Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (V1): Gert Legemaat start voorjaarscompetitie met zege
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V1): Gert Legemaat start voorjaarscompetitie met zege Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Voorjaarscompetite begon met een goed gevuld denksportcentrum. Met 24 partijen in de interne competitie en daarnaast een externe wedstrijd van DSC7, waren er niet veel tafeltjes meer over.

In de A-groep boekte Gert Legemaat een belangrijke overwinning op Anna-Maja Kazarian. Anna-Maja wikkelde af naar een complex pionneneindspel waar ze ook voor zetherhaling had kunnen kiezen. In het eindspel bleek dat Gerts opstoot net eerder tot promotie leidde dan haar eigen. Richard Oranje versloeg in een scherpe partij Ted Barendse. Peter Lode pakte het schaken weer op met een overwinning op Pieter Goossens.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Anna-Maja Kazarian1-0
2Richard Oranje-Ted Barendse1-0
3Kees van der Meer-Ivar de Hoogt½-½
4Pieter Goossens-Peter Lode0-1
5Bob Voogt-Rob Smits1-0
6Arno Wiersma-Sofya Blanter0-1
7Evert van den Hooven-Diederik van Heijgen½-½


In de B-groep won Theo Rekveldt zijn eerste partij. Hij versloeg Corniel Nobel. Vashish Sukul speelde knap remise tegen Simon Broos. Jos de Best en Arnt Veenstra startten hun voorjaarscompetitie sterk door respectievelijk Coen Leentvaar en Mark Breton te verslaan.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Corniel Nobel-Theo Rekveldt0-1
2Vashish Sukul-Simon Broos½-½
3Jos de Best-Coen Leentvaar1-0
4Arnt Veenstra-Mark Breton1-0
5Cees Huygen-Jordy Krempel0-1
6Hugo van der Laan-Gijs van Dongen1-0
7Kees Venema-Jason van Oudheusden1-0


In de C-groep mochten we een groot aantal nieuwelingen begroeten. Jesse Mulderij was de enige die met een overwinning startte; hij versloeg Leo Zuijdgeest. André Bruinink moest zijn meerdere erkennen in Tom Broekhuizen, en Shang-Jen Wang en Tom Laeven wisten het nog niet te bolwerken tegen Wouter Henrichs en Michael Stoops. Peter van der Berg boekte een knappe overwinning op Paul van Riet, en kende daarmee een uitstekende start. Datzelfde gold voor Ferdinand Schreuder en Joop van Ham, die eveneens hun openingspartij wonnen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1João Barbosa-Ferdinand Schreuder0-1
2Joop van Ham-Marfa Blanter1-0
3Peter van der Berg-Paul van Riet1-0
4André Bruinink-Tom Broekhuizen0-1
5Nikos Oikou-Arnold Brabander0-1
6Reinaldo Astudillo-Jan Torenstra1-0
7Leo Zuijdgeest-Jesse Mulderij0-1
8Wouter Henrichs-Shang-Jen Wang1-0
9Micheal Stoops-Tom Laeven1-0
10Ernst Hanewald-Aad de Jong0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-03-2014 01:57 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mocht tegen mijn angstgegner Theo Rekveldt. Hij haalt vaak het slechtste spel in mijn naar boven. Die keren dat het mij wel lukte hem te verslaan was dat altijd nadat Theo zijn gewoonte om alles te slaan wat hij kon niet kon onderdrukken. Derhalve gooide ik er drie pionnen tegenaan:



In het zicht van de haven zo’n graftakkenzet. Ik baal er nog van.

04-03-2014 22:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller