Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Druk bezochte start interne competitie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Druk bezochte start interne competitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste ronde van de interne competitie was druk bezocht. Er werden liefst 26 partijen gespeeld, waarbij een flink aantal nieuwelingen mocht worden welkom geheten.

In de A-groep moest clubkampioen Matthieu Freeke een halfje afstaan aan Richard Oranje. Meervoudig winnaar van het clubkampioenschap Gert Legemaat deed het beter: hij begon de competitie met een overwinning op Hora Vlam. Het was leuk Bram van der Velden nog een keer op de club te mogen verwelkomen voor hij later dit jaar naar het buitenland vertrekt. Bram won zijn partij met zwart van Kees van der Meer. Peter Lode, een van de nieuwelingen, versloeg de eveneens in de A-groep debuterende Corniel Nobel. Anna-Maja Kazarian debuteerde in de A-groep met een mooie remise tegen Bob Voogt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Matthieu Freeke-Richard Oranje½-½
2Kees van der Meer-Bram van der Velden0-1
3Gert Legemaat-Hora Vlam1-0
4Theo Rekveldt-Jan-Pieter Vos0-1
5Peter Lode-Corniel Nobel1-0
6Pieter Goossens-Diederik van Heijgen½-½
7Bob Voogt-Anna-Maja Kazarian½-½


In de B-groep waren eveneens een flink aantal debutanten. Wybe Sierksma moest het punt aan Rob Smits laten, en ook Arzhang Davazdahemami moest in zijn eerste partij zijn meedere erkennen: Antoon Frehe was te sterk. Hugo van der Laan debuteerde met een nette remise tegen Simon Broos, terwijl René Weerts pootje werd gelicht door Kees Korving. De laatste debutant in de B-groep was Jos de Best, en die begon prima door Jordy Krempel te verslaan.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Rob Smits-Wybe Sierksma1-0
2Jan van de Donk-Arnt Veenstra1-0
3Mark Breton-Sofya Blanter1-0
4Ton Vissers-Coen Leentvaar0-1
5Martin Verolme-René Poots1-0
6Arzhang Davazdahemami-Antoon Frehe0-1
7Hugo van der Laan-Simon Broos½-½
8Kees Korving-René Weerts1-0
9Koen Tan-Cees Huygen1-0
10Jos de Best-Jordy Krempel1-0
11Kees Venema-Dolf Mulder1-0


In de C-groep trad een flinke groep jeugdspelers aan. En dat deden ze met verve! Jason van Oudheusden, Roel Vos, Marfa Blanter, en Sam van Dongen wonnen allemaal hun eerste partij. Alleen Peter van der Berg won nog niet, maar hij moest dan ook de eerste ronde tegen Sam aantreden. Het was goed Gerrit Bussmann weer de op club te zien, en hij was het nog niet verleerd: Lito van Reede ontsnapte met een halfje.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Edgar Huisman-Simon Dirkse0-1
2Lito van Reede-Gerrit Bussmann½-½
3Paul van Riet-Jan Torenstra1-0
4Jason van Oudheusden-Bert Zwemstra1-0
5Jan Zonneveld-Leo Zuijdgeest1-0
6Roel Vos-Ernst Hanewald1-0
7Serge van Meer-Marfa Blanter0-1
8Sam van Dongen-Peter van der Berg1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 16-09-2013 at 17:01.

10-09-2013 01:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als jeugdleider ben ik erg verheugd met deze ontwikkeling. Mogelijk volgen er binnenkort nog meer jeugdspelers.

Vraagje aan de wedstrijdleider: In je verslag staat dat ook Marfa Blanter won, echter de uitslag zegt iets anders. Wat klopt er?

10-09-2013 06:27 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal het bal voor dit seizoen maar openen:

De tussenstand van de interne competitie klopt niet Grijns

10-09-2013 09:38 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

tijd controle Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vond het best grappig met die nieuwe tijdscontrole. Meteen een paar leuke dingen gezien. Bij mijn eigen pot kwam mijn tegenstander in zware tijdnood. Hij had misschien nog maar 15 seconden en een duidelijk slechtere stelling. Kat in t bakkie dacht ik en in voorgaande jaren was dat voldoende. Maar door goed gebruik te maken van zijn 10 seconden per zet wist hij het nog zeker 20 zetten te rekken. Waar ik voorheen op de vlag zou kunnen spelen kon dat nu niet meer. Ik had nog behoorlijk wat moeite om te bewijzen dat het te winnen was. Dat maakt het toch wel leuker.

Bij een ander bord waar ik stond te kijken was men nog niet helemaal gewend aan de klok. (Of men wilde er niet aan.) Met nog zeer weinig seconden werd zoetjesaan begonnen met vluggeren.Vluggeren dat steeds sneller ging en niet meer op hield. Het eindigde rampzalig voor een van hen. Inmiddels was de klok weer bijgeladen met hele minuten.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 10-09-2013 at 11:50.

10-09-2013 11:50 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller