Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC4 redt het weer niet
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

DSC4 redt het weer niet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wedstrijd tegen D4 uit Oosterhout was cruciaal. We moesten winnen. Helaas ....helaas ...
Het begin was ok. Goede stellingen op bord 5, 6 en 8 de rest gelijk. Kees Voorberg op bord 3 kon een zetherhaling niet uit de weg gaan en kon dan toch nog van het mooie weer genieten. Hierna verloor Rob Smits in een tactisch gevecht aan bord een en wonnen Evert (bord 5) en Pieter G (bord 6):dat was 2 1/2 punt. Toen was het lang stil. Pieter B aan bord 2 speelde remise. Hierna ging het mis. Rene aan bord 8 wist de stelling niet vast te houden en verloor in het geweld tegen zijn koning. Jos de Best aan bord 7 kon een pion op b6 niet stoppen en verloor. Arno hield lang stand in een eindspel maar moest ook het onderspit delven.
Theoretisch hebben we nog een kans om niet te degraderen als we de komende twee wedstrijden met echt hele dikke grote vette cijfers winnen en de concurrentie precies het tegenovergestelde doet.
Voor de precieze uitslag: http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaak...2014/klassen/3f

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

30-03-2014 10:59 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ze hadden een tactische opstelling: mijn tegenstander was hun tweede speler met 2000+. Dat was in de opening en middenspel niet te merken. Ik baal dat ik in "tijdnood" (tijd zat, maar niet doortastend genoeg) een +3 stelling uit handen geef. Wat na de tijdcontrole restte was niet te redden.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-03-2014 13:11 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller