Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Open rapidtoernooi DCSV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next » Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Open rapidtoernooi DCSV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onze collega's uit de Hofkerk houden een open toernooi vanaf 14 november aanstaande. Zie ik U daar?

Quote

De eerste rapid avond met 3 ronden Rapid schaak is op 14 november 2003. Door het seizoen heen zijn er 4 avonden. Er volgen nog 23 januari , 26 maart en 11 juni 2004 als rapidschaak avonden. Dus in het totaal 12 ronden. Er wordt gespeeld in een tempo van 30 min p.p.p.p. De indeling is volgens het zwitsers systeem en op basis van procentuele score. Voor vermelding in de eindrangschikking is een deelname aan minimaal 8 ronden noodzakelijk. Er wordt gespeeld in één groep. De Rapidcompetitie is dit jaar ook open gesteld voor schakers buiten onze club De winnaar ontvangt aan het eind van het seizoen een beker. Aan het eind van de competitie zijn er prijzen voor de hoogste 3 geklasseerden en een extra prijs voor de eennalaagst geklasseerde. Deelname is gratis.


Meer info op de Site van de DCSV

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-11-2003 16:44 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lijkt me opzich wel leuk. Ik weet alleen niet of ik alle avonden kan. Merk trouewns op dat deze vermelding er beter uitziet dan op hun website.

Als je mee doet ben je geloof ik direct kanshebber op de titel. Rens ter Veen (1700+) is hun sterkste speler. Draaiend hoofd Grijns Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-11-2003 16:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nah... Ik geloof dat Marco zijn oude clubgenoten ook wel eens wilde verslaan Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-11-2003 17:20 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco op vrijdagavond? Dan komt ie kachel terug uit Leiden, dat zal we niet zo'n succes worden. Lach Nee! Lach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-11-2003 17:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wie zegt dat je goed moet spelen om te winnen? Zeker bij rapid kan truuken nog weleens handig zijn... Grijns
en misschien neem ik wel een paar schakende clubgenootjes mee...

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

07-11-2003 20:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eeh... Marco?
Ben jij wel zoet geweest toen je daar jeugdig speelde? Heilig boontje
De wedstreidlijder daar keek heel bedenkelijk toen ik je naam noemde. Uiteindelijk _zei_ hij wel dat je welkom was Kusje
Vertel? Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-11-2003 01:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ach, je kent me. Altijd heibel met die Anink. Daarom dus waarschijnlijk. Maar goed, wellicht kom ik...je schijnt je niet van tevoren op hoeven te geven, toch?
Waar zit die Hofland kerk eigenlijk?

En wie doen er namens DSC behalve Corniel en René verder mee?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-11-2003 22:17 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht dat Arno ook wilde komen.
Ik weet niet of je vantevoren moet aangeven of je komt, eigenlijk. Dat heb ik wel gedaan Knipoog
De Hofkerk zit bij een bejaardenhuis - ik ben de naam kwijt. Buslijn 61 stopt er Glimlach
Er zit nog een kerk in de buurt - daar moet je niet zijn, zoals ik merkte, want die is Katholiek. En voor een Protestants-Christelijke vereniging is dat als vloeken in de kerk Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

13-11-2003 23:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wilde eerst komen, maar ik ben morgen toch niet in Delft, dus kom ik nietGlimlach

14-11-2003 00:33 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal helaas ook niet kunnen vannavond. Allerlei verplichtingen. Maar ik hoop wel dat het de volgende keren gaat lukken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-11-2003 12:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jammer, Corniel. Maar 9/12 is misschien ook wel goed voor de eerste plaats Tong

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-11-2003 15:03 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou, ik ga vanavond wel meedoen. Ik ben zowiezo nog nooit bij DCSV geweest, dus ik ben wel benieuwd hoe het daar aan toe gaat. En wie weet kan ik nog hoge ogen gooien ook! Grijns

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2003 16:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En misschien hadden ze wel het idee dat ik eigenlijk te goed was geworden om aan hun toernooi mee te doen. Dan hebben ze zich toch lelijk verkeken... Grijns
Ik zou het trouwens wel humor vinden als een DSC'er dat toernooi zou winnen, zo erg open is dat kampioenschap ook weer niet bedoeld, denk ik... Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-11-2003 17:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik bied remise Grijns
Edit: Aan Untagonklik, dus Glimlach
En nog een Edit: Ze hebben drie prijzen - *hint, hint*

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-11-2003 17:22 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verstandige edit...alsof ik remise aan zou nemen...grapjas... Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-11-2003 18:24 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, René, nu is het rapid en timmer ik je keihard door je vlag! Tong

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-11-2003 18:27 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Duidelijk, duidelijk.
De messen zijn geslepen.
En Marco: de edit was voor anderen bedoeld Glimlach Niet alleen dat jij het niet zou aannemen - ik zou het nooit aanbieden Tong
Ik heb Df5 al klaarliggen voor je Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-11-2003 18:55 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je zal daar wel een peerdje heen willen sturen, denk ik.
De D staat voor Dame. Dat is dat poppetje met een kroontje. (Hmm...humor over dingen met kroontjes, mag dat wel?)
Maar leer nog snel even de rest van die Sveshnikov-CD uit je hoofd. Weerleg ik je variant met een nieuwtje bedacht over the board .. Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-11-2003 19:17 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Een avondje rapidschaak bij DCSV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naar aanleiding van het berichtje van René had ik besloten mee te doen met het rapidschaaktoernooitje bij DCSV. Ik was zowiezo nog nooit bij DCSV geweest, dus ik was ook wel benieuwd naar hoe alles er daar aan toe ging. Aldus stapte ik vrijdag om half acht op de fiets.

Ik wist dat het waarschijnlijk wel om 8 uur zou beginnen, maar een beetje op tijd zijn kan geen kwaad. En toen ik om kwart voor acht aan kwam bij de Hofkerk (waar DCSV speelt) zag ik René al buiten staan met een sigaretje. Hij begeleidde mij het gebouw in, waar we een trappetje afgingen het kabaal tegemoet. Dat kabaal was afkomstig van een zeventiental jeugdige DCSV-ertjes, die druk bezig waren met het spelen van hun partijen én een heleboel andere dingen. De jeugdleider zat opgaven na te kijken. Ja, er was er maar eentje. We zijn verwend bij DSC.

Even later kwam Marco ook binnen wandelen. De DSC-afvaardiging bij dit rapidtoernooitje was daarmee compleet. In het vluggertje tegen Marco liet ik vervolgens gewoon een dame instaan. Dat beloofd veel goeds... Aan de andere kant, en slechte repetitie.....

Maar goed, voor de eerste keer op bezoek bij DCSV. En dan realiseer je je ineens hoe verwend wij zijn bij DSC. DCSV heeft één speelzaal. Een soort schoollokaal, er hangt in ieder geval een schoolbord aan de verre muur. Een keurig lokaal, maar qua atmosfeer haalt het het toch niet bij het denksportcentrum. En wat is DSC zonder Jeannette? Bij DCSV is de bar zelfbediening. En de bar bestaat uit een tafeltje waarop de verschillende dranken staan. Het gaat allemaal prima, maar ja, ik ben Jeanette gewend...

Verwend zei ik al. Nadat ik de twee delen van een paard weer met een stukje papier had vastgezet (sommigen van u herkennen die taferelen wellicht nog uit Delftstede) mocht ik het opnemen tegen mijn eerste opponent. De heer Boermans, spelend in het eerste team van DCSV, had maar matige herinneringen aan DSC: vorig seizoen werd DSC5 - DCSV 7-1 (zet hem op dit seizoen DSC6!). Ik kan me het levendig herinneren; ik speeltde toen zelf in het vijfde en versloeg in de slotfase Rens ter Veen. Ik wist de heer Boermans aan het einde van het middenspel te verschalken door de e-lijn te bemachtigen en een toren op de tweede lijn te planten.Na afloop van de partij heb ik nog even gezelig met hem verder gebabbeld.

Ook Marco en René hadden hun eerste partij gewonnen. Dus de drie DSC-ers hadden in het 16-koppige deelnemersveld een ideale start. Na de eerste ronde gingen vier jeugdspelers, die de eerste ronde hadden meegespeeld, naar huis. Er bleven 12 spelers over, en ik kreeg Marco toebedeeld. Een opstoot van mijn d-pion deed Marco's stelling in elkaar tuimelen, maar gelukkig was er ondertussen een kratje bier naar binnen gebracht. Wel een apart kratje overigens, het krat droeg de merknaam "Buckler" (misschien moet er een kopietje van dit verslag naar Youp van het Hek). Gelukkig (voor de bierdrinkers) bevatte de flesjes wel een "normaal" soort bier.

Ronde drie bracht me wederom een DSC-er. René had zijn tweede partij ook gewonnen. Ga je een rapid-toernooitje bij een andere club spelen, kom je alsnog 2 DSC-ers tegen... Nou ja, ook René heb ik dan maar verschalkt. En met 3 uit 3 ga ik nu samen met Rens ter Veen aan kop in de vierdelige rapid-cyclus van DCSV.

Al met al heb ik me prima vermaakt. Ik denk dat ik de tweede ronde (in januari) ook maar mee ga doen. Daarvan leest u later meer.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-11-2003 02:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste avond...
Mijn eerste partij: dit was voor het eerst dat ik een tegenstander had die het hoorbaar in zijn broek deed. Werkelijk Knipoog Een jeugdspelertje. Ik heb me daar in het verleden wel eens in de luren door laten leggen, dus niets tactisch. Een pionnetje winnen en uitschuiven, wat er ook voor lekkers voorbij komt Knipoog
Arno won ook - ik zag twee machtige lopers over het bord maaien. Marco had een stelling die bij gelijk materiaal mijn Fritz desondanks tot een +3.00 zou brengen, dus dat was ook goed.
Mijn tweede partij kon ik weer mijn tegenstander mat zetten: met een prachtige combinatie won ik veel materiaal, maar hij speelde door. Achteraf bleek er een verdediging te zijn die tot gelijk spel leidde, maar het is dat CB dat vertelde - het idee was niet eens in mij opgekomen.
Van Marco's derde partij heb ik niets gezien, maar die won hij ook.
Ah, en Marco's tweede? Arno's tweede? Wel... Marco en ik zijn met 2 uit 3 in de tussenstand beland, omdat de heer Wiersma ons beiden een punt afhandig maakte Grijns
Untagonklik was dus werkelijk als zijn naam - die hij mij laatst heeft uitgelegd - en scoorde 100%.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

15-11-2003 02:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller