Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC 7 verliest van Promotie 4
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC 7 verliest van Promotie 4 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tactische opstelling ten spijt, DSC7 verloor kansloos van Promotie 4, 6-2.
Het plan was duidelijk, de sterkste spelers, Marco en Jan op bord één en twee, Antoon en Edgar op resp. zeven en acht. Het idee was om met hen minstens vier punten te pakken, de tussenliggende borden, drie t/m zes, hoefden alleen maar ergens een remise te snoepen. De eerste helft van het idee faalde volledig, Edgar kon na elf zetten voor toeschouwer spelen, hij verslikte zich in de verrassende opening van zijn opponent. Antoon behaalde weliswaar een keurig half puntje, maar ook dat was niet de bedoeling. Hetzelfde presteerde Jan op bord twee en Marco verloor op bord een.
De tweede helft van het plan lukte wel, zowel Rob als Simon speelden remise. We behaalden met hen zelfs een vol punt op de tussen liggende borden. Vermeldingswaaardig is het eindspel van Simon, ver in tijd achterstaand, luttele seconden op de klok. De nieuwe regel met na elke zet telkens 10 seconden erbij, was goud voor Simon. Waar zijn tegenstander minuten verloor, sprokkelde hij er elke zet een paar seconden bij.
Inmiddels is de uitslag ook op de HSB site te bekijken, tot mijn schrik zie ik dat ikzelf de sterkste tegenstander had. Die heb ik nog aardig tegenstand geboden, een remise heeft er volgens mij lang ingezeten. Maar met het verlies van mij en René was het debacle compleet.
Na gisteravond stelt het 7e zijn doelen bij ;-)

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Zonderland on 30-10-2013 at 21:24.

30-10-2013 16:26 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

A drwa, yet again. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik was weer eens ouderwets zenuwachtig voor deze partij. Regelmatig zat ik stilletje achter het bord mn ademhaling te tellen om tot rust te komen. En waar gaat het eigenlijk helemaal om? Helemaal nergens natuurlijk.



En zo rommelen we wat aan.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 31-10-2013 at 08:24.

30-10-2013 22:59 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grootste ?? wat mij betreft is het remiseaanbod van zwart...

Niet dat ik overigens ook maar iets te zeggen heb, ik werd eigenlijk geruisloos van het bord gezet. Voor de tweede keer alweer. Gaat lekker zo.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 01-11-2013 at 10:54.

01-11-2013 10:53 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller