Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC2 wint uitwedstrijd en vergroot voorsprong
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

DSC2 wint uitwedstrijd en vergroot voorsprong Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 heeft in Zaanstad goede zaken gedaan: het won met 5 - 3 van ZSC Saende 2, en bleef daarmee aan kop.

De wedstrijd startte voorspoedig. Na twee uur spelen had Ted zijn eerste volle punt van dit seizoen. Zijn tegenstander vergiste zich in zijn eigen repertoire, raakte een stuk kwijt, spartelde in teambelang nog wat, maar gaf op toen hij een toren en twee stukken achter stond.

Bob bracht het tweede volle punt binnen, ik heb niet gezien hoe. Jan-Peter en Patrick deden goede zaken door te consolideren, en toreneindspelen remise te houden.
Toen had Walter echter al gewonnen, en Richard helaas verloren, waarmee de tussenstand op 4-2 kwam.

Helaas wist Hans zijn mooie stelling in tijdnood niet te verzilveren (hij verloor zelfs nog door een rontgenaanval).

Maar Gert - die eigenlijk de gehele partij veel beter had gestaan omdat zijn tegenstander ten onrechte twee pionnen had geofferd - behaalde een vol punt, en daarmee de teamoverwinning.

Het bier (en het eten) bij la Mama smaakte daarna goed!

Omdat de nummer 2 in de klasse verloor is de afstand tot de achtervolgers vergroot naar 2 matchpunten. Laten we zeggen dat we het in eigen had hebben. Als we de volgende wedstrijd (8 februari thuis tegen Bergen op Zoom) dezelfde tips en trucs toepassen als deze keer (dank je Hans en Walter!) moet dat ook goedgaan!


De persoonlijke uitslagen:

 ZSC-Saende 21938-DSC Delft 220883 - 5
1Seréyo Bekkink2011-Hans Zwartveld20661 - 0
2Hans Galje1997-Gert Legemaat21530 - 1
3Remco van der Meer1974-Bob Voogt20840 - 1
4Robert Boes1969-Richard Oranje20711 - 0
5Willem de Boer1944-Ted Barendse21610 - 1
6Ben van den Bergh1823-Jan-Peter van Zandwijk2076½ - ½
7Huib Middelhoven1908-Walter Anema19860 - 1
8Evert Blees1874-Patrick de Bas2109½ - ½

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Ted on 07-01-2014 at 09:42.

05-01-2014 14:08 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 719

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het later meer gedeelte mag wel een keertje komen hoor! Glimlach

06-01-2014 12:32 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is ook nooit goed.
Wachten we lang met een verslag na een nederlaag, dan krijgen we commentaar als "Het is stil aan de overkant".
Dus laten we nou met zijn allen sportief zijn en na een overwinning ook een tijd wachten met een verslag.
Het bericht "Na een overwinning kunnen jullie wel snel schrijven" stond natuurlijk al klaar.

Maar het was wel goed.
Ik zat in de winnende auto (met Bobby, Gert en Ted), waarin in navolging van een interne mail werd besloten niet te letten op de potjes van de teamgenoten.
Van het team genoten heb ik natuurlijk wel, maar voor een sprankelend inhoudelijk verslag mis ik toch teveel details.
Dus laat ik er maar een JP Vosselijke verslag van maken.

Zover ik wist zou ik 3 spelers ophalen in Delft, terwijl Richard in Den Haag de rest van de spelers zou ophalen.
Richard en ik hebben beiden een soort TomTom, dat gaat altijd wel goed.
Zeg nooit altijd. En nooit nooit trouwens ook.
Mijn variant van TomTom, TrutTrut, heeft geen automatische updates: de nieuwe snelweg A5 bij Amsterdam is voor TrutTrut,
ondanks veelvuldig gebruik, een route door weilanden voor laagvliegend wild. De A5 is wel iets sneller dan de A4-A10,
dus ik besloot om TrutTrut de mond te snoeren (keer om alstublieft).
Eenmaal op de A5 dook ik in een file. In een flitsende reflex sommeerde ik mijn passagiers, om Richard te verwittigen
van het naderend onheil, terwijl ik natuurlijk in een andere thread ervoor zorgde dat mijn auto netjes op afstand van de voorligger bleef.
Gelukkig was de file van korte duur, dus kon ik mijn route, virtueel door de weilanden en over het water, voortzetten.
En TrutTrut? Zij zweeg in alle talen, ook op het moment dat ik de afslag naderde die ik nodig had.
Bij de volgende afslag gaf ik TrutTrut wat spreektijd, maar zij wilde gelijk naar huis. Of in ieder geval de snelweg terug.
Na een verhitte discussie gaf ik haar toch haar zin, reed een stukje terug en kwam nog altijd netjes op tijd bij de speelzaal.

Richard zat al binnen, maar had een verrassing in petto. Hij had Hans niet meegenomen, en Hans zou zelf komen.
Maar Hans had geen TomTom, reed verkeerd en probeerde daarna de weg te vinden met de RichardRichard. Om 13:00 viel echter
de mobiele verbinding met RichardRichard weg, want het toestel werd bruut door de eigenaar uitgezet.
Hoe Hans het zonder HulpHulp heeft weten te redden is mij niet duidelijk geworden, hij kwam 20 minuten te laat binnen.

Nu we het toch over Hans hebben, hij bereikte een gunstige stelling maar raakte in tijdnood de weg kwijt en verloor.
Gert deed het beter: hij aanvaardde dankbaar de pionpion offer (ja, 2 pionnen) van zijn oppo, liet zien dat de compensatie
ver weg was, en gaf een pion terug. Daarmee was de weg vrij voor zijn dame, die hij naar voren stuurde en met een dubbel aanval
voor een punt zorgde.

Bob. (ehh..) Niets van gezien, Bob won.

Richard. De paarden van zijn oppo dwarrelden door de stelling, en Richard werd opgerold (gelukkig ben ik geen journalist
geworden, anders zou ik nu of na het bespreken van Jan-Peter en Patrick een andere baan moeten zoeken).

Ted. Al in de opening ging zijn oppo ernstig in de fout. Zijn oppo probeerde stukverlies te vermijden door nog veel meer
materiaal te verliezen. Na Dd8xd1 sloeg Ted niet eens terug, want hij haalde met b7xa8 gewoon een andere dame.
Ted was dan ook als eerste klaar.

Jan-Peter. Remise.

Walter. Wilde de zwarte koning vangen, nam een paar keer een verkeerde afslag maar wist nog op tijd een juiste route te vinden.
De zwarte koningsstelling werd opgeblazen en de koning ging mat.

Patrick. Remise.

Op de terugweg hadden we voor bestemming Egypte gekozen. Nu was ik Richard wel te snel af, want Richard en Hans kwamen een half uur later.
Ik wil eigenlijk niet weten wat de heren uitgespookt hebben, er was schijnbaar een drempel te hoog.
In Egypte aangekomen zijn we nog een paar kilo aangekomen. Lekker !

Henrik, zo goed?

07-01-2014 23:28 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen goeie voornemens voor het 2e zie ik Glimlach

Met dit speeltempo is 20 minuten te laat binnenkomen best wel killing. Nu waren er geloof ik vorige ronde bij het 1e een paar heren die deze bewering logenstraften, maar zonder die 20 minuten is het al behoorlijk haasten vind ik.

08-01-2014 07:54 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller