|
 |
Ted 
DSC Erelid

aantal berichten: 957
 |
|
|
08-03-2014 22:22 |
|
richard oranje
actief forumlid

aantal berichten: 54
 |
|
|
09-03-2014 19:24 |
|
Walter
DSC-verslaggever

aantal berichten: 358
 |
|
Over mijn partij heb ik weinig te melden.
(ik voelde een pion-offer aankomen, dat haalde ik er een beetje laf bij voorbaat al uit. Door dat laf spel kreeg ik met zwart wel een gelijke stelling, maar zonder voldoende aanknopingspunten)
We gingen naar een Italiaan en het eten was een groot succes.
Italiaan een succes?
Eh, de Italiaan was vol*) en daarom moesten we uitwijken naar een Mexicaan. Lekker vlees natuurlijk, maar alle zijvarianten waren ook heerlijk.
De opening ging via een zet-verwisseling van chips naar een smakelijke geroosterde brood met kruidige boter variant. Daarna werd een combinatie-rijk middenspel op het bord gezet.
De aardappels, waar je gewoonlijk friet zou verwachten was een sterke wending, de doorbraak met gegrilde groenten was scherp berekend en zelfs de normaal gesproken saaie kool-salade was een toonbeeld van techniek. Uiteraard ontbraken niet de vorken en messcherpe varianten.
Het eindspel vond ik zelf wat zwakker, maar dat kon het eindresultaat niet meer in gevaar brengen.
*) Hoe groot is de kans dat je in het verre oosten een volgeboekte Italiaan vindt? Die kans wordt groter als je de plaatselijke ober wat geld biedt. Je moet toch wat om je teamgenoten weer op het juiste spoor te brengen. Ik had gehoopt dat de doorgestoken kaart van een karige verrassingsmenu in Groesbeek de mannen op het rechte pad zouden brengen, maar die investering wierp geen vleesvruchten af.
Vorig seizoen werd een vlees-arm seizoen, met degradatie als logisch gevolg. Dit jaar gaat de restaurant-keuze beter, zo ook de resultaten.
(De eerste en derde hebben ook goed gespeeld en getafeld, DSC4 zal vermoedelijk bij een Chinees zijn beland).
Jammer dat Hans niet mee kon eten, maar die had voor de zekerheid nog twee reserve spelers geregeld. Deze invallers die niet invielen hebben de hele middag geduldig op Hans gewacht, en die verdienden een wat meer speelse maaltijd. Hans, hopelijk houden zij ook een warme herinnering aan dit weekend, fijn dat je erbij was.
|
|
10-03-2014 21:51 |
|
|
|
 |
|
|
|