Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » Makkie voor DSC10
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Paul van Riet Paul van Riet is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 23-01-2006
aantal berichten: 17

Makkie voor DSC10 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC10 heeft op eenvoudige wijze gewonnen van Paris. In het Denksportcentrum werd het 7-1.


Tegenstander Paris 1 kwam wat laat aan de start en maar met zes spelers: beginstand 2-0! Aan de kant van ons team was Ger Bussmann niet gekomen: hij had mij al weken geleden verteld dat hem door Ted een parkeerkaart was toegezegd, maar Ger had die parkeerkaart nog niet en had om die reden gemeld dat hij niet zou meespelen. Een invaller was snel geregeld, voordeel van thuisspelen en toen bleek dat de invaller (Ferdinand Schreuder) aan het 5e bord en onder­getekende, aan het 1e bord geen tegenstander hadden.

Over het verloop van de wedstrijd kan ik niet meer melden dan dat de ene na de andere partij vrij snel in het voordeel van DSC10 werd beslist, op bord 2 na, waar Jordy Krempel de enige opponent had getroffen die kan schaken. Jordy probeerde lange tijd een stelling te houden met een pion minder. Uiteindelijk moest hij zijn enig overgebleven stuk offeren om te voorkomen dat een vijandelijke pion kon doorlopen, waarna aan de andere kant van het bord een andere pion wel kon doorlopen. Jordy wachtte dat niet af en gaf op.

Uitslag DSC10 - Paris 1: 7 - 1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 21-01-2014 at 11:44.

21-01-2014 11:41 Paul van Riet is offline Send an Email to Paul van Riet Search for Posts by Paul van Riet Add Paul van Riet to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor je verslag Paul. Ik heb er een korte eerste alinea aan toegevoegd en het gepromoveerd tot nieuwsbericht.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-01-2014 11:45 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Paul van Riet Paul van Riet is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 23-01-2006
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

nuttige aanvulling, Corniel

__________________
Matigeschaker

21-01-2014 20:35 Paul van Riet is offline Send an Email to Paul van Riet Search for Posts by Paul van Riet Add Paul van Riet to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller