Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (N11): Gert Legemaat verstevigt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N11): Gert Legemaat verstevigt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft zijn koppositie in de A-groep versterkt. Gert won met de witte stukken in een spannende partij moeizaam van Willem-Jan van den Broek. Anna-Maja Kazarian moest tegen Arno Wiersma echter in remise berusten, en zag haar achterstand op Gert daardoor groeien.

Richard Oranje boekte een nuttige overwinning op Theo Rekveldt. Bob Voogt won knap van Ted Barendse. Het duel tussen Kees van der Meer en Henrik Tamerus eindigde in een puntendeling.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Willem-Jan van den Broek1-0
2Arno Wiersma-Anna-Maja Kazarian½-½
3Bob Voogt-Ted Barendse1-0
4Richard Oranje-Theo Rekveldt1-0
5Kees van der Meer-Henrik Tamerus½-½


In de B-groep wonnen van de toppers Bob Voogt en Rob Smits. Rob greep daarmee de tweede plaats ten koste van Diederik van Heijgen. Sofya Blanter boekte een knappe overwinning op Jos de Best, en passeert hem daarmee op de ranglijst. Onderin de groep eindigde het titanenduel tussen Herman Zonderland en René Poots in een overwinning voor René. Dolf Mulder boekte eveneens een cruciale overwinning: hij versloeg Jordy Krempel.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Rob Smits-Arnt Veenstra1-0
2Jan van de Donk-Martin Verolme½-½
3Sofya Blanter-Jos de Best1-0
4René Torenstra-Coen Leentvaar0-1
5Simon Broos-Antoon Frehe1-0
6Mark Breton-Arzhang Davazdahemami1-0
7Jordy Krempel-Dolf Mulder0-1
8Gerard Bilars-Marfa Blanter1-0
9Herman Zonderland-René Poots0-1


In de C-groep was het weer een traditionele remiseloze ronde. In de op van de groep versloeg Simon Dirkse met wit Jason van Oudheusden. Ook Edgar Huisman en Vashish Sukul deden goede zaken door te winnen van respectievelijk Kees Venema en Frank Brabander. Nick Bergen en Wouter Henrichs wachten nog op hun eerste overwinning. Deze ronde waren Ernst Hanewald en Leo Zuijdgeest te sterk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Dirkse-Jason van Oudheusden1-0
2Kees Venema-Edgar Huisman0-1
3Frank Brabander-Vashish Sukul0-1
4Paul van Riets-Ferdinand Schreuder0-1
5Jan Zonneveld-Roel Vos0-1
6Lito van Reede-Joop van Ham0-1
7Ernst Hanewald-Nick Bergen1-0
8Leo Zuijdgeest-Wouter Henrichs1-0
9Rob Scherpenisse-Aad de Jong1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

10-12-2013 01:43 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij de laatste episode in de serie 'Hoe versla ik mijzelf?'. In de één na laatste ronde van vorig seizoen zag ik tegen Gert Legemaat mat in 1 over het hoofd en ook nú liet ik tegen de multikampioen directe winst liggen.



G. Legemaat - W.J. van den Broek, 9 december 2013, stelling na 19. Tx pion e6

Ik had Gert in diens patentopening enigzins verrast; wit heeft een pion moeten offeren en heeft daarvoor waarschijnlijk nauwelijks voldoende compensatie gekregen. De torenslag is echter een blunder. Na 19. ... Dxe6 20. Lxd5 De1+ 21. Kf2 staat het als volgt:



21. ... Dxc3 wint nu direct: 22. Lxc6 Dxa1 23. De2 Dxc1 24. De5 Tf6 25. Lxa8 gxf4 26. Pxg4 Dxf4 en de stukken kunnen weer in het doosje. In plaats daarvan meende ik met 21. ... Pa5 een nóg sterkere zet te kunnen doen: op 22. Lxa8 Txa8 23. Dxa8 zou dan natuurlijk 23. ... Lb7 met damewinst volgen. Ik overzag de kracht van 22. c4: na 22. ... Dc3 23. Tb1 Dc2 24. Lb2+ Kh7 is het eerder wit die beter staat.



Gert gaf me nog een kans met 25. Te1?! (25. Lxa8 Dxb1 26. De2 is een stuk beter) maar deze was mij niet besteed: in plaats van 25. ... Tae8 met nog steeds het betere spel speelde ik 25. ... Dxb2 en kreeg de deksel op de neus na 26. Te7+ waarna het eindspel voor wit gewonnen is.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 10-12-2013 at 11:01.

10-12-2013 11:00 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

RE: Interne competitie (N11): Gert Legemaat verstevigt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik Onderin de groep eindigde het titanenduel tussen Herman Zonderland en René Poots in een overwinning voor René.


Titaantjes zou ik liever willen zeggen, zeker op schaakgebied, of "Jongens waren we - maar aardige jongens. Al zeg ik 't zelf."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rene Poots on 10-12-2013 at 20:57.

10-12-2013 20:50 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller