Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC5 promoveert nét niet
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Shocked DSC5 promoveert nét niet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ondanks 100 punten gemiddeld meer per bord heeft DSC5 niet van Schaakhuis kunnen winnen, 4-4 en geen promotie naar de promotieklasse. Een teleurstellend resultaat voor dit favoriete team.

(later meer)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 19-04-2012 at 08:48.

19-04-2012 08:45 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ai, balen!

19-04-2012 08:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat mij betreft niet hoor.

Dit jaar werd in klasse 1B een film geschoten over een klein clubje goedwillende amateurs, die samen via een echt collectief het onmogelijk zouden kunnen presteren en zo weer terug konden komen in de Promotieklasse. Dan moesten zij in de laatste ronde zelfs een enorme favoriet laten struikelen, en via een heroïsche comeback werd na 1-3 achter alsnog de 4-4 binnengesleept en kon het feest beginnen.

Bij het zien van die film krijgt iedere bioscoopbezoeker toch een klein beetje een warm gevoel van binnen en de regisseur heeft met perfect melodramatisch gevoel de jongens een zekere gunfactor meegegeven, waardoor je als kijker bijna meejuicht als de 4-4 valt.

DSC5 was de grote favoriet, the bad guy, die zich prachtig heeft gekweten van haar taak en de glansrol die zij diende te bekleden, volstrekt in dienste van 'de grote held': Schaakhuis 1.

Zelfs (juist?) in geval van een kampioenschap hadden we met de staart tussen de benen moeten afdruipen, na zo een slecht seizoen en met zoveel ratingoverwicht...nee, dan gaat mijn voorkeur uit naar een verdiende en terechte kampioen: Schaakhuis.

Ik was zelf na een uur klaar (ik stond iets minder en moest remise wel accepteren), maar wilde de spannende ontknoping niet missen. Dat kwam mij duur te staan: ik wist al dat ik zo de laatste bus naar Leiden zou missen, maar 5 minuten na de 4-4 was ook iedere lift naar Delft (om via Delft CS naar Leiden CS te reizen) vertrokken en zag ik enkel nog Diederik.

40 minuten wachtend op een trein op DH Laan van NOI werd het een gepast einde van een seizoen.

En zoals Ted al opmerkte: was het, achteraf bezien, wel zo nuttig om met DSC2 teams in de Promotieklasse en 0 teams in de 1e klasse te hebben?

Ik wens Schaakhuis heel veel succes met de uitdagingen die hen in de Promotieklasse wachten en hoop oprecht voor ze dat ze zich dit jaar wel handhaven!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 19-04-2012 at 09:16.

19-04-2012 09:15 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
En zoals Ted al opmerkte: was het, achteraf bezien, wel zo nuttig om met DSC2 teams in de Promotieklasse en 0 teams in de 1e klasse te hebben?


Ach, DSC6 heeft haar favorietenrol WEL waargemaakt en is gepromoveerd, en speelt komend seizoen dus ook in de eerste klasse Tong

Maar op een serieuzer toon: of DSC5 eerste klasse of promotieklasse speelt is niet zo belangrijk. Het gaat erom dat iedereen op ongeveer eigen niveau en in een leuk team een potje schaak kan spelen.

Dat het team van Schaakhuis blij was met de promotie was duidelijk; ik was arbiter bij een andere wedstrijd en had ze naar aanleiding van het lawaai dat ze produceeden toen het 4-4 werd (en dat bepaald niet meteen ophield) bijna de zaal uitgezet...

Felicitaties aan Schaakhuis 1, en voor DSC5: volgend jaar weer een leuk seizoen in de eerste klasse.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-04-2012 at 09:26.

19-04-2012 09:25 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@marco beetje jammer dat jij en diederik geen vervoer meer hadden.
wanneer komt schaakhuis the movie uit ?

19-04-2012 13:34 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Complimenten aan J.P. de Vries, 6 uit 7 aan een sterk bord: bord 2, een TPR van 21+! en aan D. van Heijgen, 6 uit 7, een TPR van 20+.
Dank aan het team-leiden door Diederik van Heijgen, goed gedaan, dank je wel. Ik hoop dat ze je volgend jaar weer vragen.
Dat DSC5 geen kampioen is geworden, lijkt me geen bezwaar. We waren net niet sterk genoeg, volgend jaar beter.
Voor het eerst sinds 1991-92 heb ik in mijn externe team geen partij verloren! Meestal lukt het me wel om er minstens eentje te verliezen, maar dit jaar zat het mee. Dat is een goed gevoel.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 19-04-2012 at 19:43.

19-04-2012 19:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Kees, was een mooie prestatie van je dit seizoen. Soepele remise ook in de grote finale, je hield je zenuwen goed in bedwang!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

20-04-2012 07:10 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Soepele remise ook in de grote finale, je hield je zenuwen goed in bedwang!



Hahahahaha. Nee, Schaakhuis had gerommeld met de opstelling, ik had geen heel sterke tegenstander.
Ik heb het nog wel erger meegemaakt.

We speelden met DSC II tegen Wassenaar I, en ik mocht op het eerste bord met wit. Mijn tegenstander was er niet, en een teamgenoot van hem zei me dat hij niet komen zou, ook. Hun teamleider had zich dat niet gerealiseerd.
Iemand van het tweede was ook niet beschikbaar, en ik kreeg, "om in elk geval een partij te hebben", een algemeen reserve die al in het derde had gespeeld, rating 1400. Er ging iets mis in de opening, er zal eens iets NIET mis gaan in de opening!, en ik stond verloren. Nu ja, tegen een rating van 1400... Maar die man ging de partij van zijn leven spelen, zet na zet was raak, vreselijk... Hij verbruikte alleen meer tijd dan ik. Hij glibberde en ik zag kans naar een eindspel af te wikkelen dat ik vermoedelijk remise kon houden - geluk gehad!
Mijn kostbare halfje droeg bij aan de 3½-4½ nederlaag van DSC II tegen Wassenaar I. En een complimenten dat ik kreeg na afloop! "Voortreffelijke verdediging van je, Kees, na die aparte opening". "Mooi zwitsers gambiet zo, Kees, en we kunnen nog steeds kampioen worden!". Grom!
Mooie verhalen voor bij een glas bier. Grinnik.

Die wending in de opening van afgelopen maandag had ik tegen Frans Vreugdenhil verzonnen, vorig jaar tegen WSC II, en toen droeg mijn zege bij aan de zeer vitale overwinning van 4½-3½.
Maar in deze versie is hij niet goed. De stelling was niet fris meer toen ik remise aangeboden kreeg en na afloop had mijn tegenstander nog een verbetering gevonden, dat is nog uiter.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 20-04-2012 at 16:42.

20-04-2012 12:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller