Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC1 ronde voor het einde kampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

DSC1 ronde voor het einde kampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft gisteren de kroon op het seizoen 2012-2013 gezet. Met een zwaarbevochten 4-4 tegen HWP/Sas van Gent 2 zette het eerste de concurrentie op een onoverbrugbare achterstand en mogen we ons heil gaan zoeken in de jupiler league van het schaken.

Eenvoudig ging het allemaal niet. Het begon al met de voorbereiding. Hoe ga je zo'n wedstrijd in? Het goedbedoelde advies toch vooral normaal geconcentreerd te blijven spelen bleek voor iedereen weggelegd, behalve voor de teamleiders, die dan ook prompt verloren.

De score werd nog wel geopend door Sebastiaan. Vanaf het begin van de opening had tegenstander Hulpia een moeilijke dag. Sebastiaan had groot ruimteoverwicht en de betere stelling. Verlichting door afruilen hielpen niet en zodoende maakte Sebastiaan de openingstreffer. Het werd snel gelijk aan het laatste bord. Talitha was veel te fel en te snel ten aanval getrokken en als een boomerang kwam deze even snel terug. Deze was wel beslissend.

Op dat moment zag het er niet zo best uit. Joram had de wellicht wat betere stelling, maar een grote tijdsachterstand, Matthieu had een klein plusje maar zou de technische fase foutloos moeten spelen, ik stond acceptabel (wellicht iets beter) maar kon geen plan verzinnen, Lisa moest een aanval overleven, Smaranda kwam langzaam terug uit slechtere stelling maar meer dan remise kwam er toch ook niet uit en Martine stond beroerd.

Daarom besloot ik te forceren, iets waarvan ik twee zetten al spijt had. Tien minuten later was het afgelopen; 1-2. Joram moest gelet op de tijd de remise pakken en toen stond het 1,5-2,5.

Lisa kreeg een remise-aanbod, maar aangezien nog niet duidelijk was of Smaranda en Matthieu gingen winnen, speelde ze door. Ze bleek een gevaarlijk plan van haar tegenstander te hebben gemist, maar was op tijd alert en hield de boel dicht: 2-3. Vervolgens won Smaranda. Na de opening had ze weinig en stond tegenstander Ducarmon misschien iets fijner. Smaranda loste de problemen op en toen ze een eindspel kreeg dat op het oog remise zou zijn, bleek ze de betere speler. Ze creëerde een vrijpion, won een stuk en rondde de technische fase foutloos af.

Nog steeds was het spannend, maar Matthieu had beetje bij beetje vorderingen geboekt. Hij wist bijna zeker dat het gewonnen moest zijn, maar de foutmarge was heel groot. Het had hier en daar wat sneller gekund, maar Matthieu koos continu voor de veiligste winstweg, het duurde allemaal hemeltergend lang. Zelden heb ik (en vele teamgenoten met mij) zo lang met zo veel spanning gekeken naar de winstvoering van een gewonnen eindspel (die laatste pion gaat er toch niet per ongeluk af?!) en groot was de opluchting dan ook toen de 4-3 en daarmee het kampioenschap werd behaald. Dat Martine nog verloor en we daarmee het eerste puntverlies van het seizoen opliepen, was slechts voor de statistieken. Daarna ging de champagne open en vierden we de overwinning bij de Chinees.

Het kampioenschap is de kroon op een seizoen waarin uiteraard het nodige heeft meegezeten, maar we vooral ook heel goed hebben gespeeld. Ik heb me meermalen verbaasd over de slagvaardigheid die we in het vierde en vijfde speeluur van de wedstrijd hebben getoond; vaak pakten we vooral dan de punten. Nu resteert nog de wedstrijd tegen De Pion in Roosendaal. Aangezien dan niets meer op het spel staat maken we er maar meer dan anders een feestje van!
Een trotse teamcaptain.

De spelers in ronde 8


 


Martine neem er 'eentje' op het kampioenschap

 

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Henrik on 08-04-2013 at 18:02.

06-04-2013 20:56 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een verheugend resultaat.
Ik wens de dames en heren van harte geluk met het kampioenschap!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

06-04-2013 21:40 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 341

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe kan ik de kampioensfoto hier plaatsen?

06-04-2013 23:46 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Da's moo zo - gefeliciteerd allemaal !!!!
(en Henrik kan weer twee man extra gaan zoeken voor volgend jaar)

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

07-04-2013 00:38 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De opstelling van DSC1 leverde een fraai beeld op. Vier vrouwen naast elkaar aan de borden 5 t/m 8 met een gemiddelde ELO van 2125. Dat lijkt me toch uniek in de KNSB-competitie!
Gefeliciteerd dames en heren van DSC1, en succes in de 1e klasse!

07-04-2013 13:27 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Foto van dit unieke beeld volgt. Om kwart over drie binnenkomend vroeg ik of hiervan reeds foto was genomen - was niet het geval dus zelf, oogluikend toegestaan door wedstrijdleider, dit beeld geschoten (waarbij ijverige wedstrijdleider 3e team mij overigens tot de orde riep...).

07-04-2013 13:48 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

campione !

07-04-2013 17:19 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

edit: nieuwsbericht geworden

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 09-04-2013 at 08:23.

07-04-2013 18:25 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd dames en heren!

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

07-04-2013 21:56 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Matthieu Freeke
DSC-lid


geregistreerd: 14-10-2012
aantal berichten: 23

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik las zelfs dat mijn tegenstander dacht ergens een gelijk spel te hebben bereikt. Partij eens bekeken met de computer; stelling was overal technisch gewonnen. Ik was overigens zeer tevreden met de omgekeerde oppositie... prachtig.

Hulde @ JP en Martine, jullie hebben het goed neergezet en dat smaakt vast naar meer Glimlach

08-04-2013 15:07 Matthieu Freeke is offline Send an Email to Matthieu Freeke Search for Posts by Matthieu Freeke Add Matthieu Freeke to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met omgekeerd oppositie doel je waarschijnlijk op de wending waarmee je uiteindelijk won? Ik vond het een verrassende wending, nog nooit eerder gezien! Maar inderdaad, het was zeer instructief hoe de randpion, "verkeerde loper" en de koning (met oppositie van de "verkeerde kant") samenwerkten om de randpion toch naar de overkant te loodsen.

08-04-2013 16:34 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inmiddels heb ik de foto's. Ik heb thuis nog geen internet, maar plaats ze zsm.

08-04-2013 17:09 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nog gefeliciteerd dames en heren! Een mooie bekroning van een goed seizoen. En uiteraard hulde aan de teamcaptains!

08-04-2013 17:50 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 723

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

2 foto's toegevoegd Glimlach

08-04-2013 18:03 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Gefeliciteerd! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelukkig werkt Internet prima in Dubai en heb ik elke competitiewedstrijd met veel belangstelling kunnen volgen. Gefeliciteerd met de promotie naar de 1e klasse, waar DSC thuis hoort maar er helaas erg lang op heeft moeten wachten

Laten we hopen dat na dit kampioenschap het 3e en 4e zullen volgen.
Dolf

08-04-2013 19:21 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 8e volgde al, en vergeet het 5e niet Dolf, dat staat met nog 1 ronde te gaan ook eerste..

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

09-04-2013 08:55 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller