Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Martin Glimmerveen wint Open Delfts Lightningchess
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Martin Glimmerveen wint Open Delfts Lightningchess Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin Glimmerveen heeft het Open Delfts Lightning Chess kampioenschap van 2012 gewonnen. Met 14 uit 18 bleef hij Luciėn van de Lisdonk een punt voor.

Kijk voor een verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-04-2012 02:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, wie had dat gedacht!?
Zoals altijd geduchte tegenstand bij dit soort toernooitjes. De lager gerate goden laten het immers vaak afweten bij dit soort actviteiten. Helaas lijkt de weinige beschikbare tijd hen meer af te schrikken, of misschien toch juist de enorm sterke opkomst. Maar goed, dan is het een self-fulfilling prophecy.

Hoe het ook zij, op rating was ik verre van de favoriet en dan is het ook nog eens ultra-snel. Normaal gesproken niet in mijn voordeel, dan ga ik vaak door mijn vlag. Nou had ik van het weekend - weekendje weg in eigen land - tussendoor ook een aantal 2 minuten potjes gespeeld. Daar waren de partijen meestal spannend, maar ging ik er meestal op tijd af. Dat heeft mij misschien geholpen om te versnellen, want gisteren speelde ik meestal flink door. Slechts tegen Richard ging ik door mijn vlag, maar hij zag dat een halve minuut lang niet, waarna het remise was, omdat zijn vlag ook gevallen was. Voeg daarbij dat ik over het algemeen heel behoorlijk speelde en het een beetje mee zat, dan kan je een eind komen.

Blij was ik vooral met mijn witoverwinning op Ted.
Objectief zal mijn opzet niet zo bijzonder geweest zijn, maar ik kreeg een aanval en mocht die afronden met Txh6 gxh6 Td7-h7 mat.

Verder was het een gezellige avond, nog opgesierd met een aantal bughouse-potjes en het bezoek van Stewart Haslinger en familie.
Nu kan ik dan toch zeggen dat ik een grootmeester mat gezet heb ;-)

Edit: P.S.: Arno, Marvin heette volgens mij Marvin Dekker

11-04-2012 13:07 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Edit: P.S.: Arno, Marvin heette volgens mij Marvin Dekker


Dank je Martin. En van harte met je titel. Nu verwachten we natuurlijk grootse prestaties van je in de toekomst; je hebt een grootmeester mat gezet!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-04-2012 at 13:34.

11-04-2012 13:33 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tjsa diverse halve en hele punten weggegooid en dan toch nog 3e worden. (vlag niet zien tegen martin, stuk aanraken, pardoes mat laten zetten tegen martin, in schaak gaan staan tegen lucien) Kortom een laag nivo.

Een magere bezetting dit jaar aan de top. Geen Chiel/Joost/Joram/Gert om er maar een paar te noemen end at motiveert toch minder. Wel een soms wat te fanatieke tegenstander op een gezelligheidstoernooi wat jammer. De doorgeefvluggertjes na afloop waren amusant.Haslinger als supersub DSC1 ?

13-04-2012 10:36 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller