Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC 5 haalt de eindstreep niet
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

DSC 5 haalt de eindstreep niet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteravond heeft DSC5 het voor het tweede jaar op rij in de laatste centrale ronde in Zoetermeer laten liggen.

Vorig jaar werd in de laatste ronde een overwinning op koploper Schaakhuis uit handen gegeven, dit jaar begon DSC5 met 2 bordpunten en een onderling resultaat (de facto dus 2.5 bordpunt) voorsprong op BF/Wassenaar.

BF/Wassenaar stond echter in haar wedstrijd al heel snel op 3-0, later 3-1, niet lang daarna 5-1.

En ondertussen werd er bij DSC5 tegen Haeghe Ooievaar 1 wat afgeprutst. De eerste fatale blunder maakte Arno; hij trapte in een tactisch grapje (0-1).
Wat volgde waren remises bij Diederik en Arend (1-2). Sofya wist met een kwal achter een schitterende comeback te realiseren en tekende de 2-2 aan en René stond al vanuit de opening gewonnen. Dat duurde nog lang, maar toen werd de 3-2 voor ons ook een feit.

Nog drie partijen dus, maar als BF/Wassenaar de laatste 2 potjes zou winnen en dus met 7-1 zou zegevieren, moesten wij ook minstens 5-3 winnen. En 7-1 werd het.

Corniel maakte in een partij met wisselende kansen (in de opening gaf hij een pion weg, hij vocht zich prachtig terug...en toen hij op winst stond, gaf hij het weer weg) echter de laatste fout: 3-3.

Nancy haar aanval werd afgeslagen en ze kreeg een tegenaanval te verwerken incl. torenoffer en wist in ruil voor een kwal die voorlopig af te slaan. Toch bleef de druk te hoog en even later zag ik een verloren toreneindspel: 3-4.

Arend was al naar huis en toen ging ook de rest (afgezien van Arno, Corniel en Diederik) naar huis.

Wat Marco uiteindelijk deed, kunnen ze nalezen op de site van de HSB - het kampioenschap was echter al verloren.

Met dank aan René voor het nog even nabellen hoe mijn partij was afgelopen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

18-04-2013 11:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer Marco; ik dacht nog even dat je het eindspel ging winnen maar niet meer toen werd afgewikkeld naar Kp tegen KP.

Volgend jaar nieuwe kansen met versterking - want er zijn enkele DSC4-ers die niet (vast) in de KNSB competitie willen uitkomen.

Overigens heeft het voortijdige vertrek van enkelen misschien wel voorkomen dat de totale boete nog hoger was uitgevallen (zie verslag DSC4)...

18-04-2013 12:23 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat betreft die boete: niet echt - het tegenovergestelde lijkt me zelfs waar.

Corniel en ik moesten naar Leiden, Diederik naar Den Haag.

Arno had mee kunnen rijden met de 3 die eerder gingen en zo waren in de andere auto slechts 5 spelers gezet. Ik weet niet of dat wel mag (3 op de achterbank) maar sowieso was een evt boete dan lager geweest.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-04-2013 08:15 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

3 op de achterbank mag, als je 3 gordels hebt.

19-04-2013 09:06 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Haha, dan had je dus helemaal geen boete gehad... Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

19-04-2013 17:39 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat het bij mij zo lang duurde had te maken met mijn tegenstander.
Na zet 10...Lxf2+ van mijn kant was zijn pion, zijn rokade en zijn partij verloren, maar vervolgens ging hij steeds, terwijl zijn klok liep, bij de andere borden staan kijken.
Even zitten en denken, even opstaan en buurten Glimlach

Nu kijk ik ook wel eens bij mijn buren als ik aan zet ben, maar ik blijf wel zitten.

Op zet 22, met een half uur tijdsachterstand, nog een minuut op de klok en -7 op de materiaalteller gaf hij maar op.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-04-2013 00:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij heb ik voor de eerste keer in mijn leven twee keer bewust geofferd.

Eerst gaf ik een kwaliteit in ruil voor een pion. Ik had twee hangende pionnen in het centrum, waarvan één inmiddels een vrijpion en ik wilde afwikkelen naar een eindspel, waar mijn toren niet in de weg zou zitten door zijn paard. Zelf hield ik een loper en een toren over, mijn tegenstander twee torens - en een pion minder.

Vervolgens, nadat mijn tegenstander het net niet handig aanpakte, gaf ik een loper tegen twee pionnen. En nam een torenruil aan. Volgens mijn trainer stond ik voor de offer zo gewonnen, dat ik het wel kon veroorloven. Maar dat het wel na de offer op enkele tempi aankwam, als we het allebei netjes hadden gespeeld. Ik had 6 min en deed de meest optimale zetten voor mijn tijd. Mijn tegenstander had een uur, en deed het net niet handig genoeg. Hij had zijn toren achter de pion moeten zetten en niet ervoor blijven schommelen. Uiteindelijk wist ik te promoveren en was de partij meteen besloten.

De foto's zijn hier te vinden.

20-04-2013 09:16 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Was een mooie pot Sofya, netjes gespeeld!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

23-04-2013 15:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller