Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » Opgelicht in Groesbeek
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Opgelicht in Groesbeek Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC Delft 2 De Wijker Toren 1½ 6½


1. Barendse,T.J.M.(Ted) 2184 Mulder,B.P.(Bart-Piet) 2188 0 - 1
2. Bas de,P.(Patrick) 2122 Duijker,H.C.(Rick) 2207 0 - 1
3. Meulenbroek,K.(Kim) 2148 Broek,T.(Thomas) 2167 ½ - ½
4. Voogt,B.(Bob) 2119 Plukkel,S.(Sjoerd) 2304 0 - 1
5. Legemaat,G.(Gert) 2222 Wijnberg,A.(Arjan) 2110 0 - 1
6. Oranje,R.(Richard) 2011 Zutphen van,J.(Jimmy) 2146 0 - 1
7. Anema,W.J.(Walter) 2033 Uylings,P.(Peter) 2111 0 - 1
8. Wiersma,A.A.(Arno) 1973 Slings,S.(Stefan) 1929 1 - 0

In een eenzijdige en verste thuiswedstrijd uit (dank PION en KNSB) wedstrijd werd DSC2 afgeslacht in Groesbeek. Arno viel in en won pardoes met een matje. Kim hield keurig remise. Tot zover het schaken.

Na het schaken op weg naar wat voor het tweede meestal het hoogtepunt is. Lekker eten. De griek was dicht, dus toen door naar het tapas restaurant. We hadden er zin in dus met vier personen gekozen voor de verrassing van de kok a 30 euro. Er kwam een redelijke uitensoep, een klein schaaltje salade (voor 3 personen) twee mini-spiesjes en een paar frietjes (ca 5 per persoon afgewogen in de keuken aldus de kok). Dus dachten we leuke 1e gang. Helaas bleek dit al reeds drie gangen te zijn. Verrassing , riep de kok! De Bas was zeker niet amused (amuse is klein voorgerecht) en begon een levendige discussie waarbij de kok allerlei varianten over de 30 euro over ons uitstrooide.
Als je de verassingen echter bijelkaar optelde vanad dezelfde menukaart kwamen we niet verder dan 20 euro.
We voelden ons dus OPGELICHT in het TAPAS restaurant in Groesbeek. Moge dit verslag eeuwig op internet rondwaren en alle schakers waarschuwen, nooit maar dan ook nooit te gaan eten bij deze man. Na dik 1.5 uur terug rijden door de stromende regen waren we 13 uur onderweg geweest.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 22-04-2012 at 22:18.

22-04-2012 10:17 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een kort verslag van de wedstrijd. Gert had donderdag vooruitgespeeld. Hij stond beter, maar in een lastig eindspel ging het mis en hij verloor. Ted had een klein voordeeltje en deed een riskante winstpoging in een interessant paard/loper eindspel. Dit pakte verkeerd uit, waardoor ook Ted tegen een nederlaag aanliep. Patrick verloor materiaal (dame tegen toren en loper). Zijn oppo maakte het foutloos af. Kim werd geconfronteerd met een sterk paardoffer. Aanname zou leiden tot een snelle nederlaag. Hij speelde wat anders en verloor een pion. Hij wist echter knap uit een verloren stelling nog een remise te behalen. Ikzelf was als eerste klaar. Ik speelde tegen de speler met de hoogste rating. De verwikkelingen werden mij te veel. Mijn oppo plaatste een dubbele dreiging, die niet te pareren viel. De betreffende matcombinatie had ik lang van te voren zien aankomen, maar even uit het oog verloren. De stelling van Walter leek lange tijd in evenwicht, maar hij verloor een pion en de partij. Richard speelde een ongebruikelijke opening. Het pakte slecht uit en hij kwam al gauw in het nadeel. Ook hij verloor een pion. Hij wist een mooi eeuwig schaak te verzinnen, maar het kwam niet op het bord, want zijn oppo had het allemaal goed gezien. Arno speelde een spektakelpartij. Verantwoord was het niet, maar in ieder geval wel leuk om te zien. Hij stond een pion voor, zijn oppo had veel druk op zijn stelling, Arno wist een mooie aanval op te zetten, mat was niet te vermijden.

Dus de vaste spelers van het team pakten bij elkaar een halve punt en de invaller wist te winnen. Ondanks een slechte laatste wedstrijd een goed seizoen voor het 2e. Kim was de beste speler. Meerdere keren wist hij een verloren stelling te redden. Een score van 6 uit 9 met sterke tegenstand, een hele sterke prestatie.

22-04-2012 14:16 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Groesbeek Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De Groesbekers wilden een feestmiddag maken van een centrale ronde. In principe vind ik dat heel mooi. In de praktijk betekende dat echter veel onnodig reistijd, maar dat kan ik de Groesbekers niet kwalijk nemen.
Het restaurant neem ik wel wat kwalijk. Zelf zat ik me vooral de irriteren aan de trage bediening. Na een half uur wachten vroeg ik om een menu-kaart, aangezien we nog een lange reis voor de boeg hadden. "Nee, ik ga zo eerst bij een andere tafel opdienen". Ook later op de avond was de snelheid ver te zoeken (wellicht volgens de principe hoe langer de gasten zitten, hoe meer drankjes, want de drank werd wel vlot bediend). Later, een kwartier nadat er een toetje van de kaart was besteld, "o die hebben we niet.
Gelukkig had ik niet het menu genomen. Achteraf (ja, ja, te laat) de recensies gelezen. Ze zijn daar berucht om de trage bediening en de vergeten gerechten. Zoals is het nu begrijp, zouden er normaal gesproken 2 stoere spiezen met veel vlees in het menu zitten, maar zijn in plaats hiervan tapas ministokjes gegeven. Tel daar bij op dat ze de bijbehorende warme groente vergeten zijn, dan blijft er minder dan een kindermenu van over. Vergissen is menselijk, maar wees daar dan open in.

22-04-2012 15:15 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien is hun ondernemingsplan wel gericht op eenmalige bezoekers zoveel mogelijk geld afhandig maken tegen zo weinig mogelijk service en eten - in het kader van in Groesbeek komt toch nooit iemand terug?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

22-04-2012 16:09 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Misschien is hun ondernemingsplan wel gericht op eenmalige bezoekers zoveel mogelijk geld afhandig maken tegen zo weinig mogelijk service en eten - in het kader van in Groesbeek komt toch nooit iemand terug?!
in dat geval is hetplan geslaagd. overigens mijn zondag deels besteed aan het schrijven van referenties op de bekendere eetsites Grijns

22-04-2012 21:39 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Pieter Goossens
DSC-lid




geregistreerd: 06-12-2006
aantal berichten: 43

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

maar ... hebben jullie die 30 euro nu betaald?

__________________
"There are no mistakes, just happy accidents" - Bob Ross

24-04-2012 08:10 Pieter Goossens is offline Send an Email to Pieter Goossens Search for Posts by Pieter Goossens Add Pieter Goossens to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk het wel, anders was de titel "Groesbeek opgelicht" geweest. Toch?

24-04-2012 13:10 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

dacht het van niet Grijns

24-04-2012 14:29 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tapas. is dat niet de naam van het nieuwste afslank dieet?
Richard zag er een paar kilo lichter uit. Grijns

__________________
Mopper

24-04-2012 23:18 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Tapas. is dat niet de naam van het nieuwste afslank dieet?
Richard zag er een paar kilo lichter uit. Grijns


Grijns

25-04-2012 14:48 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller