Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC 6 onderuit tegen RVC 1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

DSC 6 onderuit tegen RVC 1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op donderdag 14 maart speelde het zesde een uitwedstrijd tegen de fusieclub RVC 1. Dat is een fusie van RHC-Arena, Voorburg en Corbulo. Tja dan kom je dus op RVC.

Gespeeld wordt in een bejaardentehuis. Op onze temaleider na (Simon Broos) was ik zelf het langste bezig. Erg nare pot op bord 8. Kon maar geen leuke plan vinden en verslikte me ezelfs in een pion die ik dacht terug te pakken, maar dat duurde een zet of 10. Toen was het bord zo ongeveer leeg. Maar ik had 32 minuten en mijn tegenstander 2.

Dus ik dacht op een plannetje te spelen. Maar dat irritante Fisher tempo geeft je niet meer de mogelijkheid te maken van een half uur tijdsvoordeel.

Inmiddels was de stand 3-3 en had Simon een beroerde positie en gaf mij de opdracht door te spelen in een potremise Toreneindspel met ieder een stuk en nog wat pionnekes maar nog steeds ruim een kwartier meer (mijn tegenstander had een keer of 10 met zijn toren heen en weer gelopen en zodoende een seconde of honderd terug gewonnen).

Ik heb een hekel aan doorspelen als iets remise is. Ik kan niet van niets iets maken, maar toch proberen. Wat gebeurde: ik had een slechte loper tegen hij een paard in dat potremise spel. Dus toch maar remise.

Helaas had Simon verloren.

Sorry, teamgenoten, maar ik kon er echt niet meer van maken. Denk maar zo: we verloren van de mogelijk kampioen.

DSC6 verliest dus met 4,5-3,5 De laatste wedstrijd moet gewonnen worden om degradatie te voorkomen.

18-03-2013 16:59 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller