Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2012-2013 » Interne competitie (V5): C-groep weer ouderwets strijdlustig
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V5): C-groep weer ouderwets strijdlustig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de vijfde ronde van de voorjaarscompetitie zijn slechts twee remises gevallen. Maar zoals dat traditiegetrouw hoort (maar waar het de laatste tijd nog wel eens aan schortte) vielen deze niet in de C-groep. Daar eindigden alle partijen in een overwinning.

Herman Zonderland en Jordy Krempel deden in de C-groep goede zaken. Ze wonnen van respectievelijk Dolf Mulder en Paul van Riet. Johan van Merriërboer kon zijn debuut in de interne niet bekronen met een overwinning. Bert Zwemstra bleek nog een maatje te groot.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Herman Zonderland-Dolf Mulder1-0
2Paul van Riet-Jordy Krempel0-1
3Bert Zwemstra-Johan van Merriërboer1-0
4Rob Scherpenisse-Ernst Hanewald1-0
5Serge van der Meer-Leo Zuijdgeest0-1


In de A-groep viel een remise; Rob Smits en Diederik van Heijgen deelden het punt. Ivar de Hoogt wist Bob Voogt te verschalken, en de overige partijen werden door de op papier sterkste speler gewonnen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Willem Jan van den Broek-Matthieu Freeke0-1
2Gert Legemaat-Kees van der Meer1-0
3Richard Oranje-Gert-Jan Baas1-0
4Theo Rekveldt-Ted Barendse0-1
5Ivar de Hoogt-Bob Voogt1-0
6Rob Smits-Diederik van Heijgen½-½


In de B-groep viel eveneens één remise. Hetgeen natuurlijk geen slechte score is op 8 partijen. Het topbord met Coen Leentvaar en Pieter Goossens kende geen winnaar. Ton Vissers en Henrik Tamerus deden in de top van de groep de beste zaken. Albert Kemeling won zijn eerste partij in de interne; hij versloeg Simon Dirkse.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Coen Leentvaar-Pieter Goossens½-½
2Sofya Blanter-Ton Vissers0-1
3Henrik Tamerus-Edgar Huisman1-0
4Gerard Bilars-Antoon Frehe1-0
5Corniel Nobel-Bart Vlasblom1-0
6Simon Broos-Arnt Veenstra0-1
7Albert Kemeling-Simon Dirkse1-0
8Cees Huygen-René Poots0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 23-04-2013 at 13:01.

23-04-2013 00:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

en ik maar wachten op het verslag van willem-jan Lach
Mathieu leefde zich dan ook danig uit op onze ex-voorzitter.

Gert Jan gaf meer dan uitstekend partij maar liet zich toch nog foppen in remisestelling. Met een witte pion op f7 en h5 , koning h3 en toren h6, zwart pion b7,a4 , koning e7 en toren g5. wiy speelde1 tf6, warna volgt kf8. nu komt de valstrik kh4 en zwart speelde tg7 dreigt tf7x. wit speelt h6 en zwart slaat nietsvermoedend op f7 waarna h7 volgt en de pion loopt door of de toren is kwijt.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 25-04-2013 at 18:49.

24-04-2013 21:16 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
Met een witte pion op f4 en h5 , koning h3 en toren f6, zwart pion b7,a4 , koning e7 en toren g5. wiy speelde1 tf6, warna volgt kf8. nu komt de valstrik kh4 en zwart speelde tg7 dreigt tf7x. wit speelt h6 en zwart slaat nietsvermoedend op f7 waarna h7 volgt en de pion loopt door of de toren is kwijt.

Ik begrijp de zetten beter, als de witte toren op h6 begint en de witte pion van f4 op f7 begint.

24-04-2013 21:47 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

klopt

25-04-2013 18:49 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Matthieu Freeke
DSC-lid


geregistreerd: 14-10-2012
aantal berichten: 23

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ Richard: mijn partij was inderdaad een prettige ervaring; dat had vooral te maken met de stelling na ...c5. Die stelling is bekend uit het Catalaans (1.d4 d5 2.c4 e6 3.Nf3 Nf6 4.g3 dxc4 5.Qa4+ c6 6.Qxc4 b5 7.Qc2 Bb7 8.0-0 c5) en staat te boek als ongeveer gelijk. Jan-Willem speelde de partij solide verder zonder een grote fout te maken, alleen werd de stelling wel steeds iets minder.... De conclusie moet dan ook zijn dat het aan de opening lag terwijl ik wel trots ben op de afwerking: een partij waar de computer niks op aan te merken heeft Glimlach

Maandag Rapid... een mooie kans om weer eens partijen te verliezen # Flohil #van de Lisdonk Glimlach

25-04-2013 18:51 Matthieu Freeke is offline Send an Email to Matthieu Freeke Search for Posts by Matthieu Freeke Add Matthieu Freeke to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schaaktechnisch ben ik het helemaal kwijt sinds Wijk aan Zee. Dat bleek ook wel in mijn partij tegen Bart Vlasblom. Bart offerte met zwart een pionnetje in de opening, maar kreeg daar niet de gehoopte compensatie voor. Nadat ik met een kleine combinatie nog een pion won leek de partij wel binnen. Toch ging het toen nog bijna fout. Huivert u mee?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-04-2013 11:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller