Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK ronde 5: De Jong en Legemaat samen aan kop
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

OPK ronde 5: De Jong en Legemaat samen aan kop Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mike Hoogland stond alleen bovenaan, maar hij werd in ronde 5 van het OPK verslagen door Gert Legemaat. Ook Jan-Willem de Jong won zijn partij, waardoor Gert en Jan-Willem nu samen bovenaan staan met 4 punten. Een trio volgt op een half punt.

In de B-groep kon ook Han Nicolaas niet van Cor van As winnen: in hevige tijdnood blies hij zijn stelling op. Arzhang Davazdahemami en Mark Breton volgen op een half punt: zij wonnen van respectievelijk Bert Gerritsma en René Weerts.
Een knappe overwinning was er voor René Poots, die Rens ter Veen versloeg. De partij tussen kemphanen Jan Torenstra en Herman Zonderland, die eigenlijk al begonnen was toen de indeling vorige week bekend werd - psychologische oorlogsvoering - eindigde in winst voor Jan.

Voor de uitslagen en standen, zie de toernooipagina.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-03-2014 21:36 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Rens valt van zijn geloof en verliest. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Omdat Rens wist dat ik wist dat hij altijd met wit 1.b4 speelt, viel hij van zijn geloof en speelde 1.c4. Dit leverde heel wat verbaasde blikken van passanten op (b4 niet gespeeld?) en zorgde dat ik in een vertrouwde Koningsindisch kwam. Hier ontstond een stelling waarbij wit een sterk paard op d5 kreeg met voor zwart (ondergetekende) het loperpaar en een
vrijpion op d4.

De stelling was echter wel redelijk gesloten , met dus weinig activiteit voor mijn loperpaar. Ik waagde de gok en offerde een kwaliteit. Hierdoor kreeg ik ruimte en kon mijn vrijpion gaan bewegen. Omdat dit te gevaarlijk was gaf Rens de kwaliteit terug. Nu was mijn Koning veel actiever. Een verdedigingsfoutje van Rens maakt dat ik een gewonnen stelling kreeg.

This post has been edited 12 time(s), it was last edited by Rene Poots on 10-03-2014 at 19:43.

09-03-2014 19:18 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het regelen van vooruit te spelen partijen duurde langer dan anders, maar de indeling voor ronde 6 is nu gepubliceerd.

Zie de toernooipagina.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-03-2014 22:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller