Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open rapidtoernooi DCSV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Haha! Ik zag nog niets staan en dacht dus maar een klein verslagje te planten.
Natuurlijk blijkt dan dat de titel die de forumbeheerders mij toebedeeld hebben voorbarig is, en dat de werkelijke sfeerverhalen van onze wedsteidlijder komen. Overigens neemt Untagonklik zijn werkzaamheden erg serieus - nu leidt hij zelfs het toernooi van DCSV Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-11-2003 02:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC Verslaggever is een titel die iedereen krijgt die X posts heeft... Niets bijzonders...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-11-2003 02:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Umm... dat weet ik Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-11-2003 03:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, een groot deel van mijn verhaal is reeds verwoord door de heer Wiersma.
(En niet Wiersema zoals men bij DCSV blijft verkondigen)
Toen ik er nog speelde (en de TV-beelden nog zwart-wit waren Tong) was er zelfs meer sfeer. Het waren de tijden van Delftstede, dat zelfs eerst nog Trefcentrum heette, zaal 1b, daar boven, met dat hele felle TL-licht.
En ach, de kindertjes huppelden met veel geluid vrolijk rond, en er werden geen klokken gebruikt, maar de uitslag werd, wanneer er nog niet was matgezet bij sluitingstijd bepaald door de jeugdleider die aangaf dat het 'ongeveer' remise was, of niet. Ja, daar zat je weleens flink van te balen na afloop, vooral wanneer je een dame had weggegeven en weliswaar iedere zet materiaal terugwon, maar de tegenstander dat in de gaten had en dus een stuk trager ging spelen...
Nostalgie. Ach, zelf vond ik het toernooitje niet echt onaardig. Ik verloor dan wel terecht van Arno (wat ik al - gekscherend?- de finale noemde), maar boekte 2 ruime overwinningen op DCSV'ers. Het feit dat ik een behoorlijk aantal kansen liet liggen deerde niet, ik kreeg toch steeds nieuwe mogelijkheden, en nadat er bier arriveerde wist ik deze zelfs zelf te creëeren. Goed voor het zelfvertrouwen, 2 prima winstpartijen, en wellicht dat mijn schaken nu weer een beetje op dat van vroeger gaat lijken...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

16-11-2003 20:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Tja, een groot deel van mijn verhaal is reeds verwoord door de heer Wiersma.
(En niet Wiersema zoals men bij DCSV blijft verkondigen)


Ik lees zelfs op de site van DCSV bij "info rapidtoernooi":

Op het toernooi waren 4 gasten van buiten de club afgekomen, waarvan drie lid van de schaakvereniging DSV.

Deze ervaren schakers lieten hun kwaliteiten gelden en scoorden deze eerste avond al meteen hoge percentages.

Arjan Wiersema deelt de kopppositie met Rens ter Veen meteen 100 %-score.


Hrm, ik ben blijkbaar min of meer incognito geweest. Als ik de volgende keer ga als Arno Wiersma, spelend bij DSC, zou ik dan mijn 3 puntjes van de eerste ronde nog krijgen? Lach

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

16-11-2003 21:02 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Altijd makkelijk. Mocht je nu niet kunnen de volgende keer, kun je altijd nog een willekeurige vervanger sturen sturen Tong
"Hoi, ik ben Arjan Wiersema." Wij spelen wel mee. Trouwens, zo jeugdig zie ik er niet meer uit - ik was de oudste van de DSC-deelnemers - maar de jeugdleider dacht dat ik student was. Wat dat betreft kunnen Marco en ik stropdas ruilen en verder spelen. We hebben toch beiden 2 punten Glimlach Ik denk alleen dat ik inderdaad na 1 biertje - al is het een Buckler - denk: Hee, een krrrrroontje... da's dus een Dame?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-11-2003 01:02 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, nou René... Je stelt toch niet voor vals te gaan spelen he? Tong

Ik denk overigens dat Rens me te goed kent om in die truc te trappen. Maar misschien durven Marco en jij de wisseltruc aan? Tong

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-11-2003 11:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag (vrijdag) is de derde ronde van dit toernooi.
Arno staat nog steeds op 100%.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-03-2004 19:47 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En Arno staat niet meer op 100% *snif*
Tegen Rens ter Veen werd een half puntje gemorst. Ik stond weliswaar gewonnen, maar koos een verkeerd plan en kwam in een iets minder eindspel terecht. Helaas.

Maar het heeft ook een voordeel: nu kan ik de volgende keer tenminste gaan proberen mijn gemiddelde op te krikken! Tong

René scoorde twee uit drie; hij had de pech de eerste ronde tegen mij te moeten. Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-03-2004 01:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

_Al_ mijn verliespunten in dit toernooi zijn toe te schrijven aan de Heer Wiersma! Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-03-2004 16:00 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vandaag, 11 juni, is de laatste ronde.
Arno is al niet meer in te halen, dus hij wordt DCSV-rapidkampioen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-06-2004 16:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Arno wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno Wiersma is kampioen!
Gefeliciteerd!
Rens ter Veen werd tweede, ikzelf derde.
Ik had in de voorlaatste ronde Rens verslagen en moest de laatste ronde remise spelen voor de tweede plek, maar daar kwam ik pas later achter. Die laatste partrij verloor ik nu, na een torenoffer wat ik dus beter niet had kunnen doen, van Hamid Talebian, die vierde werd.

Arno scoorde 95%, hetgeen toch redelijk overtuigend genoemd mag worden Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

12-06-2004 01:09 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had eigenlijk niet anders verwacht Knipoog

Maar is er een eindstand?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-06-2004 20:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, die is er nog niet.
De DCSV-pagina geeft een "later meer" over dit onderwerp Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-06-2004 16:13 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller