Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » Ook DSC 2 wint, nu van Doetinchem
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Ook DSC 2 wint, nu van Doetinchem Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het tweede team van DSC heeft overtuigend van Doetinchem gewonnen. In de verre uitwedstrijd werd de plaatselijke met 1 1/2 - 6 1/2 verslagen, d.m.v. 5 overwinningen en drie remises (o.a. van invaller Jos de Best.

Later meer.

Voor stand in de klasse en de persoonlijke uitslagen zie http://www.schaakbond.nl/wedstrijdschaak...2014/klassen/3e

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 10-03-2014 at 08:59.

08-03-2014 22:22 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We gingen op weg naar doetinchem wat wel erg dicht bij duitsland bleek te liggen. Zutphen/Doetinchem had verzocht een keer westelijk te worden ingedeeld, Ons was niets gevraagd. Afijn na een redelijk voorspoedige reis had Hans het speellokaal ook gevonden en Walter geparkeerd. JA het valt niet mee daar in Zutphen/Doetinchem. Het bleek overigens best een leuk stadje te zijn met een gezellig centrum. Zelfs de red lights ontbraken niet. De wedstrijd zelf verliwp voorspoedig. De stukken waren nog niet warm, of Bob onze topscoorder had er al een punt bij. Hij werd niet lang daarna gevolgd door richard die zijn onervaren tegenstander al zijn pionnen zoeen beetje afpakte. Met 4 stuks achter gaf hij maar eens op. 3e klasse onderbond en 3e klasse knsb verschilt toch wat aan nivo.
Het derde punt kwam van Bas die na een moeizame opening zijn superieuere eindspeltechniek toonde. GErt overklaste en speelde zijn oppo en bracht de 4-0 binnen. Na een tactisch gevecht bleef er geen muziek over bij TEd ondanks 300 elo verschil werd er tot remise besloten, wel twee matchpunten binnen. Walter zat tegen beton aan te kijken en zijn oppo ook, remise dus. Hans speelde tegen de hoogst gerate oppo en speelde zijn beste partij van het seizoen en wist het punt keurig binnen te brengen. Lest Best was Jos onze sterinvaller uit DSC10. Weliswaar een paar honderd elopunten minder dan zijn oppo zette hij de partij scherp op, win vier pionnen voor een stuk en leek op weg naar een sensatie. Ergens ging het niet helemaal goed de syelling was uiteindelijk remise. 6/5 bp erbij dus. de concurrent BovenY won met 5-3 waardoor we nu 2 mp en 3.5 bp voorstaan. Volgende afspraak thuis tegen charlois 3, wat derde staat. We zijn vol vertrouwen over een goede afloop. HEt eten bij de door oppo's aanbevolen tent was prima de luxe , de terugweg werd zodoende in teverendheid ingezet. Immer gerade aus nach schevingen!

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by richard oranje on 09-03-2014 at 19:22.

09-03-2014 19:19 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

http://www.svdoetinchem.nl/ext-svd1-dsc2.htm
vetslag van de superboeren

09-03-2014 19:24 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

erg grappig ook hun verslag van de ronde ervoor. we vreten die lui uit delft helemaal op Draaiend hoofd

09-03-2014 21:54 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Naar de Italiaan Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Over mijn partij heb ik weinig te melden.
(ik voelde een pion-offer aankomen, dat haalde ik er een beetje laf bij voorbaat al uit. Door dat laf spel kreeg ik met zwart wel een gelijke stelling, maar zonder voldoende aanknopingspunten)

We gingen naar een Italiaan en het eten was een groot succes.
Italiaan een succes?
Eh, de Italiaan was vol*) en daarom moesten we uitwijken naar een Mexicaan. Lekker vlees natuurlijk, maar alle zijvarianten waren ook heerlijk.
De opening ging via een zet-verwisseling van chips naar een smakelijke geroosterde brood met kruidige boter variant. Daarna werd een combinatie-rijk middenspel op het bord gezet.
De aardappels, waar je gewoonlijk friet zou verwachten was een sterke wending, de doorbraak met gegrilde groenten was scherp berekend en zelfs de normaal gesproken saaie kool-salade was een toonbeeld van techniek. Uiteraard ontbraken niet de vorken en messcherpe varianten.
Het eindspel vond ik zelf wat zwakker, maar dat kon het eindresultaat niet meer in gevaar brengen.

*) Hoe groot is de kans dat je in het verre oosten een volgeboekte Italiaan vindt? Die kans wordt groter als je de plaatselijke ober wat geld biedt. Je moet toch wat om je teamgenoten weer op het juiste spoor te brengen. Ik had gehoopt dat de doorgestoken kaart van een karige verrassingsmenu in Groesbeek de mannen op het rechte pad zouden brengen, maar die investering wierp geen vleesvruchten af.
Vorig seizoen werd een vlees-arm seizoen, met degradatie als logisch gevolg. Dit jaar gaat de restaurant-keuze beter, zo ook de resultaten.
(De eerste en derde hebben ook goed gespeeld en getafeld, DSC4 zal vermoedelijk bij een Chinees zijn beland).

Jammer dat Hans niet mee kon eten, maar die had voor de zekerheid nog twee reserve spelers geregeld. Deze invallers die niet invielen hebben de hele middag geduldig op Hans gewacht, en die verdienden een wat meer speelse maaltijd. Hans, hopelijk houden zij ook een warme herinnering aan dit weekend, fijn dat je erbij was.

10-03-2014 21:51 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij in vogelvlucht:
- tegenstander offert een pion
- ik reageer weinig alert en beland met een koning in het centrum
- tegenstander wint de pion terug maar geeft hiervoor het loperpaar op
- mijn koning loopt naar c3 en is daarmee uit het directe gevaar ontsnapt
- met de manoeuvre Th1-h4-d4 weet ik de druk verder te verlichten
- stukkenruil leidt tot een eindspel van L+6 tegen P+6 en ik kan gaan melken
- tegenstander laat mijn koning actief worden en ik win een pion
- de pion loopt door

Een aardige partij, onder andere omdat het de eerste winst sinds ronde 2 is. Aan de andere kant toont het ook wel dat mijn openingen wat aan het verroesten zijn. Misschien de volgende keer toch maar wat voorbereidingstijd inplannen. Heilig boontje

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

11-03-2014 19:17 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mooi verslag walter. ik moet de italiaan nog met je afrekenen Lach

12-03-2014 12:15 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller