerst 2 gelijkspelen en daarna 2 nipt verloren rondes is er dan eindelijk een winst.

Nadat we match eerst een week was uitgesteld vanwege verwachte vervoer problemen tijdens de nucleaire top werd dan toch afgelopen maandag om half 8 alsnog de partij gespeeld. Half 8 omdat promotie 5 een jeugd team is, en vandaar ook aangepaste speeltijd!

Het eerste resultaat kwam van bord 1, hier verloor Theo van een sterke tegenstander door een tactische misser.

Daarna kwam het resultaat van Kees Huygen op bord 5, hij won. Ik heb helaas weinig van zijn spel kunnen zien, maar hij was dan ook wel snel klaar.

Zelf speelde ik dit keer op bord 7, waar ik uit moest komen tegen een een jongetje wat behalve half zo oud, ook half zo groot was. Op het bord deed hij het de eerste 10 zetten wel prima, maar snel daarna kreeg ik goede kansen en won een stuk. Alhoewel ik nog lang moest doorspelen was er verder geen gevaar.

Ook op bord 6 bij René was er op dat moment al een stuk extra voor ons, dus het leek meteen al goed te gaan voor DSC.

Helaas offerde Bart op bord 8 toen een stuk in een goede stelling. Zelf dacht hij hier genoeg spel voor terug te krijgen, dit bleek anders uit te vallen. Hierdoor verloor hij, uiteindelijk in tijdnood, de pionnen die hij voor zijn stuk had gekregen, en verloor nog een extra stuk, waarna hij opgaf.

Op bord 5 speelde Gerard een goede partij met wit. Hij had een goede druk op de damezijde wat resulteerde in een kwaliteits-winst. Hierna gaf zijn tegenstander direct op.

Hierna kwam er eindelijk een echte verrassing. Kees Korving op bord 3 speelde een lastige partij. Hij kwam steeds minder te staan en verloor wat pionnen. Maar terwijl zijn tegenstander een tweede dame haalde stond hij inmiddels in een mat net. Zijn tegenstander baalde, maar het was erg mooi spel van Kees.

René maakte het hierna af, door te winnen. Nu stonden we 5-2 voor en was de winst eindelijk een feit!

Hierna Kreeg Simon eindelijk zijn remise. Dit had hij al 2 keer voorgesteld, maar uiteindelijk in een paarden eindspel ook afgedwongen.

Zodoende wonnen wij onze eerste match, en staan we in plaats van zevende nu derde. En aankomende woensdag hebben we ook weer een goede kans tegen Heaghe Ooievaar 2 tijdens de gezamenlijke laatste ronde.

07-04-2014 17:22 Mark Breton is offline Send an Email to Mark Breton Search for Posts by Mark Breton Add Mark Breton to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller